Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals gezegd 600ml.Als je de sensor los draait die in je 4×4 bak zit(zo ie zo aan te raden anders gaat bijvullen via je ontluchtingsslang tergend langzaam) zal er als je meer dan 600 ml bijvult het overtollige uit dit gat ontsnappen.
Gr Martin
Hoi,
Dit is de tekst wat de technische handleiding van Opel voorschrijft:
Transfer Box
Lubricant Type ……………………………………………………………..Synthetic Lubricant to Holden’s Specification HN2157,
such as Castrol SYNTRANS 75W/85 or equivalent.
Lubricant Capacity ………………………………………………………..600 ml approximately
Maximum Permissible Fluid Temperature …………………………160 °CDeze tekst van een engelse site:
GM Synthetic Transfer Box Oil (600ml)
+ The only oil specified specifically for the GM Transfer Box range.
+ GM part number(s): 90443530 / 93165260.Ik heb van Castrol de SYNTRANS 75W/85 gebruikt maar deze is zie ik nu vervangen voor de 75w90 variant.
Gr Martin
Hoi,
De link die stoffel geeft kan je veel info vinden :wors . Inbouwen is te doen alleen zitten de bouten rondom de 4×4 bak. Vooral de bouten bovenop zijn lastig. Ik heb toen de luchtinlaat volledig verwijderd zodat je er beter bij komt. Ik kan me herinneren dat een aantal bouten iets langer en korter waren dan de meeste die je demonteert. Achteraf was het handiger om de bouten te nummeren zodat je weet waar terug te plaatsen. De 4×4 bak open maken is een makkie. Koop je het setje bij Mickey uit Engeland dan zit er ook een beschrijving bij.
Gr Martin
Hoi,
Heb de ringen in Engeland gekocht bij Michael Hayward. Als je googled vind je veel info of Engelse forums. Ze kostte een jaar geleden rond de 125 euro incl verzendkosten uit me hoofd.
Deze ringen(5 stuks) vervangen je huidige 14 visco koppelingsringen in je 4×4 bak. Hierdoor heb je permanente aandrijving naar achteren. Dit houd dus in dat je je drukbol en toebehoren die je 4×4 bak regelen niet meer nodig hebt en kunt verwijderen en je de aanvoer van je stuurbekrachtiging systeem naar je drukbol moet aanpassen. Ik heb op de sloop het leidingwerk van een normale calibra gepakt om de stuurbekrachtiging aan te sluiten zodat ik het leidingwerk van de 4×4 kan bewaren als ik of de volgende eigenaar het 4×4 systeem wil laten werken in de toekomst.
De olie die in je 4×4 bak gaat is helaas niet meer leverbaar bij opel nederland en zal je uit Engeland/Duitsland moeten halen of een alternatief gebruiken. Volgens de technische handleiding van Opel kan je ook een Castrol variant gebruiken en dit heb ik ook gedaan. Wat betreft je vraag of dit ook goed gaat met een phase 3 heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel gelezen op diverse forums dat een aantal gebruikers met phase 3 een gelockte bak hebben en dit al een aantal jaren goed gaat.Succes! Gr Martin
Hoi,
Als er olie uit je dunne slang (ontluchting slang) komt is je pakking van je drukplaat gescheurd.Deze drukplaat wordt via je drukbol en je stuurpomp op druk gezet als je 4×4 in werking is. Dit houd in dat er nu stuurbekrachtiging olie in je verdeelbak zit en je reservoir van je stuurbekrachtiging moest bijvullen. Hiermee moet je niet lang mee rijden anders heb je zeker permanente schade aan je 4×4 bak.
Deze pakking is niet meer leverbaar en alleen onze vriend in Zwitserland heeft ze volgens mij nog, maar verkoopt ze niet los(doet alleen aan complete revisies voor veel euro’s).
Je hebt dus een paar opties.
1. 2de hand 4×4 bak met kans dat je in de toekomst het zelfde probleem gaat krijgen of Locken
2. Kijken op de tandwielen nog goed zijn van je huidige bak en deze dan Locken. Dit houd in dat er andere ringen in je bak gaan waardoor je permanent 4×4 hebt.
3. Naar Zwitserland rijden en veel euro’s kwijt zijn.
4. F28 ombouwen naar naar voorwiel aandrijvingIk heb dit probleem ook ondervonden maar mijn bak was op de visco ringen na niet beschadigd dus kon mijn huidige bak locken. De bak demonteren is een leuk en tijdrovend werkje en eigenlijk bijna niet te doen zonder een brug.
Succes!
Gr Martin
Mooie Calibra Bronjo!! :wors
Ik ben zelf ook wat lijstjes aan het maken en de c20xe worden zeker zeldzaam.
Originele Nederlandse c20xe E2 en U9 zijn er nog maar 26 stuks over waarvan 13 met APK.
Er rijdt op dit moment nog maar 1 originele Nederlandse c20xe 4wd U9 met APK. En de oudste c20xe die in NL rijdt is een import uit 19-4-1990.P.s Waar haal jij je info vandaan?
Gr Martin
Beste Pastra,
Wat voor uitvoering heb jij als ik vragen mag?
Ik denk een x25xe Color edition. Ik ben benieuwd welk opties/critiria de calibra moet hebben om een color edition te zijn.Gr Martin
Hoi,
Centrale vergrendeling werkt volgens mij van een calibra via massa aansturing. Dus als massa contact verbreekt gaan de deuren open. Zou toch eerst naar de bedrading kijken in de desbetreffende deur of er een slecht contact is.
Gr Martin
Hoi,
De oudste NL turbo die nu nog op kenteken staat is volgens mijn huidige kennis eentje uit 13-10-1992. Alleen is de APK al in 2012 verlopen, dus of deze nog in zijn geheel bestaat weet ik niet. De mijne is van 16-12-1992. Turbo blijft iets aparts. Mijn eerste calibra was een duitse turbo ook uit 1992 en heb spijt van dat ik die ooit heb weggedaan.Na 6 calibra te hebben gehad zijn we nu bij nummer 7 beland.
Mijn broertje heeft op dit moment een V6 en ook dat blijft iets moois(zoals eigenlijk alle calibra’s).Hoi,
Heb zelf een originele NL Calibra turbo. Ze worden steeds zeldzamer. Ik hou een lijstje bij van de originele geleverde turbo’s, maar van de 108 die ooit geleverd zijn staan er nog 32 op kenteken en zijn er nog 13 die APK hebben. Als het goed is rijdt de mijne over een paar weken weer als de 4×4 er weer onder zit.
Gr Martin
Hoi,
Onderstaand tekst staat vermeld in de originele onderhoud handleiding van de calibra turbo:
Transfer Box
Lubricant Type ……………………………………………………………..Synthetic Lubricant to Holden’s Specification HN2157,
such as Castrol SYNTRANS 75W/85 or equivalent.
Lubricant Capacity ………………………………………………………..600 ml approximately
Maximum Permissible Fluid Temperature …………………………160 °CDeze tekst van een engelse site:
GM Synthetic Transfer Box Oil (600ml)
+ The only oil specified specifically for the GM Transfer Box range.
+ GM part number(s): 90443530 / 93165260.Gr Martin
1 juni 2015 om 19:33 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286094Heb net nog even je mooie orginele calibra bekeken in een andere post. Maar deze is naar mij idee zeker 1st generatie. Donkere dakstylen, de bekleding, donker tapijt,geen witte tellers en embleem in de motorkap. Dus oude lettertype typer erop zoals te zien in eerdere posts. Gr Martin
1 juni 2015 om 19:25 In reactie op: correcte emblemen achterzijde ( volgende vraag; locatie? ) #18286093Hoi,
Heb in het verleden een calibra v6 gehad van 02-1994 die al in bezit was van twee airbags, maar nog het oude type was met embleem in motorkap ivm in bumper, en zonder de grijs/witte tellers
Oude type heeft naar mij weten ook zwarte kunstof kappen om de dakstylen ipv witte in de latere. modellen. Ik heb ooit gelezen dat de nieuwe types ongeveer vanaf 09-1994 op de markt zijn gekomen maar ben deze nog niet tegen gekomen. De meeste zijn allemaal vanaf 01-1995.Gr Martin
Bedankt Wim. Kan ik nu meteen een afspraak maken.
Gr Martin
Hoi,
De rest van de onderdelen gaat in de verkoop. Betreft onderdelen van een vectra cdx uit 1993.
Zijn er mensen die onderdelen nodig hebben dan hoor ik het graag. PM me maar zodat ik eventueel foto’s kan versturen via de mail.Gr
Hoi,
Heb gisteren een vectra a v6 automaat gekocht als donorauto. Chasis is niet best meer maar blok loopt als een zonnetje. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de automaat bak hou of er een f25 of f20 onder zet. Ik vind de automaat wel wat hebben maar kan daar nog over nadenken. Eerst blok eruit en pakkingen en riem vervangen.
Gr Martin
Hoi,
Bedankt voor de reply’s De rede dat ik het vroeg is dat er op speurders een vectra v6 c25xe te koop staat met een automaatbak voor 500 euro.
Deze leek mij wel interessant. Uiteraard is een calibra v6 makkelijker maar kom ze weinig tegen op internet(Of ik kijk niet goed).Gr Martin
De standaard prijzen bij brezan was voor de ene 225.00 euro en de andere 247,50 euro. Gelukkig krijg ik een behoorlijke korting dus viel het voor mij wel mee.
Ikzelf heb het zonder speciale gereedschap gedaan. Een beetje geduld en logica en ik had nog een handleiding(Vauxhall x25xe manual) liggen waar uitgelegd werd hoe de riem te vervangen.
En zoals wimv6 in de eerdere reply al aangaf wat je van de voren moet verwijderen. Voor mij was het de eerste keer en was ongeveer 4 uurtjes bezig in totaal.Op ebay worden ook gates sets aangeboden in Engeland voor ongeveer 120 pond incl verzenden. Je weet alleen niet welke je nodig hebt.
Succes Martin
Hoi,
Ik heb vorige week de riem ook vervangen bij mijn vectra 2.5 v6. Ik heb toen bij brezan beide sets meegekregen(gates) en een paar dagen later degene die ik niet nodig had teruggebracht.
Je kan dan in een keer de boel vervangen.Succes.
Gr Martin
Hoi,
Onder je parafaan ruimte hangt die slang die verstopt kan zitten.
Dus zeg maar thv van je inlaat. Je ruitenwissers en plastic kap kan je gewoon laten zitten. Die slang is ongeveer 30cm lang en aan de onderkant zitten 2 openingen waar het water uitkomt en uiteindelijk naar beneden valt.Groeten Martin
Waarschijnlijk is je afvoerslang van je lekbak(bij je voorraam) waar je interieurfilterbak in zit verstopt. Als die bij een regenbui of als je je auto wast overloopt dan komt dit in je radiator voor je verwarming terecht en uiteindelijk op de bodem. Die afvoerslang zit in het midden van de lekbak en hangt naar beneden. Als deze verstopt is maak hem dan schoon en controleer met een gieter of hij voldoende water afvoert. Het beste is om je matten eruit te halen en goed te laten drogen. Daarna kan je het beste de plastic kap van de verwarmingsradiator los halen(die zit aan de onderkant van je middenconsole aan de achterkant thv van je gaspedaal). Waarschijnlijk zal hier ook water in zitten. Als je de bekleding er dan toch uit heb kijk dan ook even of alle afvoerdoppen in de bodem zitten en nog waterdicht zijn.
Dit zijn plastic doppen(4x) ten grote van een 2 euro munt. Deze doppen gaan op een gegeven moment los zitten en daardoor kan er ook opspattende water in je auto komen.Hoop dat het een beetje duidelijk is en succes verder.
Groeten Martin
Beste mensen,
Heb afgelopen weekend sensor vervangen en foutcode is weg.
Bedankt voor jullie hulp.
Nu zit ik nog met een ander probleem. Als je de auto start(motor koud) dan heb je 8 van de 10 keer last van een benzinelucht in en buiten de auto. Benzineslangen slangen zijn van voor naar achter volledig gecontroleerd(en waren al eens vervangen).
Nu heb ik het idee dat de benzinelucht het sterkst is thv van je distributieriem. Kan het zijn dat de oringen van de injectoren lek zijn of heeft iemand nog andere ideeën.Alvast bedankt!!
Martin
Beste Wim,
Ik heb mijn haynes handleiding even opgezocht van zolder en als ik het goed begrijp zit hij aan de achterkant van het thermostaat huis thv van waar de dynamo hangt(Blauwe stekker ). Mijn vraag blijft dan of ik die er uit kan halen en kan testen(weerstandwaarde).
Gr Martin
Beste Wim,
Bedankt voor je snelle antwoord. Op het thermostaathuis zit wel een draad(blauw). Als ik deze er uitdraai( de sensor) en de weerstandwaarde test zou ik meer te weten kunnen komen. Ik neem aan als hij geen weerstand meer geef dat daardoor de spanning te hoog kan worden.
Alvast bedankt voor je hulp
mvg Martin
Beste Wim,
Bedankt voor je snelle reply maar zoals het staat in mijn vraag een calibra 8v (uit 1996)
-
AuteurBerichten