Ikzelf haal nu uit mijn Astra 1.2 turbo 110pk business edition in eerste versnelling bijna 60km/h.
Ik heb hem wel redelijk getraind (alsook regelmatig in de Alpen, ‘s nachts wanneer je op bepaalde bergpassen alleen bent. Wat heeft hij toch een heerlijke wegligging, zeker nu ik er UHP’s heb opgelegd.).
In 3de gaat ie zelfs tot 130 a 140km/h.
In 4de haalt ie 160km/h
En hij trekt heel lekker op dan. Op die momenten zijn er menig “dikkere bakken” die mij niet kunnen bijhouden.
Maar dan vooral in het turbobereik vanaf 3500 toeren.
Dus de turbo en het enorm lage gewicht van de K dragen daar enorm aan bij.
vind ik allemaal wel heel leuk enzo maar ik weet niet of dit zo goed is eigenlijk?
Vraag ik teveel van de kleine motor?
Verder heb ik op een anderstalig forum nog wat gelezen over het stotteren.
Allereerst is het sowieso turbo-lag. Wat je, naar mijn ervaring in het begin van de 2de versnelling heel hard hebt, tot de turbo inkickt.
Maar ik heb ook verscheidene reacties gelezen dat er iets met de turbo zou kunnen schelen. En daar was ook een Opel monteur bij die dat bevestigde…
@rob
Zou je mij misschien kunnen laten weten waar je hem hebt laten chippen?
In desperate need
Alsvast bedankt voor jullie antwoorden Opel-lovers