Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Onlangs is de koppakking en distributie vervangen. km stand is 124.000…
Vandaag langs de garage gegaan, bleek wel laag oliepijl, bijgevuld, maar blijft ratelen. vooral bij ong. 2500-3000 toeren.
Garage weet ook niet wat het is, zullen eerst moeten gaan demonteren…$$$
Kan er iets zijn misgegaan met reparatie van de koppakking/distributieriem? timing verkeerd? of start hij dan niet…?@jeroenk wrote:
@robert_corsa wrote:
wat voor motor heb je erin?
x14xe hoogstwaarschijnlijk… (1.4 16v)
ja inderdaad.
…Het was zekering nr 18, iets met 15 kll?
Nu kleppert de motor, denk de kleppen…
Heb garage gebeld en vertelde me dat het de hydraulische klepstoters zijn en moet de olie verversen/opnieuw vullen.
Onlangs is daar ook de distributieriem etc vervangen.Ja weet ik, maar mijn vrouw heeft de auto mee…
Enig idee welke zekering de km teller/sigarettenaansteker aanstuurt? Denk dat het het instrumenten/immobiliser zekering is maar heb even niet de lijst voorhanden. Betreft Corsa B 1.4 16v.
is het een bewegend deel, maw, moeten er delen bewegen na de schoonmaak of niet. niet dat ik iets forceer om het te laten bewegen en daardoor kapot gaat… :D
ah ok dus hij had wel gelijk, ik zit dus te slapen :sleeping
dus als ik er nu een dichte pakking tussen zet, blijft hij haperen, eerst schoonmaken dus.
dus de egr klep blijft werken ondanks dat hij dich zit met die pakking…snap ik niet…
enige onzekerheid is natuurlijk dat ik niet weet of hij werkt na de schoonmaak of dat er echt een nieuwe (gebruikte) op moet…maar dam weet ik in ieder geval hoe ik de nieuwe moet installeren.wel grappig dat toen ik opel belde met de vraag of het mogelijk is om die dichte versie pakking te gebruiken hij antwoode dat dat niet mogelijk is omdat de egr klep dan helemaal niet meer werkt en de klachten blijven… :sleeping
ja fantastisch, dit zocht ik nou net…bedankt!!! :thumb
Bedankt voor de snelle reactie :thumb
Dus dan heb ik ook een nieuwe pakking nodig om het inlaatspruitstuk opnieuw te monteren?
Gaat het echt niet dmv alleen de koelvloeistofvaatje te verwijderen…?
is er programmatuur te vinden waarin dit stap voor stap wordt beschreven?heb vanmiddag en pakking gehaald om deze na het reinigen van de egr klep te monteren.
echter, ik kan de egr klep niet vinden, volgens opel garage zitten ze bij sommige modellen dieper verborgen…
iemand een idee of ik deze van bovenaf kan bereiken?
Het betreft een corsa b 1.4 16v 14xis hij ook uit te lezen met een rosstech vagcom cable voor de vag autos?
auto loopt nu constant op 3 cilinders bij starten, heeft dat ook met de egr klep te maken? vaak na herstart is het weer in orde…
ok bedankt :thumb
en het olie filter, zijn daar nog specifieke versies voor de 14xe in…?
ok bedankt:)
dus gewoon vol synthetisch 5w40, geen speciale spec? bij mn Audi moet er 5w40 505.01 in…
14xe uit mn hoofd…
ok, bedankt voor je snelle reactie :thumb
Mbt de EGR klep, heb vluchtig hier gelezen hoe deze te verwijderen, maar kan nergens vinden hoe deze schoon te maken…is er een foto waarop de binnenkant van de klep zichtbaar is zodat ik kan zien wat ik schoon moet maken, of kan zien dat hij aan vervanging toe is?
-
AuteurBerichten