Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is al opgelost, zat een breuk in de kabel. thanks
Heb er net een andere startmotor in gezet maar doet het nog niet.
oke goed plan, thanks
als ik hem om wil bouwen naar handbak dan moet ik toch de r25 bak hebben ofniet?
moet ik dan ook het vliegwiel veranderen? of kan ik gewoon handbak+ koppelingsplaten en drukgroep overzetten?ja idd haha of tijd voor een complete kabelboom van zo’n omega.
ik heb gegoogled en dan komt er te staan dat die vdo een bulb conrol unit is.
op de vdo staat het volgende:
12v LKG K1.3
2x55w 90247654
2x21w 410.203/012/001
2×4 oder2x10w KBA14806 PA6en dan een gele stikker met WB erop
dus dat is wel iets voor de verlichting ergens van.
die andere gegoogled en dan krijg iets in het pools dat het een przekaznik swiec opel omega druk ik knop vertalen in dan staat er relais vonk michigan.
op dit kastje staat het volgende:
GM 90 247 644
PA6
899124 Made in Germanydie vdo is een bulb control unit, wat is dat?
nou ik heb hier een paar stuureenheden liggen, die lagen los in de bus niet aan gesloten, weet niet of dit voor de automaatbak is.
staan wel onderdeelnummers op, kan iemand uitzoeken of dat van de automaat is?eerste eenheid is een vdo met 16 polige stekker, waarvan 14 kabels aan zitten, onderdeel nummer is 90 247 654
er zitten 4 gele kabels tussen die ik volgens mij ook bij de bak heb gezien.Tweede eenheid is een rechthoekig kastje met een dikke plus aansluiting en 6 aansluitingen.
onderdeelnummer is 90 247 644 PA6dan heb ik nog een geval/fusebox waar een paar relais aan kunnen en een paar zekeringen.
wie o wie kan mij verder helpen???
ja dat weet ik inmiddels, is een 03-71L
is er niet ergens een schema te vinden voor de omega? dus ook schema voor de automaatbak, volgens mij is de helft niet aangesloten en zit er niet bij, wat ik zo kan zien gaat er een kabelboom met dikke stekker vanaf de bak, en daar gaat het al fout volgens mij want na die stekker gaan er nog maar 2 kabeltjes verder … 1 gaat een zekeringkast in die ze zelf hebben gemaakt…. in de kast zit een pulsgever???? en 2 relais.
Kabeltje gaat naar zekering en daarna volgens mij na een relais…. verder loopt er in kabeltje ergens na voren na het blok toe… lijkt mij niet goed allemaal en er hangen nog 2 stekkertje bij de bak los.
volgens mij kan ik beter een vraagbaak aanschaffen hahahoe werkt dat dan? gaat dat via een computer?
zal morgen even kijken of er elektronika aan zit, lopen wel een hoop kabels na de bak toe.
Maar op mijn pook zit ook nog een witte knop, echt op de pook zelf en die is niet aangesloten, weet niet wat dat is, maar mischien de 4de gang (overdrive) doorwijze van een schakelaar inschakelen?
heb ff naar de nummers gekeken en het is een 03-71L Serialnummer 89E H 76415
Teilnummer is een beetje onduidelijk maar er staat iets van 90 335 en daar midden onder staat nog 350Fbeetje raar want is die 03-71L geen 4 gang automaat? is er dan wat anders aan de hand dat hij niet naar de 4de gang overschakeld?
Hey thanks man,
Ik lag gisteren onder de bus en kan me herinneren dat er de opdruk O en P op stond en wat nummer dus volgens mij zit er nou een thm 180 onder voor een commodore 2.5 ? zal van de week ff de nummers bekijken.
maar dan weet ik dus nog niet wat er onder past?
staan wel wat codes op, zal van de week even kijken.
wat bedoel je met vaste kom?origineel gepost door theunm
EDIT
nog even aan het spitten geweest
in de omega “A” Turbo diesel tot 92 is ook een optie geweest van een 4bak automaat spec’s nog niet gevondenJa zoiets had ik ook al ergens gelezen. maar die zullen wel net zo zeldzaam zijn :(
thanks :)
Maar dat roken bij koude start kan dat aan de kleprubbers liggen? of is er nog meer waar het aan kan liggen? gloeibougies zijn getest met een acculader en gloeien alle 4 op.
als het aan de rubbers ligt is dat te zien?
als het daar aan ligt wil ik dat met wat mooier weer vervangen op de methode van dat de kop erop kan blijven dus met luchtdruk op de cilinder, of is dat niet mogelijk bij deze blokken?Thanks voor de reactie’s.
Amersfoort zou kunnen maar ik heb hem van iemand gekocht die hem ingeruild heeft gekregen.
Maar het kun dus zijn dat het onderblok nog origineel van bedford is omdat ik met 2 oliepijl aansluitingen zit, 1 in de karterpan en 1 iets daarboven.
automaat bak is volgens mij niet van bedford aangezien dat ook allemaal is aangepast, of is omgebouwd van hand na automaat.Handbak is eventueel wel een alternatief aangezien ik het blok wel graag heel wil laten. heb ergens gelezen dat van een oude rekord ook zou passen?
Hier ff een fotootje van de BADford :)
-
AuteurBerichten