Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heey..
Ik heb een opel tigra 1.4 16V met een turbo:) maar welke olie kan ik het best nemen?
Die bougies zitten onder dat
kapje achter je olie dop. Boven op de motor.
En daar zit bij mij naast ooknonder het kapje dat carter ontluchtings
slangetje.Mike
Hee ik heb nog een zitten kijken naar de karterontluchting maar bij mij is dat egt maar een heel klein gaatje.
Ik hoorde vandaag ook dat er rubbers om de bougies gaten heen zitten dat
los van de pakking is apart van elkaar.En Ik hoorde ook dat het kan zijn dat mijn kleppendeksel krom is omdat mijn pakking nog geen 4 maanden oud is.!
En als ik die bouten Te vast draai dat ik dan al een probleem kan hebben? Maar volgens mij als ik ze allemaal beetje vast zet is het al goed toch?
Mike
Ik heb net me carterr onluching bekeken mar die zat gewoon helemaal dicht..dus ik had hem doorgestoken met een veiligheidspeld want dat gaatje is niet zo groot.
en nu moet die weer open zijn:)Ik zat ook even te kijken naar mijn Kleppendeksel pakking aan de buitenkant.
En ik zie aan de rechterkant van de motor (als je der voor staat) dat er op een een cm of 5 de pakking weg is.. hij loopt naar binnen in de motor.
volgens mij klopt dit ook niet helemaal?En als ik me kleppendeksel eraf wil halen moet ik dan zoizo ook een nieuwe pakking vervangen? en die boutjes boven op moeten die nog op een bepaalde NM worden aangedraait?
die Carter ontluchting…is dat slangetje boven op toch??
ik probeerde net even me motor te bewegen maar dat ging egt niet gewoon..dus me motor steunen zijn denk gewoon nog goed.
en het omkeermechanisme waar zit dat precies en waar kan ik dat nakijken? of moet ik dan de brug op?
ok dus samengevat moet ik de stationr zo maken zoals die al was en een nieuwe stappenmotor en gaskleppostiesensor kopen?
nu heb ik WEER een probleem der bij ik ging net ff een stukje rijden..en het viel me meteen al op bij het schakelen me toerentel heel snel omhoog ging als ik me koppenling intrap bij het overschakelen..!!!
en als ik voor een stoplicht sta te wachten dat me toerentel ook opeens weer hoog oploopt….en dat is nog niet alles…ik wou iemand inhalen en ik zat nog in zijn 2 en wou er langs maar had TOTAAL geen vermogen me toerental liep terug inplaats van omhoog..!! erg raar vind ik…
me Tempratuur van me motor van dat stukje rijden was ongeveer 95/98 Graden is dit ook wel normaal??
Mvg: Mike.
hallo
Mijn Tigra is eindelijk uitgelezen en er zijn de volgende codes uit gekomen.
C21 EN C22 zijn permanent aanwezig
en dan is er nog C61..die was niet permanent aanwezig.
ik heb even opgezocht wat die C21 en C22 en volgende mii
is21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltagemaar als ik zo kijk zijn dit de zelfe sensoren??
en toen heb ik opgezocht waar die zaten en volgend mij zitten die op miin gasklep boven mijn stappenmotor klopt dat ook??C61 is:Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
En hoe kan ik 61 oplossen?De garage waar die is uitgelezen vertelden mij dat het 9 van de 10 keer de bedrading is die slecht is.. of dat mijn gasklep nodig schoongemaakt moet worden…en dat het niet slecht is dat mijn auto hoger stationr loopt ongeveer 1000/1100 toeren.
dus wat hij zij heb ik gedaan heb mijn gasklep goedschoongemaakt en heb de stekker bekeken van de sensor bekeken en ingespoten met contact spray.
en heb ook nog even mijn stationair opgeschroeft.en nu loopt mijn auto goed hij valt niet uit behalve naar een tijdje rijden , ongeveer half uurtje dus weten jullie nu wat het probleem is?
Mvg: Mike
ok…jaa ik heb nu mijn map sensor en dat slangetje vervangen en ik heb ook meteen 4 nieuwe bougies er in gedraait die koste mij gelukkig toch niks:)
Maar hij valt nog steeds uit als ik een voor een kruispunt moet remmen..!!
dus afgelope vrijdag ff een afspraak gemaakt voor uitlezen…dan hope dat hun het weten.Nu heb ik eigenlijk nog een vraag..!!!
kan ik mijn motor uigelijk wel uitlaten lezen omdat er een turbo op zit en niet meer helemaal standaard zeg maar..??
Mikee
heey
Ik heb gekeken op valse luchte omdat er denk 3 dagen geleden een Lucht lek was.. door geschuurde lucht slang.
Dat lucht slangetje is Nu Kei hard dus die moet ik vervangen…maar dat slangeje loopt naar me schutbord achter op een kasje met daaraan een plugin kabel..
ik weet niet of vandaar nog meer slangen lopen omdat ik het nu kan zin omdat het echt gewoon vlak ommijn schutbord..
Jaa precies die ja haha… Ze zjjde hier boven in een paar berichtjes dat de koppaking van die tigra van mij ook lek was….. Maaar kan het niet zijn dat jeje toevallig heb vergist met de kleppendeksel pakking wantdid is namelijk bijna rondom lek…??
Gr:: mikeTigra
Okok… De auto is naar een auto monteur geweest die ik vertrouw en die heeft gekeken en er worden straks een paar dingen vervangen zoals: kleppendeksel pakking deze was namelijk erg lek.. Er worden 3 keringen vervangen de krukas keering en nog 2 der boven?
De distrubutie riem word ook meteen vervangen..En het stationair denk die niet aan de stappen motor maar aan de lapo sensor ( weet biet hoe je het spelt) maar het zit in iedergeval op de uitlaat..
okok…
Ja ik vond het een mooie auto.. hij werd apk afgeleverd en ze hebben ook nog de rem cilinders achter vervangen en nog een paar onderhoud dingetjes..
dus ik dacht dat het allemaal wel goed zat…maar voor de rest is het een prima auto hoor alleen die olie lekaga.
Ik ga maar eerst een compressie test laten doen bij een garage die wel vertrouw.
Bij een koude start komt er inderdaad veel rook uit de uitlaat maar als die eenmaal warm is (en dat duurt best lang in deze tijd van het jaar) dan komt er niet egt veel rook uit de uitlaat.
Het klopt ook ja dat die stationair erg beroerd liep hij ging bij ons de laatst week opeens tot wel de 4000 toeren.
We hadden toen de stappen motor schoon gemaakt en terug gemonteerd.Nu doet die alleen bij het starten even tot 2000 toeren lopen en dan na een tijdje loopt die weer rustig terug naar 800 ongeveer.
Distrubutie riem vervangen..? Kan dat okk een oorzaak zijn dan..
En we hebbe onze auto ingeruilt voor die tigra en het is zonder garantie gedaan. Dus gekocht zoals die er stond.
Maar het is dus mogelijk dat die olie lekage kan komen doorr een kapote koppakking..?
Gr : miketigra
Ok bedankt ik zal wel een compressie test laten doen..
Maar als die koppaking intern lek is moet hetdan toch ook betekenen dat hij beroerd loopt tijdens het rijden…En is het makkelijk om zo koppakking te vervangen..
De auto komt inderdaad van garagezuidbroek.
Het klopt inderdaad dat die olie lekt een paar garage monteurs kunnen bijna met zekerheud zegge dat het de krukas keering is..Ik vind de auto niet egt beroerd lopen alleen was het stationair niet goed maar dat is ook weer opgelost.
Ik heb nog gekeken naar de koppakking maar ik kan geeb lekage vinden
Jaa ok maar zoals die Olie druk (rechter teller) die staat altijd bij mij boven in…
wat zal het dan betekenen als die bijvoorbeeld op 3 staat…en die turbo druk teller (rechter) die cijfers zullen denk ook wel bepaalde waardens hebben denk ik…
Heb je eigelijk nog wat aan deze tellers of is die meer voor het mooie…?
Ik heb vandaag de Stappen motor losgehaalt en schoongemaakt heb em toen weer terug gemonteerd en had al wel weer wat verbetering…
Nu als ik hem Koud start dan wil die nog wel oplopen maar als ik gas geef dan zakt die wel even terug naar de 2000 toeren…
als de motor na een stukje rijden warm is geworden maakt die normaal rond de 800 toeren….
Denk dan mishien toch vervangen of is er soms wat anders aan de hand…
U2U :D
Ok ja dat is wel een handig idee om een kering eruit te trekken…
weet nog niet of ik er zelf aan ga beginnen…ga eerst maar ff dat autodata door kijken.ik denk ik ook een Pullie trekker nodig hem los te halen…en een blokeer sleutel mishien…..?
@Dominic
De motor start wel goed met koude motor en de motor schokt ook niet bij het rijden..
heb alleen last van onrgelematige toeren draaien bij stationair en ja hij wil soms wel is afslaan..Ik ben naar de garage geweest via me werk een monteur gevonden en die vertelede dat waarscheinlijk mijn KrukasKeering lek is.. want hij lekt olie en het komt van de linker kant als je voor de auto staat…met motor kop is droog dus dat was het niet….
Maar heeft iemand hier ervaring mee met het vervangen van een Krukas keering (aande buitenkant)
W
Weet niet of je hier special gereedschap voor nodig is…? en of dit wel te doen is..?Ok..
ja ik heb de Stappenregelaar gevonden maar ik komt der niet makkelijk bij dus… dus moet maar even hierendaar wat wegschroeven…Alleen nu heb ik weer een probleem der bij…
Hij stond bij mij op me werk in de hal en ik keek der onder en toen lag der opeens een plasje Olie….!!Kon niet egt goed kijken waar het vandaan kwam weet wel dat me het ergens onder lekt…want alles boven is kurk droog…
Probeer nu autodata te downloaden…bestaan volgens mij geen gratis versies van want moet overal betalen….
Ok dan gaat ik dat als eerst doen..
maar heeft er iemand een duidelijke foto van een stappenmotor dan weet ik waar ik naar moet zoeken….Mike..
-
AuteurBerichten