Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ah ik zie ik had de oplossing nog niet gepost.
Bleek heel veel koolstof onderin de ontsteking te liggen toen ik het huis leegmaakte. van al die versleten contactpunten en verdeelkappen in de loop der jaren.
Ding helemaal leegemaakt(wel 1 boutje moeten uitboren) stofzuiger erop en vervroeging weer netjes ganbaar gemaakt en hij liep hiernaar weer als een tierelier!!
Ik heb maar 1 versie, weet niet wat de nieuwe is??
@vectra gts 3.2 v6 wrote:
Wil iemand mij ook de nieuwe software voor de opcom sturen ?
Alvast bedankt !Je hebt hiervoor wel een opcom nodig, een kastje wat je aansluit op de obd stekker en aan de andere kant een usb aansluiting die naar je laptop gaat
@mootjuh wrote:
even een vraagje . zou ik hem ook mogen en werkt het gewoon met de kabels die je zo kan kopen er voor? gaat om astra g van 98 1.6 8v
thnx
Oud onderwerp even leven inblazen, Heeft ondertussen iemand dit al gedaan?
Ben nu zelf aan t klooien met een carb op een 2.8S maar die carb blijft problemen geven zelfs na revisie.
Omdat het nog het originele blok is wil ik dit zo houden maar wel injectie erop.Dus met het verboren van de inlaatspruitstuk boutgaten. kan je ze op 1 lijn krijgen. Is de injectie inlaat van alle koppen dezelfde groote?
Dus van een 3 liter injectie past erop of moet ik dan van een 2.5 hebben.?Groet
@wim-v6 wrote:
Heeft geen LMM
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Wist even niet wat het was maar ben er al achter. Deze sensor is niet meer als een inlaat temperatuur sensor die er zit. De Map sensor en lambda nemen deze taak over.
Ook reageert de motor niet op het loskoppelen van de LMM niet eens een storingslampje
Net wezen stoeien en krijg de volgende meldingP0336 Toerentalregeling geeft verkeerd signaal
Ook staat de auto in noodlooppm gestuurd
ja heb ik, net nog gebruikt en werkt goed
Eindconclusie: nieuwe rotor, verdelerkap, puntjes, kabels en bougies hetzelfde resultaat…weer op 4 cilinders totdat ik hem aanraak dan wel op 6. Van ellende hem helemaal uit elkaar gehaald.
Onderin veel metaaldeeltjes tegengekomen en met veel bedoel ik ook veel.
Alles zo goed en kwaad als het ging schoongemaakt.Hierna alles gereinigd, en waar nodig beetje olie op bewegende delen. Laag voor laag opgebouwd.
Na het in mekaar zetten starten en ..niets… vonk gecontroleerd ja die is er. weer starten weer niets.
Met het sluiten van de motorkap(etens tijd) kwam ik achter de oorzaak. Rotor lag nog in de rand op me te wachten…
SUKKEL dit is al de 2de keer dat ik dat vergeet.Snel weer gemonteerd en starten en lopen natuurlijk, nu wel op 6 cilinders. Trekt weer redelijk, houdt nog wel in rondt het middengebied maar dit zal denk ik te maken hebbeen met de verdamper, die ik nieuw heb gekocht omdat ik dacht dat de oude aan revisie toe was.
Deze moet nog eens een keer goed worden afgesteld.Groet
inderdaad heb gelijk hele set besteld, rotor – puntjes – verdelerkap.
Als die er zijn dan is de gehele ontstekingslijn vervangen.Dan rest nog alleen eens een keer de complete ontsteking eruit halen om na te kijken
Maar vaart mee maken, wil ermee naar het big opel voorjaarstreffen in Vessem
zou je wel vermoeden he, al speel ik nu al 20 jaar met auto’s. Heb tot nu toe alleen versleten gezien of afgebroken oortje gezien met te vast draaien.
Ja das waar,
Het rare is alleen hij heeft goed gelopen, ik heb alleen contactpunten afgesteld, daarna op 4 cilinders en als ik hem aanraak weer op 6.
Maar zal morgen nieuwe verdelerkap met rotor halen en.. nieuwe puntjes. Evenals bougies. bougiekabels en bobinekabels moest ik al gaan vervangenDat zal in ieder geval een paar problemen uitsluiten
Hoi,
Rotor is juiste, hij heeft hierop gelopen, evenals verdelerkap, deze heeft er ook altijd opgezeten, kabels zijn niet losgeweest voordat hij slecht begon te lopen. Verdelerkap en rotor zijn nog ongeveer 70% kreeg ook geen verbeteringen na het schoonmaken.
Kabels zijn recentelijk wel losgeweest, maar hierna heb ik nog 250 km gereden, hierna heb ik de onsteking zover losgehad dat de contactpunten eruit zijn geweest. deze opnieuw afgesteld. Sindsdien problemen
Nog een vraag, voor degene die weet hoe of wat,
Na het afstellen van de contactpunten, krijg ik hem niet meer goed lopend, alles schoongemaakt, maar lijkt erop dat hij maar op 4 poten loopt.Zodra ik het verdelerhuis aanraak begint hij wel op 6 poten te lopen.
Ik heb hem meerdere malen losgehaald en schoongemaakt contactpunten ook nog eens opnieuw afgesteld, aan de bougiekabels gezeten tijdens lopen. Daar reageerde hij niet op. puur als ik licht tegen de verdelerkap duw, er zit geen voelbare speling op de ontsteking.ok staat er toevallig 1 op marktplaats, een nieuwe maar ook een delco
Advertentie 775038081maar als ik de prijs zie, denk ik dat ik beter af ben met een compleet ander blok daar er nog wel wat dingen beter kunnen aan het blok.(kleine scheur net onder de ontsteking, verliest hier olie)
Mischien maar gelijk een 3.0.
Nu nog 1 zien te vinden.complete ontsteking dus vervangen met huis bedoel je?
contactdraad is niet zon probleem, bobine ligt er vlak naast, daar zit al een 12v via contact op.Ik heb geen bosch anders had ik er al 1 gehad, ik dacht zo uit me hoofd delco
zou wel willen elektronische ontsteking maar kan er geen vinden, ik heb bij eds classic parts in Zeewolde geinformeerd, voor mijn type was er geen electronische.
Ik heb een stroboscoop, hoe doe ik dit, streepje zetten op vliegwiel bij 0 graden, ? of staat er al een streepje of het vliegwiel bij 5 graden voorontsteking, hoe zit het met de ontstekingsvervroeging?
groet
Hoi
kan je mij sturen hoe ik mijn 2.5 S uit een commodore C op carb de ontsteking afstel?
Ik heb hem moeten verdraaien met de hand om hem op de weg(zonder gereedschap) weer aan de praat te krijgen, contactpunten waren iets versleten waardoor ik geen vonk meer kreeg, dus onsteking verdraaid en contactpunten op het oog afgesteld en onsteking daarna weer ongeveer neergezet waar hij aardig op liep, nu thuis alles weer ff goed zetten, maar wat zijn de afstelwaardes
Mvgr
@Gubje wrote:
Probeer anders eens http://www.dielissenuitlaten.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft onder mijn ascona de uitlaat van voor tot achter gemaakt voor een OHC motor.
vanaf spruitstuk? wat was je kwijt? gewoon staal of rvs?
Groet1ste probleem aan de Kapitan opgelost.
Dit geval was het relais wat maar 0,5v doorgaf en een kleine kabelbreuk naar het relais bij de tank achter.
Dit opgelost en het was starten en gelijk lopen!Nu nog een 2de probleem, aan mijn admiral wil sinds kort niet meer op gas lopen, alles gecontroleerd en hij start gewoon niet.
Staat nu dus bij een LPG boer, maar ook die zag het probleem niet 1 2 3.
Op het contact zetten schakelt LPG installatie in, en geeft hij gas. Maar starten ho maar.De lpg boer zegt het is de afstelling, maar dat geloof ik niet, daar hij altijd heeft gelopen op lpg, die afstelling is niet zomaar ineens weg toch
@louwe 16 klepper wrote:
deze algeprobeerd ;)
en anders eens via “big opels”is een club voor de dikkere opels ;)
opel4ever heeft nog een rubber op voorraad :-/
Probeer al maanden op het big opels forum te komen maar de beheerder is denk ik nog ouder dan de oudste opel. Krijg al op meerdere verzoeken geen reactie
-
AuteurBerichten