Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@sjaak trekhaak wrote:
Mijn Astra F uit 75 heeft net 181000 op de tellert staan !
“95 Bedoelde denk brian ^^
Ontopic : Mijn ’02 Vectra-C 2.2 16V heeft er 137.318 opstaan
De EGR is inmiddels afgedopt met een dichte pakking en het beestje kan weer voorruit.
De garage adviseerde het olieverbruik niet zo nauw te nemen met deze type motoren.
Ook vonden ze opties zoals zuigerveren vervangen te duur voor mijn autotje (goed van ze)
Ze hadden het wel over een toevoeging erbij te gooien om te kijken of dat nut heeft.
Ik ga de how-to van Wim eens doornemen voor het carterventilatieslangetje en de aansluiting hiervan.
Nogmaals bedankt voor de reacties beide heren.
@the-duke wrote:
Is het misschien idee die EGR eruit te trekken ?
Kan de motor functioneren zonder dit ding (Lees dat hij alleen milieu vriendelijker is)Ik zou inderdaad het plaatje eerst proberen, want dat kost bijna niks en niet geschoten is altijd mis.
In mijn geval loste de P1405 niet op door een plaatje. De EGR klep wilde ondanks het feit dat ie brandschoon was (reed al met plaatje) op den duur zijn positie niet meer innemen (versleten stappenmotortje of wat er ook in zit om de positie te verstellen). Enige oplossing was een nieuwe EGR of eruit laten programmeren. Ik heb het tweede gekozen, zodat ik nooit meer EGR problemen zal hebben.Issue 2
Ook iets van de laatste tijd is olie zuipen alsof het water is (1liter / 1000km)Je zegt dat het van de laatste tijd is, ik vraag me dan af :
– hoe was het olieverbruik dan daarvoor ?
– sinds hoeveel km is het olieverbruik zo veel meer geworden (om een idee te hebben van wat “de laatste tijd” is) ?
– hoeveel km’s heeft de auto nu gelopen ?Als het ineens meer is geworden zonder dat je zelf iets bijzonders hebt gedaan (zoals op een andere oliesoort overgestapt ofzo), moet er toch een duidelijke andere oorzaak zijn te vinden lijkt me.
Gr,
The DukeDe Vectra staat momenteel in de Garage, ze gaan de EGR voor me afdoppen.
Al lost het de P1405 maar niet op, zolang mijn motor er niet meer van uitvalt,
Vind ik eigelijk alles prima :DJe zegt dat het van de laatste tijd is, ik vraag me dan af :
– hoe was het olieverbruik dan daarvoor ?
[106 duizend – ongeveer 100duizend nergens last van gehad, toen begon het gedonder]– sinds hoeveel km is het olieverbruik zo veel meer geworden (om een idee te hebben van wat “de laatste tijd” is) ?
[Het abnormale gebruik is sinds de rond 110 duizend]– hoeveel km’s heeft de auto nu gelopen ?
[Ik heb heb hem sinds 106 duizend en hij heeft nu 112 duizend]Het is goed mogelijk dat ik er andere olie in heb gedaan dan dat erin zat,
Maar is dat dan normaal dat hij gaat drinken alsof t water is ?Merci willem
@wim-v6 wrote:
Enige wat je moet doen is de EGR afdichten met een Dichte pakking..
wel terugmonteren incl stekker plaatsen.
enige wat je dan nog kan overkomen is dat enkel het MM lampje af en toe gaat branden, bij uitlezen krijg je dan P0400 stroming EGR onjuiste waarden, maar dan heb je GEEN!!! noodloop, en kan je ongestoord de reis doorzetten.
willem
Willem
Dag Willem.
Merci voor de reactie,
Van mijn opel dealer werd ik niet veel wijzer,
Ik heb ergens het idee dat het hun enkel om de centen gaat.Heb je wel eens meegemaakt dat doordat de egr vuil is de motor ontzettend veel olie verstookt? Het zou mooi zijn als dit probleem ook meteen weg is, twee vliegen in een klap :D
Thanks!
@wim-v6 wrote:
Tja, ik draaide m erin en het werkte.
heb je m ook andersom geprobeerd, een LED is een diode, en heeft dus een + en een –
Willem
Willem bedankt voor je antwoord,
Valt te proberen,Ik dacht misschien dat we iets speciaals over het hoofd zagen
@RaydeRay wrote:
uitlezen met de paperclip metode
zoek maar even op dit forumRaymond
Bedankt!
Daar ga ik nog even naar kijken,
Interessant om te weten.Nieuws : Hij tuft weer rond hoor, was een algemene foutcode volgens de garage,
LFR en EGR zijn losgehaald en schoongemaakt,
En er zit een goedje door het blokje om hem schoon te maken,Op advies lekker toeren opentrekken en rijd weer als een trein.
@sw_reijnders wrote:
een bus remmenreiniger en een bus WD40 zijn niet zo duur hoor :sleeping
Tja dan nog iemand vinden die het even kan fixen
(Mij kun je het beste alleen aan computers laten sleutelen )Vanavond even naar de garage om uit te lezen,
Even zeker weten dat het de EGR is@sw_reijnders wrote:
ik zou vermoeden de EGR klep
schoonmaken en afdoppen met een blindplaat tussen de pakking.Daar had ik ook al over gelezen ja,
Gaat flink wat geld kosten denk ik… (Shitttttt)
Maar eens de verkoper lief aankijken -
AuteurBerichten