Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Emiel-Manta
neeeeeee toch :(tering wat zonde!!
ben toch wel benieuwd hoe dat het is gebeurd,is een maatje vna me ook eens overkomen, voordat z’n auto getaxeerd was.
erg dom, en jammer dat ook hij er op zo’n manier achter heeft moeten komen :(maar bovenal is het goed om te horen dat jullie niets mankeerd!!
ga je hem nog redden van de sloop of wat gaat er nu mee gebeuren?
Ik heb hem terug kunnen kopen voor 500 Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen…. Heb nog geen zin om op nieuw te beginnen…. maar miss in de toekomst….?
Hallo allemaal,
het is idd waar……:(
Heb een ongeluk gehad met mijn manta…… Hij is helemaal total los…… Gelukkig hadden ik en mijn maatje helemaal niks! Maar mij manta…….. tja…
Ik was er zo kapot van dat ik helemaal niet meer op het forum heb gekeken, sorry dat ik jullie niet ff heb laten weten dat het goed gaat met mij…
De manta staat al een paar weken weer in de schuur maar ben er sinds die tijd er niet meer geweest. Ik zal binnenkort ff wat foto’s er op zetten en met het vehaal over hoe en wat….
En eddy, jij had gelijk…. ga nooit rijden als ie nog niet getaxeerd is! Een wijze les voor iedereen, alleen jammer dat ik er zo achter moest komen! had hem die maadag door de apk, zaterdag kreeg ik het ongeluk en hij zou maandag na het weekend getaxeerd worden! Maar mijn moeder was die zaterdag jarig en de familie was er allemaal en die waren erg benieuwd! Dus ik dacht, kom hem wel ff showen…..! ff tanken en sigaretten halen, maar de manta heeft de verjaardag niet gehaald!
bedankt voor jullie bezorgdheid enorigineel gepost door Opelkees
heel mooi geworden weer een strakke GSI erbijalleen had ik persoonlijk de strip onder de koplampen zwart gehouden
Dankje wel! Tja smaken verschillen…. haha maar ik vond dat echt niet mooi, dat breekt de voorkant zo in tweeen…..
origineel gepost door eddepet007
mooi geworden toppieDankje wel! Heb jij misschien nog zoon onderlip voor onder de voorbumper? Wel zo een uit een stuk….
Hallo mensen, Hier nog ff een paar laatste foto’s!
Ik moet nog een paar puntje op de i zetten, maar hij rijd!:D
Ik heb mijn koni’s ook bij jb vandaan, goeie prijs en nette afhandeling!
De veren zijn redelijk stug, maar heb er nog niet echt mee gereden! Hopelijk over twee weken!:cool:Bedankt :thumbup hopelijk over twee weken apk er op en dan eindelijk rijden!!!!
De ramen waren idd ff werk, maar als je het eenmaal door hebt is het best te doen!origineel gepost door henk 400rr
Als het de Hella of optilux types zijn dan kun je ze als mistlampen schakelen, ipv een aparte schakelaar gebruik je de draad van het grootlicht om het relais aan te sturen.
Op deze manier branden ze alle 4 bij grootlicht, anders doen allen de buitenste (dimlicht) of de binnenste (grootlicht) het.als het een Irmscher type is, dan hoef je niet zoveel aan te passen, daarbij zit grootlicht/dimlicht al op de buitenste en heb je er een extra grootlicht lamp bij in de middelste, ook die kan je schakelen als exta “mistlamp”
Super bedankt zoiets zocht ik!
Gr mathy
origineel gepost door Dolmans
ziet er goed uit. loopt ie nou ook goed?ja hij loopt nu goed! iets hoog stationair, maar dat komt wel goed!
En heb het carter filter er nu niet meer op zitten, wil daar nog iets anders voor bedenken…..origineel gepost door McLambo
mooi mooi!
ferme pijp steekt er onderuit!ja eigenlijk moet er nog een stukje vanaf! Maar dat eindstuk is rvs… dus ff kijken hoe ik dat mooi er recht kan doen!
Hier nog een laatste paar foto’s van hoe ie er nu bij staat!
Halle mensen, hij doet het weer! :D
Had alles door gemeten wat jullie mij zeiden…. Toen snapte ik er helemaal niks meer van!
Daarna ben ik gaan kijken of de injectie wel nevelde…. en dat deed ie ook, toen ik 3 m6 boutjes los maakte kwam ik er achter dat er een was afgebroken!
Waardoor hij blijkbaar valse lucht kreeg… gelukkig kon ik hem er nog makkelijk uit krijgen!
Nu kan ik hem mooi verder afbouwen!:cool:
Allemaal nog bedankt voor alle tips en iedeën!!!:wors:wors
En misschien tot snel op een meeting!origineel gepost door MantaTeamTwello
gewoon contenu plus op de pomp kan gewoon.. wat hij teveel aan benzine heeft gooit hij retoer..
als hij veel lawaai maakt.. controleer even of je plus en min goedom hebtinjectoren kun je testen door ze van de injectie buis af te halen 3x m6 boutjes
en dan starten als ze om en om een spuit benzine geven is het goed.. (wel opletten waar de benzine heen gaat)wat ik meestal in dat geval doe als ie dan nog niet aan wil..
is
brandstof pomp op contenu plus
brandstofpomp relai eruit halen en door verbinden.. (dikke rode en de 2 die eronder ziten(in het blokje waar het relai zat))
en een contenu plus op de bobine..
kabel van de toeren teller doorschakelen met de kabel die los hangt bij de computer..(groene kabel meestal)dan moet ie aan gaan..
Waar zit het brandstof pomp relais… (die bij de wielkast of is die puur voor de injectie?)
let wel als je hem nu start en hij loopt krijg je hem met de sleutel dus niet uit.. trek dan de plus van de bobine er weer af..
origineel gepost door boyanka
:afrokijk ook eens of je vaccuem overal is aangesloten, valse lucht kan hij ook gelijk mee stil vallenJa daar dacht ik zelf ook al aan….
Maar heb alles goed na gekeken, kon zo niks vinden…
Of hij moet achter het dashboard van de eco meter af zijn geschoten… Zou dat het ook kunnen zijn?origineel gepost door eddepet007
kan wel blijft hij dan wel lopen weet je iig zeker dat je injecktoren goed zijnmaar eigenlijk heeft de injectie wel een constante plus….
En de brandstof pomp…. zou die anders om draaien als je plus en min verkeerd om hebt….?
En zit er tussen de pomp niet een regelaar of zo die naar mate je meer toeren maakt, de pomp ook harder laat lopen?
Als ik namelijk een constante plus op de brandstof pomp doe klink ie wel heel hard…. normaal bij het starten hoor je hem nauwelijks!origineel gepost door markteunis
waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.
in die stekker zitten 3 draden
zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
blauw 12v naar je benzinepompje zekering hoeft niet kapot te zijn
als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
ook.
maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.
En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)
Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?
he mensen, wat veel reacties! erg bedankt!
Ga ze allemaal proberen en hou jullie op de hoogte!
Al vast bedankt!Hallo mensen, wat een bult tips!!! haha
Ik ga alle punten controleren……De groene draad is wel aan gesloten…
Alle zekeringen zijn nog heel!
De benzine aanvoer leiding zit op de onderste rails…
Het was altijd al een gsi!
Zit een nieuw benzine filter op!
De pomp doet het wel (heb de aanvoer leiding in een cola fles gedaan en gestart) kwam genoeg uit!
Zit genoeg benzine in de tank!help help help… haha
Ik kan de injectoren wel ff schoonmaken…(waar kan ik dat het beste mee doen?Bedankt voor de complimenten!
Ik vind het in het daglicht er nog veel mooier uit zien dan op de foto’s!
Maar hij loopt nog niet…. :hmmz Hij start wel en gaat ook aan, maar daarna valt ie meteen weer uit! Hij krijgt wel genoeg bezine….
Ik denk iets met de luchtmassa meter… of de onsteking, maar als ie aanslaat klinkt het wel soepel!maar dat is maar twee of drie seconde, dan valt ie stil!:(
Iemand een idee wat het kan zijn?Na twee weken niks te kunnen doen vanwege het weer, kon ik deze week eindelijk weer wat doen!:D
Eerst maar eens de rembekrachtiger geplaatst!
Daarna heb ik zondag het blok er in gehangen….
Het viel nog wel mee hoe zwaar het blok was…. haha:P
Deze week alle aanbouw delen gemonteerd…. En maar eens proberen of hij van ‘t weekend wil lopen!
origineel gepost door Kale gek
klopt…
ontluvhting komt in gat in de bodem, let op bij orig carb versie zit alleen een gat dat uitkomt in de koker, als je m daar doorheen voert krijg je benzinelucht in de auto, moet echt zorgen dattie buiten uitkomt…oke nou bedankt! dan ga ik dat ff proberen morgen!
Als je het over beheersing hebt, kijk hier maar eens na! http://www.youtube.com/watch?v=qkkGHTvt9pk
Vind driften sowieso heel knap!origineel gepost door postbusmanta
origineel gepost door mathymanta
origineel gepost door fluks
achter het dachbaord op je econ meterDat dacht ik al… maar kan het gaatje niet vinden (normaal geen last van hoor! ;)
Heb je daar misschien een fototje van?
gr mathyGat zit achter het dashboard aan de passagierskant!! Een beetje rechtsboven de tunnel.
Zit zo’n speciaal doorvoerrubber bij. Gat is geloof ik 15mm in diameter.Ik bedoelde waar in het dash….. maar heb hem er al op zitten!:thumbup
bedankt gr morigineel gepost door fluks
achter het dachbaord op je econ meterDat dacht ik al… maar kan het gaatje niet vinden (normaal geen last van hoor! ;)
Heb je daar misschien een fototje van?
gr mathyorigineel gepost door Ghanz
blank?volgens mij ligt hier wel wat.
@postbus.. plastic spul??? die randen zijn hier van blik…
je randen onder je zijruiten en portieren heb je wel gespoten.die van mij zijn oerlelijk, maar probeer maar wat moois te vinden..:angel
Het liefst een met blauwe raamband… waar woon je en wat vraag je er voor?
En ik heb nog een vrragje:
weet iemand waar het vacum slangetje die vanaf het inlaat spruitstuk door het schutbord de auto naar binnen gaat, op moet????? -
AuteurBerichten