Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteravond de bougies bekeken. In één ervan zat een scheur in het keramiek.
Vanochtend gelijk nieuwe opgehaald (Bosch, met twee pootjes).Van de bougie met het scheurtje waren al twee stukken keramiek afgebroken.
Merk NGK-R (BKR5EQUPA), met 4 pootjes.Hoop dat ik er nu vanaf ben en de bobine niet hoef te vervangen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
De EGR klep is vervangen op 26 juni. De oude zat helemaal vast.
Bij de laatste grote beurt in april zijn de bougies vervangen.
Ik zal eens kijken of die wel goed zitten.Opeltje17,
Bedankt voor je reactie.
Kan het stotteren ook van een defecte bobinebrug komen?Op 26 juni naar de dealer geweest.
Volgens de monteur had ik bij dit type motor de dichte pakking niet moeten plaatsen.Reparatie hield in dat de EGR vervangen is, die zat helemaal vast.
Kosten 235 euro.Daarna is het weer een tijdje goed gegaan, maar sinds deze week is het stotteren weer begonnen.
Het lampje van een motorstoring brandt ook continu.
Vanavond de OpCom aangesloten en uitgelezen.
Totaal aantal foutcodes: 2P1482 – Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 2
(06) – Niet aanwezigP0302 – Overslaan cilinder 2 gedetecteerd
(01) – Niet aanwezigWeet iemand een oplossing? (Ik hoop op een reactie van SW Reinders!!)
Kan de dichte pakking wel of juist niet op een Z18XE motor.Op dit forum lees ik vaker berichten over een stotterende Vectra.
Ik heb de indruk dat het de eerste serie van de Vectra C betreft.
Klopt dit?Alvast bedankt voor jullie reacties!
Heel vreemd, vandaag ineens weer een stotterende auto.
Foutcodes uitgelezen en weer dezelfde foutmelding.Heb de pakking vervangen, dus daar kan het niet aan liggen..
Wat kan het nog meer zijn?Vanmiddag pakking opgehaald en het torx gereedschap van onze techn dienst.
Nieuwe pakking geplaatst en klaar.
Auto rijdt weer als een zonnetje.Bedankt Opeltje17 :thumb
Ben trouwens wel benieuwd wat dit gaat kosten als je het door de garage laat doen..
Bij de dealer (Ambergen) in Stadskanaal € 14,60.
Probeer het vanavond op te lossen :hmmzDe Opcom foutcode geeft aan:
P1482-06 Functiestoring stroomkring ventilatorregeling 2
P1405-61 Feedback EGR-klep, spanning niet correctKlopt, de bobine was kapot.
Nieuwe erop en hij rijdt weer als normaal.Motorcode is idd Z18XE.
Vandaag een nieuwe thermostaat gekregen bij Opel Ambergen te Stadskanaal via het winterplan.
Die 15 euro was dus goed geínvesteerd!!
Schoongemaakt en foutcode is weg :thumbup
Vandaag de ECU vervangen en foutcode 0121 is verdwenen.
Heeft me toch een paar honderd euro gescheeld.
Bij de dealer hadden ze me een nieuwe ABS pomp aangeraden.De ECU heeft me trouwens 99 pond gekost via E-bay.
Bedankt voor jullie hulp.
Ik kwam er eerst ook niet uit.
Versie 090714 open met Winrar en dan de firmware upgraden naar 1.39.En dan doet ie het.
Okay, dan probeer ik wel een exemplaar op Ebay te kopen.
Moet ik deze codes nog vergelijken:
PART NUMBER 13216601
TRW NUMBER 13091801
EBC430 EBC 430Of is er maar één soort van en kan ik gaan paypallen?
Een tussentijds bedankje aan jouw adres is wel op zijn plaats,
dus bij deze: Bedankt voor je hulp!Balen balen balen..
Voor een relais vervangen ontbreekt mij de kennis.
Een nieuwe is te duur.
Een gebruikte is een risico.Reviseren bij ECU Repair in Helmond is misschien nog een optie.
Weet iemand wat de kosten van het reviseren zijn?Zojuist weer gekeken naar de foutcodes en nu gaf hij alleen de P1555.
Dus de foutcodes t.a.v. de ABS (nog) niet.Dit weekend maar eens kijken naar de gasklep.
Iemand nog tips en/of foto’s over de werkwijze?Edit 21.57u: ABS lampje brandt weer…
Kan ik i.p.v. het relais vervangen (ben niet zo technisch) ook een gebruikte ABS pomp (via Ebay uit de UK) plaatsen?1.8i, volgens het kenteken Z1.8XE
Bedankt voor je reactie.
Zojuist de foutcodes gewist.
Kreeg ook nog de code P1555.
Dus het gasklephuis maar eens opzoeken en schoonmaken.
Als me dat lukt heb ik de Opcom er al weer uit..:PZal vanavond kijken of de foutcodes weer terugkomen.
-
AuteurBerichten