Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb zelfs nog een origineel Nederlands blanco boekje van 1982. Mocht iemand daar belang bij hebben dan hoor ik het wel :)
Had dit topic nog niet eerder gezien, maar wat een waanzinnig mooi project! Is even heel wat anders dan mijn originele Super Six, maar niet minder leuk! Heb die carrosserie nog op internet te koop zien staan, die is trouwens van een Super 6. Het feit dat deze carrosserie zo te zien nog in 1e lak zit, geeft echt de ultieme rat rod look! Super, ga zo door!
P.S. Koekie, je hebt u2u!
Opgelost :D
De bevestiging van de koolborstels in de motor was de oorzaak. De koolborstels zitten vast met een constructie waar o.a. een veertje en een pennetje in verwerkt is. Op één of andere manier is de boel daar losgekomen en is heet geworden. Dardoor is een stukje plastic gaan smeulen wat de brandlucht veroorzaakte. Alles weer goed in elkaar gezet en nu doet hij het als vanouds :)
In elk geval bedankt voor de reacties!
De weerstand is nog in orde, de kachelmotor zelf is de boosdoener. Dus ben bij deze op zoek.
Op het huis van de motor staan de volgende nummers: 90 229 049 en 90 277 907 ZSB.
En iemand enig idee hoe je ‘m eruit haalt? Ruitenwissermechaniek eraf en dan bovenlangs, of moet hij via de onderkant?
Hallo Sjors,
Ik denk dat daar nog wel de weerstand nog tussen zat… dus die kan ook overleden zijn…
Ik denk heel weinig, aangezien de Omega A pas in november 1986 op de markt kwam en veel eigenaren waarschijnlijk hebben gewacht met op kenteken zetten tot januari 1987. Hooguit wat ex-demo’s dus. En aangezien er sowieso heel weinig vroege Omega’s bewaard zijn gebleven, vraag ik me überhaupt af of er nog origineel Nederlandse ’86ers zijn…
Allereerst gefeliciteerd met de aankoop! De Blitzen van 1960-1965 zie je niet zoveel meer, dus hou hem in ere.
Als hij nog op 6V staat, zou ik hem zo laten, en dan inderdaad eventueel een omvormer erop voor de radio of een tweede 12V circuit aanleggen.
Onderdelen zijn lastig, maar niet onvindbaar. Met zo’n auto is het raadzaam je aan te melden bij de Historische Opel Club Nederland, daar rijden meer mensen met zo’n Blitz die je niet alleen van onderdelen, maar ook van nuttige tips en advies kunnen voorzien!
Misschien is het handig om te vermelden of het een origineel Nederlands kenteken is of niet ;)
Deze gegevens zijn alleen gebaseerd op personenauto’s, dus de Vivaro’s die hierin staan zijn alleen de 9-persoonsbussen, en daar zijn er inderdaad niet zoveel van :)
En deze cijfers zeggen niet alles, want ze tellen alle modellen bij elkaar op, dus die ruim 223.000 Corsa’s zijn alle Corsa’s vanaf 1983 t/m de gloednieuwe. Het zou interessanter zijn wanneer we deze cijfers gespecificeerd per bouwjaar zouden zien!
Triest, heel erg triest om dit te zien. :cry Afgelopen dinsdagavond ben ik nog bij Jan geweest voor wat onderdelen, en toen heeft hij me een uitgebreide rondleiding door alle loodsen gegeven.
In de loods die afgebrand is, stonden de meeste van zijn auto’s, waaronder wagens die nog van zijn vader waren geweest en waar voor Jan zeer grote emotionele waarde aan zit. Bovendien stonden er een aantal auto’s die historisch gezien onvervangbaar zijn, bijvoorbeeld een Kapitän van midden jaren ’50 in eerste lak (en in topstaat!), een Olympia ’51 in militaire uitvoering (eveneens 1e lak) en een aantal zeldzame vooroorlogse Opels (1,2 liter, 1,8 liter, 2x Super Six) en ook flink wat zeldzaam spul uit de jaren ’70 en ’80, waaronder enkele Bitters.
De manier waarop Jan de auto’s liet zien en erover praatte maakte duidelijk dat hij ze in de loop van de jaren met veel liefde verzameld en sommige zelfs eigenhandig gerestaureerd heeft.
Hier is een levenswerk verloren gegaan, bij deze wil ik Jan dan ook heel erg veel sterkte wensen in de komende tijd en hoop ik dat hij de moed en de kracht heeft om zijn hobby voort te zetten en er nog zoveel mogelijk van te maken!
Welkom bij de club, ik had laatst een schrap op de achterbumper van mijn Mondeo (OK weliswaar een Ford:P, maar het gaat om het principe…). Uiteraard geen bericht van de dader…respect voor andermans eigendommen is ver te zoeken tegenwoordig helaas :(
Ik weet nog goed dat een paar jaar geleden bij een storm tijdens het uitstappen mijn deur uit mijn handen waaide en tegen een vrij nieuwe Vectra aan kwam, met een dun krasje van ca. 2 cm bij een halve cm op de in kleur gespoten stootstrip. De eigenaar was op bezoek bij iemand in de straat, wist zodoende van wie de auto was. Ik heb het keurig netjes gemeld met het aanbod om het te vergoeden, maar dat vond hij niet nodig, hij had nog wel een lakstiftje :) Maar ik sliep tenminste wel goed ;)
Prachtige wagen, heeeeel erg zuinig op zijn en vooral tot in detail origineel laten!!
Ik denk dat de vraag wat de topicstarter ervoor betaald heeft eigenlijk niet relevant is, aangezien dat natuurlijk een zaak tussen koper en verkoper is. Maar ik denk dat die auto sowieso minder gekost heeft dan een volledige restauratie met hetzelfde resultaat ;) (als dat al mogelijk is…)
Idd, zo’n Lotusblok is leuk, en een uitbouw moet ook kunnen bij zo’n auto…
Maar dit?? Als ik niet zou weten dat het een Monza was, dan zou ik denken dat het weer zo’n Chinese auto waar nagemaakte onderdelen van diverse Duitse auto’s in verwerkt zitten ;)
33 mille lijkt me dan ook niet echt reëel, twijfel er een beetje aan of er een 0 teveel in de prijs staat toevallig ;)
Vind hem ook een beetje te verkracht en afgeragd voor dat geld.
Zelf heb ik toevallig vandaag ook een Ascona gekocht, een 2.0i GT sedan van 1987. Origineel Nederlands, van 2e eigenaar (geboren 1920 en vader van de 1e eigenaar), alle boekjes en onderhoudsrekeningen erbij. En pas 126.000 gelopen ;)
En dat kostte een stuk minder dan dit ding ;)
-
AuteurBerichten