Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
X14xe (1.4 16v) is het 4 jaar of 60000 km
Bij een diesel 1.7D isuzu is het 8 jaar of 120000 km
Ik ben gewoon naar de opel dealer gegaan daar hebben ze mijn stuur vervangen met een stuurwieltrekker. Stuur zat wel goed vast want stuur trok een beetje krom. Uiteindelijk heeft het mij niks gekost :thumb
@wim-v6 wrote:
lekker hoor…
dus niet zo (KLIKKEN op het plaatje) (alleen is dit zo dat het bij ons wel VEEL vermogen oplevert ivm aanwezigheid turbo waarvan de druk is opgeschroefd):
Willem
Nadat ik het goed afgesteld had niet meer maar daarvoor rookte die behoorlijk, dus toch maar iets terug gedraaid.
Nee valt reuze mee. Roetstop precies zo afgesteld dat er niet te veel roet uit komt, maar wel wat meer vermogen heeft gekregen.
Bedankt voor de reacties en de tips.
Het is inmiddels gelukt en het werkt, de diesel is een stuk vlotter geworden.@Kleine-Paul wrote:
@tamiya wrote:
Kleine-Paul, had er over heen gelezen ;) Het klinkt als een niet goed vervangen voorruit, waardoor het bij de kitrand naar binnen loopt.
Oké dank je. Het rubber wat om de voorruit zit, kan je dat loshalen om te kijken?
Bij aankoop van mijn corsa bleek het raam er ook niet goed in te zitten. Ik heb het raam toen zelf helemaal dicht/vast gekit. Ik kon dit heel makkelijk aan de binnenkant zien na demontage van de a stijl kap en de zonneklep aan de passagierskant. Ik heb de hele rand tussen het raam en de carrosserie opnieuw afgekit zodat het raam weer goed vast zat en niet meer lekte.
Suc6!
Mijn auto is ook voor een onderhoudsbeurt bij opel geweest (incl reinigen gasklephuis), paar maanden later weer hetzelfde. Toen zelf de boel uit elkaar gehaald en het gasklephuis was weer helemaal vies, ik heb er daarna voor gekozen om EGR af te doppen en mijn carterventilatieslang te plaatsen in een oil catch tank. Dit omdat uitlaatgassen en carterdampen e.d terugkomen in gasklephuis en de boel weer binnen enkele maanden verontreinigen.
Probleem 1: Ik heb het een tijd terug ook gehad, ik heb toen gasklephuis en stappenmotor gereinigd en daarna was het goed.
Probleem 2: Weet ik niet zeker, maar zit er nog wel genoeg koude middel in? Misschien dat hij in beveiliging slaat.
@wim-v6 wrote:
Klopt, op dezelfde plaats.
je hebt even wat geweld nodig om de Verzegeling los te krijgen, maar daarna kan je m lekker stellen..
Koste mij ook wat moeite om de verzegeling los te krijgen, best krap achter het motortje bij een 1.5TDMaar wat wil je ermee bereiken als ik vragen mag??
Verstellen:
1: Moer tegen de pomp op los draaien
2: Roetstop rechtsom draaien, max 1/4e slag per keer, dan testen.Willem
Ik wil hiermee proberen om meer vermogen te krijgen als ik de airco aan heb. Heeft het geen effect dan kan ik het altijd weer terug zetten.
Deze foto is van een Turbo diesel maar ik heb een Isuzu 1.7 D zonder turbo.
@boons605 wrote:
Wat kruipt daar door het struikgewas?
Yup. Het is Elmo.
Kom je uit Leeuwarden? Vlakbij Friesland College? Ik heb de diesel geloof ik zien staan… ;)
En nog een update! :agent
BBS RX 7 J x16 inch, ET 42 met 195/40/16 Continental Sport Contact 2 banden.
En het rijd fantastisch! :thumb
Aanwezig!! :thumb
Even terugkomend op dit topic.
Ik heb even een vraagje over mijn veerpootbrug.
Zit mijn veerpootbrug op deze manier goed gemonteerd?
Ik kan namelijk als het moet niet mijn koelvloeistof bijvullen en het kapje van de bedrading past niet meer.
En de pasvorm valt ook tegen, en dat voor een veerpootbrug van Wiechers.Hier de foto’s:
16 februari 2013 om 09:52 In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #18107837Corsa Diesel, km: 244.xxx
1999
Zilvergrijs
X1.7D
Scheur in b-stijl aan bestuurderskantCorsa Sport, km: 192.xxx
1999
Geel metallic
X1.4XE
Geen scheuren in b-stijlBij een 1.5TD kan de turbo kapot gaan, heb ik al verscheidene van gezien omdat ik vorig jaar op zoek was naar een diesel Corsa B.
Ik heb gekozen voor de 1.7D uit 1999 met werkende airco, deze gaat voor mijn werk en de daarbij behorende kilometers goed mee met het verkeer. Ik kan tussen de 750 – 900 km rijden op één tank, dit is afhankelijk hoe je ermee omgaat en wat voor ritten de Corsa rijd.
Ik heb in een half/driekwart jaar al 20.000 km gereden zonder enkel probleem.Succes met je keuze!
Corsa B 1.7 Diesel met airco uit 1999 gekocht met 227.xxx in juli 2012 en nu 243.560 en geen olieverbruik.
Corsa B 1.4 16V Sport met airco uit 1999 gekocht met 117.xxx in juni 2009 en nu 192.340 en geen olieverbruik :thumb
Vorig jaar voor mijn werk 30.000 km in het jaar gereden met de Sport en nu met ‘pensioen’ :afro, staat lekker warm in garage en nu doet de isuzu het werk.
Hier heb je een foto van mijn booskijkers, het verschil met de andere is dat ik de lijn van de motorkap boven de grille origineel heb gehouden. Wie weet kan je er wat mee, ook omdat we dezelfde kleur hebben en dezelfde soort koplampen.
Moet er een slang naar de inlaat, want sommige die een fles gebruiken hebben dat ook niet, toch? Zo niet inlaat afdoppen?
Ik wil voor de carterventilatie een catch can doen en de EGR afdoppen, is dit een goede combinatie of geeft dit problemen?
Waar kan ik zo’n catch can vandaan halen? Website of winkel?
En de stroomkabels van de accu naar de dynamo/startmotor, wat is hierin het beste? Van onderen af of boven langs
Iemand nog een idee of tips?
Dat kan wel kloppen dat de EGR problemen geeft, wil hem daarom ook afdoppen. Dit dan eventueel in combinatie met de carterventilatie etc; zoals hierboven beschreven.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen…?!
Ik heb een inlegfilter van K&N, geen open.
Ik heb geen olieverbruik, hij krijgt netjes om de 12.000 km nieuwe olie, oliefilter, etc.
De olie is dan lichtbruinig, maar totaal niet zwart.Je zou kunnen informeren bij Pm Performance voor een uitlaat op maat.
Ik heb een jaar geleden een rvs uitlaat op maat laten maken bij PM Performance in Swifterbant.
MIjn uitlaat was ook verrot van voor naar achter.Ik heb een voorpijp, sportkatalysator 200cel, middendemper, einddemper en rvs opzetstuk.
Het was wel een hele uitgave maar ik ben super tevreden en heb 3 jaar garantie. De uitlaat heeft een leuk geluid vergelijkbaar met een groep N. Van 45 naar 54 mm diameter. Je kan voor verschillende geluiden/einddempers kiezen.http://www.pmperformance.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier wat foto’s van mijn corsa bij Pm Performance:
-
AuteurBerichten