Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oké erg bedankt voor de goede informatie empasher is dit ook een goede sub samen met de hertz versterker het gaat hierbij om de volgende spullen de hertz versterker de hdp-5 2011 nieuwste versterker En de empaser sub de ebp112t-g5 ik heb eerst na een fical versterker gekeken deze was 550 euro en veel minder vermogen dan de hertz versterker iemand ervaring met deze sub En versterker het geheel word aangesloten op een jvc kdr811 auto radio met 6 keer rca uitgangen 1 maal sub En 2 maal front En rear uitgang
Mijn voeding is 20 mm dik + en – met een commentator ik heb net eens de fusion sub asngesloten dit klinkt echt werkelijk veel beter ik heb voor de rest de pioneer sub uit de auto gehaald En de deur speakers via de versterker nu heb ik de + En de – niet meer verwisseld maar ik ben toch vanplan om een nieuwe sub En versterker te kopen dan heb ik hier wel even een volgende vraag. over is een voeding van 20 mm dik genoeg voor een versterker van 1000 wat Rms ? De voeding loopt rechtstreeks naar de accu En de massa komt van een massa pynt onder de achterbank En wat voor condensator raden jullie mij aan voor een 5 kanaals versterker.
Hallo bedankt voor de goede uitleg ik heb op deze manier mijn versterker gebruik maar dit klinkt totaal niet mijn oude active subtopper van fusion klont 10 keer beter ben ben toch vanplan om een hertz versterker te kopen 5 kanalen 1000 wat Rms en een empasher 1500 wat piek En 800 Rms als ik dan geen bas meer heb dan geef ik de moet op vind het alleen zo jammer van deze versterker En subtopper is nog geen maand oud
gaat dit mij de oplossing bieden ?
je kan je + kabel naar binnen voeren daar waar de de kabel loopt om je motorkap te openen. eerst ff je ruitenwissers enzo eraf halen en dan dat rubbertje eruit pielen (als je voor je auto staat helemaal rechts onder je voorruit ongeveer.ik had er eerst een 10mm kabel naar binnen liggen maar heb deze niet lang geleden vervangen voor een 35mm kabel zonder problemen.
Wat heel belangrijk is, is dat je het gat waar de kabel naar binnen gaat (nu zonder rubber) goed dicht smeert. Sanitair kit of siliconen kit is hier uitermate geschikt voor. Het laatste wat je wilt is vocht in je auto!
Na het doorvoeren van de kabel van buiten naar binnen komt deze links onder bij de hendel waarmee je je motorkap opent weer uit en kan je deze zo onder de dorpel naar achteren voeren. dat rubber is zomaar heel erg klein geb hier nog niet echt aandacht aan bested ik dagt zelf dat dit nooit zou gaan werken
Succes!
ik heb weer een probleem ik heb alle kabels in de auto liggen alleen ik krijg die …x.xxxxxxxx….. voedingskabel niet door na binnen ik heb nergens een doorvoer :S
een maatje heefd ook een opel astra maar een ouder model zonder ecotech moror
die heefd zijn kabel door het rubber van de ruitenwissen recht tegenover de accu
ik heb hier ook een poging gedaan maar dit rubber loopt bij mij niet door na binnen maar naar de motor van de ruitenwisser :(
waar kan ik in godsnaam een doorvoer vinden naar binnen :( de auto komt uit 2000
evt een foto van het rubber wat ik bedoel
Uploaded with ImageShack.us
vandaag de speaker’s gekocht samen met de
Zealum Speakerkabelset ik heb ook
een setje zealum zn-base1 noise blocking systems duswel isollatie materiaal voor de voor portieren ik wil dit eerst gaan proberen als dit makelijk werk wil ik dit ook met de achter portieren doen
weet alleen iemand hoe ik dit het beste kan monteren ?
heb vandaag ook al de Zealum Speakerkabelset in de auto gemonteerthallo ik ben vandaag eventjes bij de audio boer geweest en heb eens wat compound speaker’s te horen gekregen en wat info op gedaan ze hebben mij overtuigt voor de focal speaker’s kosten wel de helf meer maar hier heb ik wel een goed speakertje voor
het zijn de
Focal 165 A1 16,5 cm 2-weg componenten .
– Vermogen Max: 120W
– Vermogen RMS: 60W
en de
13cm 2-weg componenten s
– Vermogen Max: 100W
– Vermogen RMS: 50W
– Gevoeligheid: 91dB
voor het trekken van nieuwe bekabeling is ook een oplossing nameklijk de
Zealum Speakerkabelset met iso-stekker met 4 kabels voor het makkelijk aansluiten van een versterker en behoud van de originele stekkers.
dus hoef geen nieuwe bekabeling te trekkende condensator is een foutje van mij het is de
Spectron SPF-01Z Condensator1 Farad PowerCap
19 V Surge Voltagenog eeb vraagje heeft er iemand ervaring met de axton composet
100 w rms
120 w rms
Kenmerken Axton AXC26-muziekbelastbaarheid: 160 W
-continue belastbaar (RMS): 120 W
-werkingsgraad , (1 W/1 m): 91 dB
-frequentiebereik (-3 dB): 60 Hz – 25 kHz
-impedantie : 4 Ohm
-inbouwdiameter : 144 mm
-inbouwdiepte : 66 mmLaag/middentoon:
– preciesie gestanste staalkorf (Euro-DIN)
– krachtige Strontium-Ferrit Magneet
– swingspoel koeling door koelopeningen aan de zijkant
– Gegoten membraan uit polypropyleen met Mica
– linear gemaakte spoel uit NBR Nitrilgummie
– achterlangs gekoelde centreerring van zwart Conex Fiber
– 25 mm spoel uit verkoperd aluminuimdraadTweeters AXC-T25:
– 25 mm tweeter met Titanium-Invers membraam
– aan de achterzijde aangeflenst aluminium koellichaam
– zeer sterke neodymmagneet met ferrofluidkoeling
– inklusief montageadapter voor verzonken montage-filters
– compact frequentiefilter met aluminium cover
– Lowpass van de mid/woofers schakelbaar op 6 dB of 12 dB
– 12 dB High pass filter
– Phase omkeerbare schakelaar voor hoge toon polariteit
– schakelbaar tweetervolume 0 dB/-3 dB/-6 dBkijk eens aan helemaal supper deze reactie’s
het is mijn idd opgevallen bij het testen van de versterker’s en de condensator dat de condensator telkens uit viel ik dagt zelf al dat deze stuk was :mrgreen: haha onwetendheid miss :$heb vandaag maar eens de stap gemaakt om de deurpanelen te demonteren dit viel echt enorm mee
niks moeilijks aan heb de portier aan de voorzijde gecontroleerd op diameter speaker dit is idd 16.5 cm hier heb ik de goede speakerringen voorde achterzijde heb ik ook gecontroleerd maar hier zitten 12 cm boxen in nu zijn er bijna geen 12 cm boxen te koop dus ik ga hier zelf een ring voor maken ik gebruik de mal van de orginele speakerring en zaag hier een andere diameter in na mijn weten 13 cm
maar zouden hier niet eventueel 16.5 cm inpassen net als aan de voorzijde ?ik moet de axton speaker’s nog bestellen dus is er iemand die weet of er aan de voor en achterzijde 16.5 in past ?
robert_corsa bedankt voor je reactie ik ga de stekker eens goed bekijken erg bedankt voor deze tip het rubber wat de auto in
gaat zeg maar waar kan ik deze vinden aan de binnen zijde in die kokerbalk (bak) drempel weet niet hoe ik dit moet noemen ?Juffer het is idd een 18 volt condensator
zal de link eens zoeken voor je kan hem 123 niet vinden
iedereen erg bedanktde zelfde stof als in de bekleding zit van de auto
zou idd kunnen moet nog is kijken wat ik ga gebruiken voor stof/leer
nog ff een vraagje weet jij toevalig waar ik plexiglas kan kopen ?haha idd frederik
de ideën zijn meer dan welkom
maar ik heb idd nog een kenwood versterker heb hier helemaal niet meer aangedacht
maar het is wel een goed idee om de kenwood versterker weg te werken en de 2 pioneer netjes achterin een 6 kanaals versterker is wel een optie alleen deze versterkers zijn erg duur :$ik moet nu nog een plaat MDf kopen en deze op maat zagen en deze als bodem plaat gebruiken achterin de kofferbak
dan wil ik het reservewiel er uit halen
dan wil ik in de MDF plaat een gat maken met plexiglas waardoor je in de wielbak kijkt
dan wil ik onder tegen de MDF plaat een soort kist maken waar de 2 versterker’s onder een hoek van 45 graden in komen hier wil ik dan rood ledverlichting in verwerken en de MDF plaat wil ik bekleden met wit of zwart leer het is ook de bedoeling dat de condensator onder deze MDSF plaat komt achter het plexiglas
zou dit er een beetje mooi uit gaan zien ? jullie meningen graagdit is mijn astra nog geen maand in bezit
het is een opel astra sport uit 2000 met 108000 KMHUploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
en ik kom uit tilburg vast ook wel bekent hier op het forum
nee of hij gebruikt het verkeerde kabeltje waardoor er mono binnen komt staat je telefoon wel op stereo geluid ?
willem hij heefd ook al een kabeltje van een vriend geprobeerd :D
wat is het voor kabel die je voor in de radio plucht of achter in de radio ?
met de zogenaamde tulpstekker’s
ik heb dit probleem ook gehad kabeltje gekocht met tulp en probleem was opgelostik kan natuurlijk ook de 2 pioneer versterkers gebruiken een voor de subwoofer de andere voor de 2 voorste speaker’s en ik heb nog een kenwood versterker nieuw in doos 350 wat deze kan ik mooi gebruiken voor de 2 achterste speaker’s of zou dit niet klinken ?
Hoi frederik het is idd de bedoeling om de tweeters te laten zitten deze zijn nog primma in orde een 4 kanaals versterker zou mooi zijn maa4 ik wil 2 de zelfde versterkers het oog wil ook wat de installatie gaat vooral voor de show en zo moet het er ook uiteindelijk uit gaan zien de achterste boxen sluit ik dan aan op de versterker en de voorste sluit ik aan op de radio dit is ook minder werk straks met kabels trekken de installatie zal toch wel leuk klinken straks ? Nog een vraagje over de speakerringen voor aan de voorzijde deze waren niet op voorraad kan ik hier ook een nsf plaatje voor gebruiken deze tegen het deurpaneel schroeven met de juiste diameter van 13 cm
Dan sluit ik alleen de speakers achterin aan op de versterker en de voorste speakers op de auto radio zou dit wel een oplossing zijn de radio is 4×50 wat kan ik niet. 2 keer 100 wat per speaker gebruiken is dit mogelijk evt verder is het een versterker die geen instellingen heeft allen een bas instelling en een volume knop
okee en als ik nu alleen de 2 voorste speaker’s aansluit op de versterker en de andere 2 via mijn auto radio dan is dit wel mogelijk ?
ik weet precies wat ik wil hebben de installatie is compleet vandaag de complete bekabeling bij elkaar gekocht
en een zelfde versterker ben bij een bekende audio zaak geweest en hun zeggen dan het geen probleem is om 4 boxen aan te sluiten op de pioneer versterker 2 kanaals
morgen een plaat mdf kopen en dan kan de opbouw beginnenUploaded with ImageShack.us
het idee nu nu als volgd
een plaat MDF kopen en deze op de zelfde maat zagen als de orginele plaat die achter in de kofferbak licht deze plaat MDF wil ik bekleden met wit leer en in het midden van de MDF plaat maak ik een gat en deze verzink ik in het hout hier wil ik plexiglas in maken onder het plexiglas komt een MDF kist en deze komt in de wielbak terecht hier wil ik de versterker’s in bevestigen met blauw led verlichting en met met 2 computer ventilatoren
zodat de versterkers niet te warm worden7 augustus 2011 om 15:08 In reactie op: wat vinden jullie van japanse en italiaanse auto’s?? #17896904wat ik me nu al een tijd dwars zit
hoe kan het zijn dat kia 7 jaar garantie kan geven op zijn auto’s
simpele vraag maar ik kom er niet achterIemand die mij wat duidelijk kan geven over deze versterker en of het haalbaar is om hier 4 boxen op aan te sluiten ik hoop. Graag nog wat informatie over te krijgen
eventueel informatie over de versterker die ik wil gebruiken voor de 4 deurspeaker’s
Belangrijkste Eigenschappen
350W Max. uitgangsvermogen
Ingebouwd Variabel Hoog- & Laagdoorlaatfilter
Belastbaar tot 2Ω
Vermogen MOSFET in de geschakelde voedingstrap
Aluminium behuizing/koellichaamVersterker Eigenschappen
Belastingscapaciteit 2Ω Stabiel
Max. Uitgangsvermogen 350W
Opgegeven uitgangsvermogen (4Ω)t 60W x 2 (4Ω)
Opgegeven Uitgangsvermogen 75W x 1 (2Ω)
Gebrugd Uitgangsvermogen (4Ω) 150W x 1
Overeenkomstig met CEA-2006 Ja
Laagdoorlaatfilter Ja
Geschakelde voedingstrap Ja, met vermogen MOS-FET
Vermogensindicator Ja
Veiligheidssysteem Ja
Lijningang RCA
Ingangsregelaar Nee
Lijnuitgang Nee
Ingang op Luidsprekerniveau Ja
Chassis Gegoten Aluminium
Inclusief DC-kabel NeeVersterker Specificaties
Max. Uitgangsvermogen (4Ω) 350W x 1
Opgegeven Uitgangsvermogen (4Ω, 14,4V) 60W x 2 (20Hz ~ 20Hz, 1%THV)
Opgegeven Uitgangsvermogen (2Ω, 14,4V) 75W x 2 (1000Hz, 1%THV)
Gebrugd Uitgangsvermogen (4Ω, 14,4V) 150W x 1 (1000Hz, 1%THV)
Opgegeven Uitgangsvermogen (CEA-2006) 60Watt RMS x 2 bij 4 ohm en 1% THV
Laagdoorlaatfilter 80Hz (-12dB/oct)
Ingangsgevoeligheid 0,2 ~ 5V
Ingangsimpedantie 10kΩ
Signaal/ruisverhouding 94dB
Signaal/Ruisverhouding (CEA-2006) 75dBa (Referentie: 1 Watt bij 4 Ohms)
Frequentiebereik (+0dB, -3dB) 5Hz ~ 50Hz
Bedrijfsvoltage 14,4V (11V ~ 16V Toegestaan)
Stroomverbruik 18A
Afmetingen (BxHxD) 198 x 59 x 230(mm),
Weight 1,7kg
Downloadzo vandaag een pioneer subwoofer gekocht
het is de pioneer ts-wx303 1200 w geworden
en een heb ook meteen een versterker gekocht
het is de GM-3400-t 350 wat gewordennu heb ik toch nog een vraagje
op de doos van de deurspeakers
staat nominal power 35 W max 300 wat
als ik het dus goed heb zou ik deze 4 boxen toch kunnen aansluiten op een 2 kanaals versterker van 350 wat
4×35=140 maximum power van mijn kenwood versterker 350 iemand die mij dit kan uitleggen en of dit mogelijk is ?uiteindelijke installatie is nu dus
2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1313I deurspeaker
2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1713I deurspeaker
pioneer ts-wx303 1200 w subwoofer
pioneer GM-3400-t 350 w versterker
kenwood kac-5204 350 w versterkerhallo iedereen weer bedankt voor het reageren
het gaat hier om een opel astra G uit het jaar 2000
het is idd een goed idee om de standaard tweeters aan te sluiten op de boxen dit ga ik eens proberen
verder de website die mij geveven is kan ik niet openen ik moet hier voor zijn aangemeld
wat is er precies anders aan de astra G en de astra H ?verder zit ik volgens mij aardig netjes in de buurt van een leuke installatie
2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1313I
2 keer pioneer 300 wat 3 weg TS-A1713I
1 keer pioneer subwoofer 1200 wat met bij passende versterker
1 keer 4 kanaals versterker voor de deurspeakers deze moet ik nog uitzoeken maar word ook een pioneer versterker
iemand die een leuke versterker weet liefst een pioneer
2 maal voedingskabel voor de versterker’s + losse condensator
JVC KDR811 4×50 wat met 6 tulpaansluitingen losse aansluiting voor de subwoofer
moet ik hier verder nog iets bij hoor ik het graag van jullie -
AuteurBerichten