Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb weer even zitten hannesen en heb weer wat berijkt. Het benzine probleem (als dat er ooit was) is verholpen. In de fuel rail zit nu lekker veel druk om je hele vest van benzine te voorzien. Heb helaas de auto niet kunnen starten alleen ook niet wanneer de luchtmassa meter afgekoppeld is. Het verhaal van de garage dat het de ecu is begint er wel steeds meer op te lijken nu ik zelf onder de motor duik.
Het handigste is de timing controleren neem ik aan? Zag dat het motorblok soort ster schroefen gebruikt. Zal waarschijnelijk daarom een dop set moeten aanschaffen. Enige wat ik momenteel heb is inbus doppen en die gaan ben ik bang slippen.
Ik heb even wat testjes gedaan en het volgende heb ik concluderen:
- Auto start / geeft aantal (goeie) fires wanneer er quickstart gespoten word in het lucht intake filter.
- Pomp ging niet aan wanneer ik sleutel in 2de contact deed dus heb ik die apart aangesloten op accu waarna er (lichte) druk op het brandstof systeem kwam te staan. Heb dit getest met het ventiel bij het motorblok, wanneer ik deze in drukte kwam hier een heel slap straaltje uit. Hoord dit? Of moet er veel druk op staan?
- Auto lucht sensor disconnecten geeft geen verandering in gedrag.
Met de auto zijn inderdaad alleen maar kleine stukjes mee gereden amper op hoge snelheid / langere tijd.
Kan ik de auto ook testen zonder brandstof filter of zal het nu juist slim zijn om voor een paar euro een om te wisselen om te kijken of dat werkt?
Bedankt voor je tips, bedoel je met de “distributie ketting” de “timimg beld” (gehoord op youtube) die in het motorblok zelf zit?
De luchtmassameter is zo te vervangen zag ik.
Ik heb dit kunnen vinden
Bouwjaar 17-03-2000
Vermogen 48 kW / 65 PK
Transmissie 5 v., handgeschakeld
Cilinderinhoud 1199cc
Na wat googlen lijkt het een X12XE of Z12XE
-
AuteurBerichten