MerivaB

Aangemaakte reacties

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Op-com kopen. #18223811
    MerivaB
      Lid sinds:
      3 October 2012

      Zit hier dan ook de Nederlandstalige software bij of alleen de drivers?

      Ben benieuwd of deze versie ook geschikt is voor ‘nieuwere’ modellen (MerivaB uit 2011)

      In reactie op: Slechte radio ontvangst NAVI 900 #18078297
      MerivaB
        Lid sinds:
        3 October 2012

        Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn nieuwe Meriva B met een Navi 500 audiosysteem.
        Bijna dagelijks wordt of het geluid wel een keer zeer dof of gewoon ruis dat de zender bijna weg valt. Ook het RDS signaal komt dan in flarden binnen (halve teksten)
        Met mijn vorige auto’s (Renault) heb ik dit nooit zo ervaren. ik woon op zichtafstand van de zender Lopik en op eigen parkeerplaats had ik laatst bijna tot geen ontvangst van 538/sky/Q music. De auto van mijn vrouw stond er naast en die had perfecte ontvangst van alle zenders.

        Bij mij is recentelijk door de dealer de antenne en antenne voet vervangen, maar probleem nog steeds aanwezig.

        Reactie van de dealer op mijn herhaalde klacht:

        Dit is de reactie die wij hebben terug gekregen van Opel:

        Vanwege het feit dat de kwaliteit van de radio-ontvangst
        door verschillende factoren (veranderingen in de afstand tot de zender,
        het weer, topografie, multipadontvangst als gevolg van reflectie enz.)
        negatief kan worden beïnvloed, is de radio ontworpen om deze negatieve
        effecten te onderdrukken door eerst de hogere frequenties af te toppen
        en, als volgende stap, door in extreme situaties van stereo op mono over
        te schakelen. De klant ervaart deze matregelen in de meeste gevallen
        als slechte radio-ontvangst. Vervanging van de radio zal geen oplossing
        bieden en de radio dient daarom in zo’n geval niet te worden vervangen.

        Mocht er van Opel een oplossing komen zal ik je daarvan op de hoogte houden.

        Tja, sorry maar als klant vind ik dat toch niet het juiste antwoord, waarom daar nooit eerder last van gehad??

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)