mercuryv6

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Calibra turbo F28 bak- #18308989
    mercuryv6
      Lid sinds:
      26 March 2005

      Zoals gezegd 600ml.Als je de sensor los draait die in je 4×4 bak zit(zo ie zo aan te raden anders gaat bijvullen via je ontluchtingsslang tergend langzaam) zal er als je meer dan 600 ml bijvult het overtollige uit dit gat ontsnappen.

      Gr Martin

      In reactie op: Calibra turbo F28 bak- #18308984
      mercuryv6
        Lid sinds:
        26 March 2005

        Hoi,

        Dit is de tekst wat de technische handleiding van Opel voorschrijft:

        Transfer Box
        Lubricant Type ……………………………………………………………..Synthetic Lubricant to Holden’s Specification HN2157,
        such as Castrol SYNTRANS 75W/85 or equivalent.
        Lubricant Capacity ………………………………………………………..600 ml approximately
        Maximum Permissible Fluid Temperature …………………………160 °C

        Deze tekst van een engelse site:

        GM Synthetic Transfer Box Oil (600ml)
        + The only oil specified specifically for the GM Transfer Box range.
        + GM part number(s): 90443530 / 93165260.

        Ik heb van Castrol de SYNTRANS 75W/85 gebruikt maar deze is zie ik nu vervangen voor de 75w90 variant.

        Gr Martin

        In reactie op: Calibra turbo F28 bak- #18308980
        mercuryv6
          Lid sinds:
          26 March 2005

          Hoi,

          De link die stoffel geeft kan je veel info vinden :wors . Inbouwen is te doen alleen zitten de bouten rondom de 4×4 bak. Vooral de bouten bovenop zijn lastig. Ik heb toen de luchtinlaat volledig verwijderd zodat je er beter bij komt. Ik kan me herinneren dat een aantal bouten iets langer en korter waren dan de meeste die je demonteert. Achteraf was het handiger om de bouten te nummeren zodat je weet waar terug te plaatsen. De 4×4 bak open maken is een makkie. Koop je het setje bij Mickey uit Engeland dan zit er ook een beschrijving bij.

          Gr Martin

          In reactie op: Calibra turbo F28 bak- #18308976
          mercuryv6
            Lid sinds:
            26 March 2005

            Hoi,

            Heb de ringen in Engeland gekocht bij Michael Hayward. Als je googled vind je veel info of Engelse forums. Ze kostte een jaar geleden rond de 125 euro incl verzendkosten uit me hoofd.
            Deze ringen(5 stuks) vervangen je huidige 14 visco koppelingsringen in je 4×4 bak. Hierdoor heb je permanente aandrijving naar achteren. Dit houd dus in dat je je drukbol en toebehoren die je 4×4 bak regelen niet meer nodig hebt en kunt verwijderen en je de aanvoer van je stuurbekrachtiging systeem naar je drukbol moet aanpassen. Ik heb op de sloop het leidingwerk van een normale calibra gepakt om de stuurbekrachtiging aan te sluiten zodat ik het leidingwerk van de 4×4 kan bewaren als ik of de volgende eigenaar het 4×4 systeem wil laten werken in de toekomst.
            De olie die in je 4×4 bak gaat is helaas niet meer leverbaar bij opel nederland en zal je uit Engeland/Duitsland moeten halen of een alternatief gebruiken. Volgens de technische handleiding van Opel kan je ook een Castrol variant gebruiken en dit heb ik ook gedaan. Wat betreft je vraag of dit ook goed gaat met een phase 3 heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel gelezen op diverse forums dat een aantal gebruikers met phase 3 een gelockte bak hebben en dit al een aantal jaren goed gaat.

            Succes! Gr Martin

            In reactie op: Calibra turbo F28 bak- #18308974
            mercuryv6
              Lid sinds:
              26 March 2005

              Hoi,

              Als er olie uit je dunne slang (ontluchting slang) komt is je pakking van je drukplaat gescheurd.Deze drukplaat wordt via je drukbol en je stuurpomp op druk gezet als je 4×4 in werking is. Dit houd in dat er nu stuurbekrachtiging olie in je verdeelbak zit en je reservoir van je stuurbekrachtiging moest bijvullen. Hiermee moet je niet lang mee rijden anders heb je zeker permanente schade aan je 4×4 bak.
              Deze pakking is niet meer leverbaar en alleen onze vriend in Zwitserland heeft ze volgens mij nog, maar verkoopt ze niet los(doet alleen aan complete revisies voor veel euro’s).
              Je hebt dus een paar opties.
              1. 2de hand 4×4 bak met kans dat je in de toekomst het zelfde probleem gaat krijgen of Locken
              2. Kijken op de tandwielen nog goed zijn van je huidige bak en deze dan Locken. Dit houd in dat er andere ringen in je bak gaan waardoor je permanent 4×4 hebt.
              3. Naar Zwitserland rijden en veel euro’s kwijt zijn.
              4. F28 ombouwen naar naar voorwiel aandrijving

              Ik heb dit probleem ook ondervonden maar mijn bak was op de visco ringen na niet beschadigd dus kon mijn huidige bak locken. De bak demonteren is een leuk en tijdrovend werkje en eigenlijk bijna niet te doen zonder een brug.

              Succes!

              Gr Martin

              In reactie op: Show hier je Calibra #17303296
              mercuryv6
                Lid sinds:
                26 March 2005

                Mooie Calibra Bronjo!! :wors

                Ik ben zelf ook wat lijstjes aan het maken en de c20xe worden zeker zeldzaam.
                Originele Nederlandse c20xe E2 en U9 zijn er nog maar 26 stuks over waarvan 13 met APK.
                Er rijdt op dit moment nog maar 1 originele Nederlandse c20xe 4wd U9 met APK. En de oudste c20xe die in NL rijdt is een import uit 19-4-1990.

                P.s Waar haal jij je info vandaan?

                Gr Martin

                In reactie op: calibra 4×4 turbo #18288614
                mercuryv6
                  Lid sinds:
                  26 March 2005

                  Beste Pastra,

                  Wat voor uitvoering heb jij als ik vragen mag?
                  Ik denk een x25xe Color edition. Ik ben benieuwd welk opties/critiria de calibra moet hebben om een color edition te zijn.

                  Gr Martin

                  In reactie op: cv slaat op hol #18288781
                  mercuryv6
                    Lid sinds:
                    26 March 2005

                    Hoi,

                    Centrale vergrendeling werkt volgens mij van een calibra via massa aansturing. Dus als massa contact verbreekt gaan de deuren open. Zou toch eerst naar de bedrading kijken in de desbetreffende deur of er een slecht contact is.

                    Gr Martin

                    In reactie op: calibra 4×4 turbo #18288604
                    mercuryv6
                      Lid sinds:
                      26 March 2005

                      Hoi,

                      De oudste NL turbo die nu nog op kenteken staat is volgens mijn huidige kennis eentje uit 13-10-1992. Alleen is de APK al in 2012 verlopen, dus of deze nog in zijn geheel bestaat weet ik niet. De mijne is van 16-12-1992. Turbo blijft iets aparts. Mijn eerste calibra was een duitse turbo ook uit 1992 en heb spijt van dat ik die ooit heb weggedaan.Na 6 calibra te hebben gehad zijn we nu bij nummer 7 beland.
                      Mijn broertje heeft op dit moment een V6 en ook dat blijft iets moois(zoals eigenlijk alle calibra’s).

                      In reactie op: calibra 4×4 turbo #18288601
                      mercuryv6
                        Lid sinds:
                        26 March 2005

                        Hoi,

                        Heb zelf een originele NL Calibra turbo. Ze worden steeds zeldzamer. Ik hou een lijstje bij van de originele geleverde turbo’s, maar van de 108 die ooit geleverd zijn staan er nog 32 op kenteken en zijn er nog 13 die APK hebben. Als het goed is rijdt de mijne over een paar weken weer als de 4×4 er weer onder zit.

                        Gr Martin

                        In reactie op: welke olie voor verdeelbak calibra/vectra? #18016234
                        mercuryv6
                          Lid sinds:
                          26 March 2005

                          Hoi,

                          Onderstaand tekst staat vermeld in de originele onderhoud handleiding van de calibra turbo:

                          Transfer Box
                          Lubricant Type ……………………………………………………………..Synthetic Lubricant to Holden’s Specification HN2157,
                          such as Castrol SYNTRANS 75W/85 or equivalent.
                          Lubricant Capacity ………………………………………………………..600 ml approximately
                          Maximum Permissible Fluid Temperature …………………………160 °C

                          Deze tekst van een engelse site:

                          GM Synthetic Transfer Box Oil (600ml)
                          + The only oil specified specifically for the GM Transfer Box range.
                          + GM part number(s): 90443530 / 93165260.

                          Gr Martin

                          mercuryv6
                            Lid sinds:
                            26 March 2005

                            Heb net nog even je mooie orginele calibra bekeken in een andere post. Maar deze is naar mij idee zeker 1st generatie. Donkere dakstylen, de bekleding, donker tapijt,geen witte tellers en embleem in de motorkap. Dus oude lettertype typer erop zoals te zien in eerdere posts. Gr Martin

                            mercuryv6
                              Lid sinds:
                              26 March 2005

                              Hoi,

                              Heb in het verleden een calibra v6 gehad van 02-1994 die al in bezit was van twee airbags, maar nog het oude type was met embleem in motorkap ivm in bumper, en zonder de grijs/witte tellers
                              Oude type heeft naar mij weten ook zwarte kunstof kappen om de dakstylen ipv witte in de latere. modellen. Ik heb ooit gelezen dat de nieuwe types ongeveer vanaf 09-1994 op de markt zijn gekomen maar ben deze nog niet tegen gekomen. De meeste zijn allemaal vanaf 01-1995.

                              Gr Martin

                              In reactie op: bandenmaat verschil voor en achter #18245863
                              mercuryv6
                                Lid sinds:
                                26 March 2005

                                Bedankt Wim. Kan ik nu meteen een afspraak maken.

                                Gr Martin

                                In reactie op: vectra c25xe donorauto voor calibra x20xev #18231858
                                mercuryv6
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2005

                                  Hoi,

                                  De rest van de onderdelen gaat in de verkoop. Betreft onderdelen van een vectra cdx uit 1993.
                                  Zijn er mensen die onderdelen nodig hebben dan hoor ik het graag. PM me maar zodat ik eventueel foto’s kan versturen via de mail.

                                  Gr

                                  In reactie op: vectra c25xe donorauto voor calibra x20xev #18231855
                                  mercuryv6
                                    Lid sinds:
                                    26 March 2005

                                    Hoi,

                                    Heb gisteren een vectra a v6 automaat gekocht als donorauto. Chasis is niet best meer maar blok loopt als een zonnetje. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de automaat bak hou of er een f25 of f20 onder zet. Ik vind de automaat wel wat hebben maar kan daar nog over nadenken. Eerst blok eruit en pakkingen en riem vervangen.

                                    Gr Martin

                                    In reactie op: vectra c25xe donorauto voor calibra x20xev #18231854
                                    mercuryv6
                                      Lid sinds:
                                      26 March 2005

                                      Hoi,

                                      Bedankt voor de reply’s De rede dat ik het vroeg is dat er op speurders een vectra v6 c25xe te koop staat met een automaatbak voor 500 euro.
                                      Deze leek mij wel interessant. Uiteraard is een calibra v6 makkelijker maar kom ze weinig tegen op internet(Of ik kijk niet goed).

                                      Gr Martin

                                      In reactie op: Welk type distributieset Vectra 2.5V6? #17872394
                                      mercuryv6
                                        Lid sinds:
                                        26 March 2005

                                        De standaard prijzen bij brezan was voor de ene 225.00 euro en de andere 247,50 euro. Gelukkig krijg ik een behoorlijke korting dus viel het voor mij wel mee.

                                        Ikzelf heb het zonder speciale gereedschap gedaan. Een beetje geduld en logica en ik had nog een handleiding(Vauxhall x25xe manual) liggen waar uitgelegd werd hoe de riem te vervangen.
                                        En zoals wimv6 in de eerdere reply al aangaf wat je van de voren moet verwijderen. Voor mij was het de eerste keer en was ongeveer 4 uurtjes bezig in totaal.

                                        Op ebay worden ook gates sets aangeboden in Engeland voor ongeveer 120 pond incl verzenden. Je weet alleen niet welke je nodig hebt.

                                        Succes Martin

                                        In reactie op: Welk type distributieset Vectra 2.5V6? #17872389
                                        mercuryv6
                                          Lid sinds:
                                          26 March 2005

                                          Hoi,

                                          Ik heb vorige week de riem ook vervangen bij mijn vectra 2.5 v6. Ik heb toen bij brezan beide sets meegekregen(gates) en een paar dagen later degene die ik niet nodig had teruggebracht.
                                          Je kan dan in een keer de boel vervangen.

                                          Succes.

                                          Gr Martin

                                          In reactie op: Vocht/water onder tapijt bestuurderskant… #17701541
                                          mercuryv6
                                            Lid sinds:
                                            26 March 2005

                                            Hoi,

                                            Onder je parafaan ruimte hangt die slang die verstopt kan zitten.
                                            Dus zeg maar thv van je inlaat. Je ruitenwissers en plastic kap kan je gewoon laten zitten. Die slang is ongeveer 30cm lang en aan de onderkant zitten 2 openingen waar het water uitkomt en uiteindelijk naar beneden valt.

                                            Groeten Martin

                                            In reactie op: Vocht/water onder tapijt bestuurderskant… #17701537
                                            mercuryv6
                                              Lid sinds:
                                              26 March 2005

                                              Waarschijnlijk is je afvoerslang van je lekbak(bij je voorraam) waar je interieurfilterbak in zit verstopt. Als die bij een regenbui of als je je auto wast overloopt dan komt dit in je radiator voor je verwarming terecht en uiteindelijk op de bodem. Die afvoerslang zit in het midden van de lekbak en hangt naar beneden. Als deze verstopt is maak hem dan schoon en controleer met een gieter of hij voldoende water afvoert. Het beste is om je matten eruit te halen en goed te laten drogen. Daarna kan je het beste de plastic kap van de verwarmingsradiator los halen(die zit aan de onderkant van je middenconsole aan de achterkant thv van je gaspedaal). Waarschijnlijk zal hier ook water in zitten. Als je de bekleding er dan toch uit heb kijk dan ook even of alle afvoerdoppen in de bodem zitten en nog waterdicht zijn.
                                              Dit zijn plastic doppen(4x) ten grote van een 2 euro munt. Deze doppen gaan op een gegeven moment los zitten en daardoor kan er ook opspattende water in je auto komen.

                                              Hoop dat het een beetje duidelijk is en succes verder.

                                              Groeten Martin

                                              In reactie op: foutcode 15 #17686994
                                              mercuryv6
                                                Lid sinds:
                                                26 March 2005

                                                Beste mensen,

                                                Heb afgelopen weekend sensor vervangen en foutcode is weg.
                                                Bedankt voor jullie hulp.
                                                Nu zit ik nog met een ander probleem. Als je de auto start(motor koud) dan heb je 8 van de 10 keer last van een benzinelucht in en buiten de auto. Benzineslangen slangen zijn van voor naar achter volledig gecontroleerd(en waren al eens vervangen).
                                                Nu heb ik het idee dat de benzinelucht het sterkst is thv van je distributieriem. Kan het zijn dat de oringen van de injectoren lek zijn of heeft iemand nog andere ideeën.

                                                Alvast bedankt!!

                                                Martin

                                                In reactie op: foutcode 15 #17686991
                                                mercuryv6
                                                  Lid sinds:
                                                  26 March 2005

                                                  Beste Wim,

                                                  Ik heb mijn haynes handleiding even opgezocht van zolder en als ik het goed begrijp zit hij aan de achterkant van het thermostaat huis thv van waar de dynamo hangt(Blauwe stekker ). Mijn vraag blijft dan of ik die er uit kan halen en kan testen(weerstandwaarde).

                                                  Gr Martin

                                                  In reactie op: foutcode 15 #17686989
                                                  mercuryv6
                                                    Lid sinds:
                                                    26 March 2005

                                                    Beste Wim,

                                                    Bedankt voor je snelle antwoord. Op het thermostaathuis zit wel een draad(blauw). Als ik deze er uitdraai( de sensor) en de weerstandwaarde test zou ik meer te weten kunnen komen. Ik neem aan als hij geen weerstand meer geef dat daardoor de spanning te hoog kan worden.

                                                    Alvast bedankt voor je hulp

                                                    mvg Martin

                                                    In reactie op: foutcode 15 #17686987
                                                    mercuryv6
                                                      Lid sinds:
                                                      26 March 2005

                                                      Beste Wim,

                                                      Bedankt voor je snelle reply maar zoals het staat in mijn vraag een calibra 8v (uit 1996)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)