Best wel bijzonder dit verhaal tav updates.. Mijn garage gaf ook aan dat er sinds 2019 geen kaartupdate meer beschikbaar zijn. Dit werd vandaag ook bevestigd door de klantenservices van Opel.
Het is natuurlijk vreemd dat je als automerk 5 jaar gratis kaartupdates toezegt op een systeem wat in 2019 is uitgekomen en vervolgens door de overname door een ander moederbedrijf er geen kaartupdates meer door Opel uitgebracht worden voor dit systeem.
Hier wrikt de schoen. Opel heeft zichzelf de verplichting gegeven om kaartupdates uit te geven (mits deze beschikbaar zijn) Telenav, de kaartkleverancier kan kaarten leveren maar doet dit niet omdat er geen overeenkomst meer is met opel (GM).
Eigenlijk negeert Opel het recht van de klant door de updates eenvoudig niet meer in te kopen bij de kaartleverancier.
Dan komt het consumentenrecht om de hoek kijken. Als verkoopargument voor het navipro systeem is gebruikt: ‘5 jaar gratis kaartupdates’. Alles behalve dat.
Ik heb de bovenstaande kwestie nu vandaag bij Opel neergelegt en gevraagd hier naar te kijken. Ik ben benieuwd of zij zich alsnog verantwoordelijk voelen voor de gedane belofte/verkoopargument om deze alsnog na te komen en de meest recente kaartupdate alsnog beschikbaar te stellen aan de klanten die er recht op hebben.
Wordt vervolgd.