zo, omdat ik er voor ben om overal een antwoord op te plaatsen als het antwoord via een andere weg gevonden is. Bij deze alsnog een antwoord op het forum:
De overgebleven steker is voor een zogenaamd thermozeitrelais je mag dit rechstreeks vertalen naar thermotijdrelais. Een ding wat er uit ziet als je temperatuursensor maar een slag groter en een andere werking. Er zit een bi-metaal in dat dus krom trekt bij een vooraf bepaalde temperatuur. In het geval van Opel is dat boven de 35graden celcius en binnen ongeveer 12 seconden bij -20 celcius.
het ding heeft twee stekeraansluitingen en de messing behuizing als massa aansluiting. op het ene contact meet je enkele decimalen weerstand door de verwarmingsspiraal en het andere contact is afhankelijk van de temperatuur.
Dit ding zorgt er voor dat er voor een korte tijd de koudestart injector geactiveerd wordt. daarna zorgt de jetronic ECU voor de rest. Overigens is de Jetronic analoog en kun je gewoon gas bij geven bij het starten mocht je problemen hebben met dit zeldzaam wordende onderdeel.