Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo met michael.. Ik weet van mijn omega,dat ik een keer spiraal achterveren achter heb vervangen doordat de veren gebroken waren door roest ,en apk afkeur
Bij een sloperij rondgelopen ,en mooie achterveren gevonden en gekocht…Bij thuiskomst zag ik met omwissellen,dat die veren dikkere windingen hadden dan mijn originele veren van een benzine versie..
Na het monteren stond mijn auto achter veel hoger dan normaal,en de vering was veel stugger dan voorheen… Ik heb er kort mee gereden,en ben overgegaan naar een verstelbare schroefset van KW..Ik weet dat er 2 soorten veren zijn die op het oog gelijk zijn,maar verschillen hebben..
Dus als ik het goed zeg, Stugge zwaardere veren voor onder andere diesel auto’s en caravan uitvoering met trekhaak (Zware belasting achter)
Of de normale veren voor de benzine uitvoering.(die \ijn sopeler met inveren.Kun je eens een fotootje hier plaatsen van je achtervering? Grt mike
Mooie omega man… lekker ruime auto… Ik heb er ook 1 uit 1990.. grt mikey
[URL=http://s100.photobucket.com/user/dj_acidstorm/media/2016%20opel%20omega%203000%2024v%20modification/2016%20Nov%20Omega%203000%20mike%202.jpg.html][IMG]http://i100.photobucket.com/albums/m5/dj_acidstorm/2016%20opel%20omega%203000%2024v%20modification/2016%20Nov%20Omega%203000%20mike%202.jpg[/IMG][/URL]
Mijn omega 3000 24v met SUV off road velgen .Welkom mede opel liefhebber. :wors
ik ben Michael .38 jaar en kom uit NH.
Reed voorheen opel manta’s nu omega 3000 24v.
classic cars..
Geniet van het forum ,erg handig voor problemen en kennis en interesses delen..
Jullie hebben leuke opels in de familie.. king:
Fijn weekend m@rcVoor onderdelen van Opel omega 3000 koop ik via internet van
http://www.autoteiledirekt.de/automarke/ersatzteile-opel/omega-a-caravan-66-67/30475.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En van
http://www.ebay.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;
In nederland een automaterialenzaak bezoeken voor onderdelen is schoftig duur vergeleken met bestellen uit het buitenland.. Ik heb goede ervaringen met de bovenstaande websites..
Mijn omega 3000 was in slechte staat ,maar ben nu op dit moment klaar met rot metaal te herstellen..
Wielkassen,dorpels waar dat plastic spoiler overheen zit.
Kokerbalk bij de voorwielen in de kromming naar je bodem
achter kokerbalken boven je subframe
portierdeuren onder.ook onder de vloermatten kijken,daar is vaak ook veel te zien..Vocht wat in de bodemvloer blijft liggen door lekkage in de regenachtige tijden na de zomer.. :wtf
Goed de auto onderhouden ,en roest krabben en in de roestoplosser spuiten.. van Action. :thumb
Ziet er top uit al die opels.. Mooie hobby..
Leuke topic… :worsHeb je al projecten klaar op dit moment..? Fijn weekend . Grt mike :thumb
Ja de kosten zijn er wel. maar het plezier en veiligheid is groter….
De remklauwen van pontiac GTO 2004 kocht ik voor 75 euro + 75 euro extra voor duanekosten invoerrechten en verzending..
binnen 2 weken ontving ik het grote pakket uit de USA.Helaas heb ik voor deze zending eerder een remklauwenset gekocht van een handelaar uit de USA. Die remklauwen pasten niet op mijn auto.. die klauwen waren voor remschijven van 325 mm,en van een later type pontiac. .de beschrijving klopte niet waar ik vanuitging. een groot verlies van ook 150 euro. Ik bewaar die remklauwen voor onderdelen voor de goede remklauwen die ik hier gepost heb..
Het zijn australische PBR remklauwen die gebruikt worden voor amerikaanse auto’s. Kleine onderdelen kun je wel uitwissellen van verschillende typen remklauwen van hetzelfde merk.
Als ik nu hard rem,gaat de achterkant omhoog,en sta in no time stil.
De EBC remblokken kunnen 900 graden hitte aan..dus geen Fading van remmen,dat ze te heet worden en de remmen niet werken..
De performance remschijven met gaatjes en groeven koelen prima en de hete gassen die normaal ontstaan tussen remschijf en remblok die word afgevoerd.. zodoende kun je je remmen zwaar mishandelen zonder dat je rem problemen krijgt met noodstoppen of van hoge snelheid snel moet afremmen..Het is een mooie upgrade voor opel omega en alles wat dezelfde remklauwen gebruikt en wielsteek 5×110 Deze pontiac gto 2004 remklauwen alleen geschikt voor schijven met afmeting 298x 28 mm dik. past precies in een 15 inch velg 7j breed.
fijn weekend alvast. grt Mike :thumbDit is de andere set die niet past qua boutgaten en is voor een schijf van 325x32mm breed
pontac gto 2005 en 2006 type.. oppassen met kopen dus
alleen Pontiac GTO 2004 calipers passen op opel omega,calibra,astra en soortgelijke voertuigen met boutgaten hart tot hart 7.5 cm in je veerpoot. en schijfhoogte 298×28 mm geventilleerde schijven /15 inch velg 7jzie de foute remklauwen die niet passen..
onderste plaatje..
boven is de goede type met de correcte boutgaten beugel GTO 2004
onderste is de foute bevestiging en voor grotere remschijven GTO 2005
als je meer wilt weten van de versnellingsbakken,heb ik deze link voor je.
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJ4ETPElUTT1kJzATM9QUSF10UmMDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;De Getrag R28 5bak van de 3liter 24v motor is de sterkste bak die er is.. De 5e versnelling is oneindig na snelheden boven 250 km/ph
Ik gebruik deze in mijn originele omega 3000 24v.
Hydraulische koppeling
Versnelling Overbrenging :
1 3.808:1
2 2.106:1
3 1.336:1
4 1.000:1
5 0.814:1
achteruit 3.700:1De beste bak die je kan gebruiken.. :thumb geschikt tot 280 NM koppel.
De getallen van een schakelbak slaan op hoeveel koppel die kan verdragen.
bijvoorbeeld Getrag 240 is 240 NM koppel .Getrag R25 is 250 NM koppel.
hoe hoger het getal,hoe zwaarder de overbrenging is van 1 tm 5 met schakelen.Lotus omega wilde een zwaarder type bak ivm hoger koppel dan de originele 5 bak.
Te hoog koppel voor een lichter type schakelbak,kan de desbetreffende schakelbak vastlopen of ploffen.lotus omega gebruikt een corvette bak met Holden commodore achteras van een aussie V8 en aan speciale tussenas..
transmission ZR1 ZF 6-Speed Manual
gear ratios 2.68:1, 1.80:1, 1.29:1, 1.00:1, 0.75:1, 0.50:1
final drive 3.45:1Read more at http://www.supercars.net/cars/1416.html#YTdXZFbhWXQ4j6QC.99″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hery Met michael..Als je de senator nog hebt..
ik zoek de achter zijpanelen met wielrand links en rechts..
De deurpanelen en middenconsole eventueel
De kofferbak mechanisme dat de klep omhoog houdt
Ben benieuwd..Fijne avond Groetjes michael
17 februari 2013 om 19:02 In reactie op: vraag omega A / div types omega a, lotus omega, omega evo en #17517030Hallo met michael.. k bezit een omega A 3000 24v uit 1990..
De plekken van opel rot zit onder de sideskirts .die houdt zand en modder vast tussen de plastic sideskirt en originele dorpel..
plaatwerk onder het dashboard boven het stuur is ook een plek.. Water lekt door bij de draadboom die vanuit de bestuurderskant ..van motorruimte naar je brandschot..water lekt door tot in je vloermat,en tast uiteindelijk je kokerbalk aan,omdat onder je vloermat zon vieze spons opvulmat zit,die water vasthoudt,en alles gaat daar uiteindelijk rotten..
water in je vloermat op alle plekken tast je bodemdelen aan en gaan doorrotten..Dat zie je onder de auto waar tectyl loslaat en het krokant begint te worden..wielkassen voor waar je deur in scharniert zijn ook veelal roestig,en water slaat in je binninkant van je auto,en water blijft in je schuimen vloermat zitten voor lange tijd..
Draagbalken achter je achterbank en boven je achter subframe rotten ook door water van onder je achterbank.. Plaatwerk is roestig met gaten…Vocht en zand blijft hangen in de draagbalk als deze een gat vertoont…Die rot gestaag door met de jaren..
Kofferbak bij je reservewiel is vaak ook vochtig.Door lekkage van je rubberen raamlijst..onder de ruitenrubbers onstaan ook gaten en lekken water door tot in je auto
Benzintank rot aan de bovenkant wat je niet ziet…Zand en rotzooi blijt erop liggen en houden vocht vast..waardoor het metaal gaat roesten bij de vulhals van de tank..
Plaatwerk bij je benzineklep is vaak ook rot…Je kan dat vanuit de achterwielkas bijrijderskant ijn van onder af aan.. Veelal zand en modder wat de wiel erin slaat..
Onderkant van het midden gedeelte rot niet Kofferbak bodem rot ook niet..
Trek de vloermatten los en kijk omhoog naar het plaatwerk van je brandschot.. of daar plaatwerk vergaan is…Bij mij wel het geval…
Groetjes Michael
MIJN OMEGA 3000 24V. IN PROGESS before 2006
2007
2008
2008after 16-2-2013
Op naar de metamorphose.. Lekker bezig met de auto ombouwen naar een kruising van lotus omega en DTM omega.. Nu nog de rest van optische onderdelen bij elkaar zoeken op de sloop en internet..
235 pk sterke getunede originele motor C30SE… plaatwerk is grotendeels verlast,en alle rotte delen vervangen..
De groep A uitlaat van Friedrich motorsport Gmbh is een aanrader om onder de A omega te zetten ..Beter dan die originele standaard walker uitlaten…Foto’s van dat ik em kocht tot nu.. Vele metamorphoses jaarlijks. king:
Zo kocht ik em in 2007 voor 1000 euro.
2007 Manta wielranden erop gemaakt ,en de wielkassen achter verlast.
2008
Elk jaar weer aan het sleutelen in de lente en zomer in mijn vrije tijd.. met veel pils erbij en creatieve ideeen.. ;)
kijk een naar je vacuumklep onder de dualram afschermplaat bovenop je luchtbuis. Er zitten vacuumpslangetjes aan en een stekker. laat dat afdekklepje los en laat de auto stationair draaien..
Beweeg je gas hendel met de hand,en geef 1 of 2 keer flink gas,en kijk of die vauumklep inschakeld tussen de luchtbuis..
Als die vacuum er niet is blijft de klep dicht ook boven 4000 toeren..dan houdt ie in,en heb je geen kracht die je normaal voelt als die wel werkt..Je kan ook de vacuumslangetjes verkeerte om hebben aangesloten,en doet die vacuumklep het ook niet.
Of net als ik heb gehad was die vacuumklep lek die in de luchtbuis zit boven de injectors..Dan zuigt ie valse lucht,en loopt ie hondsberoert met rijden boven 80 kmh..Geen power..
Eventueel een doorgeslagen bougie die verzuipt bij harder rijden..dan gaat ie stotteren bij afremmen en onregelmatig lopen hikken met optrekken..
Even de accupool los – of + Dan kan die computer resetten ,en kan je met starten hopen dat ie de computer opnieuw inleest met stationair draaien en of rijden.. Dat werkt bij mij tenminste na aanpassingen of problemen met de motor..
blauwe rook is misschien overdruk wat ie wegzuigt in de luchtbuis met olie,omdat je waarschijnlijk continu veel toeren draai om de auto harder te laten rijden,terwijl die niet lekker loopt..
Je kan ook compressiedruk meten met een een compressiedrukmeter..Ik heb er een gekocht bij cartal automaterialen zaak..Kost niet zo gek veel,maar je kan em in een bougieschacht draaien,en starten.. ontkoppel dan wel de bougiekabel van de bobine…Trek de middelste kabel uit de verdeler en steek er een stalen pennetje in en leg deze op de minpool van de accu…Zo kan de auto niet aanslaan met de overige bougies,en blaas je de onsteking niet op ..Die moet zijn stroom kwijt naar de massa.. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.. Groetjes Michael
Hey Hallo.. :D Ik heb de auto sinds 2007,en het plan is opknappen..Maar aangezien ik dagelijks de auto nodig heb is het rijden en opknappen in de weekenden….
Ik wil er een soort DTM omega van maken met mooie graphics…
De motor is getuned naar 18 bar comressiedruk,Originele motor C30SE gereviseerd.
Uitgehoonde luchtbuis.Nieuwe Electronica componenten van de DualRam systeem.
235 pk chip voor de Motronic regelkast van de injectie.
400 lph Walbro intank Fuelpump ipv de originele 130 lph pomp van de omega .
KW verstelbare schroefveren voor omega evo 500.
PU bussen voor de voordraagarmen en stabilisator stang (Paarse bussen)
De bussen van de foto heb ik op moeten vullen met 1.5 cm plaat,omdat de draagarm speling had met ruimte..Die kon ik niet verder vastbouten in het chassis..Niet gemaakt voor opel omega A,zoals ik ze besteld had..Waarschijnlijk omega B..Mijn oplossing was prima zo.. Geen speling en betere wegligging met alle aanpassingen.
Nieuwe geventillerde remschijven voor 298 cm en achter ook geventilleerde remschijven van 298 cm met bredere remklauwen van een Opel omega B Diesel versie.die past geheel precies met een halve cm speling uit de binnenrand van de originele gesmede 15 inch velgen . links is de originele niet geventileerde schijf..Rechts is de grotere gevent.Schijf.
Links kleine remklauw..Rechts de grotere voor de gevent.schijf achter.. :ass
Nieuwe benzinetank 90 liter.
Nieuwe stalen remleidingen voor en achter.
Nascar airducts verwerkt in de voorbumper voor lucht toevoer naar de remschijven.
Nascar Electrische koelVentilator met regelbare aquarium digitale thermostaat met lcd display ,instelbaar van -50 tot 100 graden Celcius… De pt 100 voeler met snoer voor de temperatuur heb ik in de radiateur bovenin geprikt..ik kan dus instellen wannneer de electrische vin inschakeld met een relais schakeling 40 A uit een omega B..omdat de digitale TH geen grote stromen aankan wannneer de vin aan springt..
De originele Viscovin heb ik van de waterpomp afgeslepen voor meer motor vermogen..
Een nieuwe Friedrich Motorsport Groep A uitlaat met diameter 70 mm en een X Pipe op de plek waar de katalysators zaten.. Ook 70 mm doorsnede..ik heb besteld een Mattig voorbumper Lotus omega bij RT tuning..maar daar wacht ik al op vanaf november.. Nog niet ontvangen helaas..
Van Risse motorsport wil ik de polyester voorzij schermen kopen van opel omega Evo 500 met de uitbouwranden…Achterzij uitbouw wielranden kan ik niet vinden op internet.die zal ik zelf wel op maat maken ,en zoeken van een huidig jeep model,die ik dagelijks zie rijden op de weg..
-
AuteurBerichten