Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste forum gebruikers,
Hier nog mijn update omtrent mijn astra
Na bijna 5 maanden loopt mijn auto weer. Het oude blok is warm gelopen en heeft mijn cilinderwand beschadigd daarom dat de zuigers vast liepen en niet meer aan sloeg.
Ik heb een ander blok via bedo opel demontage gekocht. Na het inbouwen ervan bleek deze een lekker koppakking te hebben. Weer terug gegaan want had garantie. En heb een ander blok meegekregen van bouwjaar 2003 en 92.000 op de teller.
Deze is ingebouwd en werkt naar behoren. Morgen ga ik er voor het eerst mee naar mijn werk heen en weer +- 200km
Ik heb er mee gereden en alles werkt perfect geen rare geluiden etc.Het grapje heeft mij veel gekost, telkens inbouwen en uitbouwen en dan nog eens de distributie riemen, olie en koelvloeistof
Tip voor de mensen:
Haal nooit een auto wat ver uit de buurt is van een particulier
Zorg ervoor dat als je onderdelen koopt je altijd garantie hebtWe hebben starthulp erin gespoten en toen kwam de motor wat meer opgang twijfel of het een compressie probleem is, zelf denk dat de startmotor te weinig power heeft voor het blok aan te krijgen….
We hebben niks raars kunnen zien aan de cilinderbussen of zuiger ook niks kapot ofzo, kop gecontroleerd deze was niet scheef. En heb niet doorgereden ik ben meteen gestopt heb toen die oververhit raakte de motor afgezet en laten uit rollen in zijn vrij
Koppakking vervangen, zat idd een scheurtje in verder het hele koelsysteem schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet. We probeerde te starten maar tevergeefs. Hij maakte het zelfde geluid en wilde weer niet starten.
Kan het aan de startmotor liggen? Dat er een tandje kapot is waarom deze “doorslipt”?
Wie kan mij helpen ik ben ten einde raad
Mvg mick
Beste willem,
Bedankt voor uw reactie. Hier ben ik wel wijzer van geworden.
Ik laat het blok afpersen om er zeker van te zijn dat er een lekkage isMvg
MickDe auto heb ik particulier gekocht in veenendaal
Zelfstandig is het probleem niet. Dingen vervangen gaat allemaal maar om iets te maken, moet ik eerst het probleem weten. En dit is niet gemakkelijk. Dachten zelf eerst aan de ECU, maar deze werkt. Uitlezen komt ook niks naar voren. Verder is het net of de accu dood is, of leeg zodat hij te weinig kracht heeft om te starten. maar het is een volle en nieuwe accu. dus daar ligt het ook niet aan.
Op dat moment heb ik mijn motor uitgezet en laten uitrollen naar de vluchtstrook.
Ik zal het eens proberen@ Mattytrix,
Is het een idee om de kop te laten afpersen om zo te zien of hij lek is?Dan hoort de distributie riem etc niet meer te draaien toch? Want dan zitten je cilinders etc vast
-
AuteurBerichten