Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is een 1.9 CDTI geworden, rijdt er al 2 jaar mee nu.
Destijds noodgedwongen, op de 1.9 zit een roetfilter en de 1.7 niet.
Omdat ik mijn Cinquecento wilde inleveren als sloopregeling was een roetfilter bij een diesel verplicht.Rijdt nu gemiddeld 1 op 18, met regelmatig een file erbij.
@Willem.
Lijkt me logisch dat een combo 1.7 zuiniger rijdt dan een vectra 1.9. Vectra is een stuk zwaarder plus pittiger.
Als je een Astra 1.7 en 1.9 neemt en je hebt hetzelfde rijgedrag dan denk ik wel dat de 1.9 zuiniger is.Groetjes Mickeal
OK, nu is het me helemaal duidelijk.
Dus een nieuw schakelaarblok kopen, zekering erin en het zou moeten werken.
Hartstikke bedankt!
Dan kunnen we gaan klussen zodra het weer wat beter wordt.
Ik zal wel foto’s maken voor een werkbeschrijving, is wel zo handig.
Groetjes Mickeal
Bedankt voor de reactie.
Ik heb volgens mij een aparte schakelaar voor de mistlampen voor.
Ik heb de gewone lichtschakelaar en daar links van heb ik de knop voor het mistachterlicht.Daarboven is een lege plaats voor een schakelaar.
Komt daar de schakelaar in voor de mistlampen voor?
En hoe krijg ik dat dopje uit het dashboard?Alvast bedankt.
Groetjes Mickeal
Heeft iemand een idee hoe je dit probleem moet oplossen?
Groetjes Mickeal
Dus zoals ik het nu begrijp is de 1.7 beter dan de 1.9.
Bij de 1.7 zou ik dan voor de 100 pk versie gaan.
Het koppel scheelt niet zo heel veel 240nm/2.300 tpm (bij de 1.7) tegen 260nm/1700tpm (bij de 1.9) maar bij komt hier het turbogat dan vandaan?Heb dan met een 1.9 100pk 8v gereden, hier vondt ik het turbogat verwaarloosbaar. Is dit dan bij de 1.7 100 pk erger? Of valt dat ook wel mee?
Hartstikke bedankt voor jullie advies en tips.
Groetjes Mickeal
Hoi,
De 1.9 is toch geen 16v?
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=noAls ik op internet ga zoeken vindt ik wel wat meer 1.9 occasions dan 1.7.
-
AuteurBerichten