Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Auto staat nog langs de kant, hoop hem morgen weg te slepen en verder te kunnen kijken oa wat je zegt KVS bij de olie, weet ik nu nog niet.
Volgorde cilinders, je hebt helemaal gelijk, cilinder aan de kant van de ontsteking, dus cilinder 4.Precies wat je zegt, plastic buisje geplaatst met wat olie, alleen kreeg de seals het de hand niet helemaal op hun plek.
Op Youtube gezien dat ze hem dan voorzichtig met een lange dop tien op hun plek tikken.
Dat vernachelde dus mijn eerste setje seals, dop tien is te krap.Uiteindelijk gelukt met voorzichtig wrikken met diverse tangen.
Alles goed schoongemaakt, kleppen opnieuw ingeslepen, alleen uiteindelijk de seals verkloot door ze met een lange dop tien op hun plek te tikken.
Zag gelukkig bij eentje dat het veertje ernaast lag.
Seals weer losgehaald, en diegene die nog heel waren met een dop dertien geprobeerd, dit gaat een stuk beter.
Dus niet met een tien de seals op hun plek tikken!
Heb gelukkig nog een setje liggen van de Corsa, morgenavond deze maar even voorzichtig plaatsen en klepveren terug zetten.
Dan op het gemak deze week na het werk het complete spulletje weer terug plaatsen.Niemand een tip? Loswrikken met een nijptang of zo dan maar?
Hallo allemaal,
Inmiddels wel duidelijk waar ze niet of wel uitklappen.
Maar moet ik een nieuw topic starten om antwoord te krijgen. (Niet rot bedoeld, hou me ten goede)
Heb de Astra net met veel pijn en moeite in de garage gekregen, morgenavond uit elkaar halen.Kan je een eerder gevlakte kop nog een keer laten vlakken, en belangrijker,
de koppakking is eruit geklapt zonder dat de motor te warm werd.
Moet ik de kop nu alsnog laten vlakken, of moet dit alleen als hij te warm geworden is.Groeten,
Miura
Mwah….
Net twee 1.4 8v’tjes aan de beurt hier, waarvan er eentje eerder aan de beurt geweest is.
Met absoluut keurig gebruik en onderhoud.
Blijft een gok blijkbaar.Maarrrrrrr, terug komend op mijn vragen,
Want ga dit weekend Astra uit elkaar halen,
Kan je een eerder gevlakte kop nog een keer laten vlakken, en belangrijker,
de koppakking is eruit geklapt zonder dat de motor te warm werd.
Moet ik de kop nu alsnog laten vlakken, of moet dit alleen als hij te warm geworden is.Hoor graag van jullie,
Goed weekend,
Miura
Tot nu toe geen overmatige lekkage, dus muts heeft tot nu toe vervoer gehad.
(Ik bus, man man man wat een ellende)Misschien voor een nieuw topic, maar zijn maar twee korte vragen.
Nu de Astra, ook koppakking koelvloeistof door, 1 cilinder, alleen naar binnen (Corsa was koelvloeistof naar buiten).
Sowieso nieuwe tube vloeibare pakking halen, wil deze echt goed doen!Vragen:
Auto is tijdens doorslaan van de pakking niet te warm geworden, moet ik de kop nu toch weer laten vlakken.
Koppakking is een jaar of 8 geleden al vervangen, en kop gevlakt, kan dit nu nog een keer.Alvast bedankt,
Miura
Bedoelde inderdaad nokkenas hui, sorry.
Blauwe kit van Loctite.Denk dat het weggegooid geld is geweest en vrije dagen.
Weer een koppakkingsetje en weer een setje bouten…. de auto is nog geen 100 euro waard, was een noodsprong om even vervoer te hebben, aangezien allebei onze Opels nu stil staan.En dan weer 3 uur starten in de hoop dat alles mee gaat lopen.
Bedankt voor advies in ieder geval
Beste allemaal,
Koppaking van m’n 1998 Corsa ligt eruit, en wil er aan gaan beginnen deze te vervangen.
Lees hier dat er de nodige plaatjes en eventueel Haynes omschrijvingen beschikbaar zijn.
Heeft iemand wat voor me, zodat ik bij het uit elkaar slopen wat beter voorbereid ben, en geen stomme fouten maak met de distributie.Alvast bedankt
Gisteren pomp helemaal losgehaald, en meegenomen naar de automaterialen zaak waar ik meestal toch al een aardige korting krijg…….. 165 Euro!
Ik heb voor de APK er al 500 inzitten aan remonderdelen (jaja, ook die twee remkrachtverdelers achter :swear ) koplamp en nog wat spul.
Gaat een beetje boven de waarde van de auto uit.
Op de gok vanmorgen er dan maar eentje op de sloop gehaald voor 40 Euro.
Voordeel dat die nog helemaal in elkaar zit, dus die zit er vanavond in een kwartiertje in.
En nou duimen…..Vandaag stuk voor stuk de twee brandstofleidingen van het injectiehuis losgehaald, en op aanraden van Wim in een fles geduwd om te voorkomen dat alles onder kwam te zitten.
Echter, na contact aanzetten, en doorstarten geen benzine toevoer.Brandstofpomp uitgebouwd, en extern op spanning gezet, met als resultaat dat er wel benzine uitliep.
Om zeker te zijn, de pomp rechtop in een emmer gezet en 15 centimeter benzine erin gegoten.
Pomp op spanning gezet (hart vasthoudend dat hij op de tijdelijk gemaakte contactpunten niet zou vonken) en op een beetje borrelen onderin helemaal niks.Pomp werd wel warm, dus lijkt me een uitgemaakte zaak: nieuwe halen.
Gaat morgen helaas niet lukken, winkels dicht, :( .
Waarschijnlijk woensdag nieuwe in huis, laat jullie weten of het gelukt is.Bert
-
AuteurBerichten