Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Navy wrote:
Uh, de aircoboer kan dat toch bevestigen?
Yep en die heb ik eindelijk gevonden omdat die ergens anders ging werken. Ik heb een verklaring van hem op papier gekregen dat mijn auto prima in orde was. Ik heb nog een beetje hoop.
Omdat het een civiele procedure is duurt en ontzettend lang voordat het voorkomt.@usbstick wrote:
dit is niet te winnen, het is niet meer te bewijzen dat de auto goed rijdend/lopend naar de garge is gegaan, als e vies willen spelen zullen ze het daarop gooien helaas..
dat denk ik ook eerlijk gezegd. Maar ik heb nog hoop. Ik heb een verklaring van de airco boer dat die heeft gezien dat ze grof om gingen met poelie.
@djsparky wrote:
@gwriemersma wrote:
Hetgeen mij verbaasd is dat de dealer niet de boel getest heeft ik bedoel als ik een distributie riem vervangen ik niet zeker van mijn zaak ben test ik eerst of het blok wel compleet vrijloopt voor dat ik hem start
Maar er lagen ook nog onderdelen bij de garage, dus wellicht kon de dealer hem niet eens testen, omdat er onderdelen niet in zaten?
Wat ik niet begrijp is waarom ze het niet kunnen testen. Wat er nog niet in lag was het luchfilter bak en wat kunstof kappen meer niet. Als een auto kan starten met openlucht filter dan kan dat ook zonder lucht filter. Als ik het maar om te kijken of hij lekker draait.
@theunm wrote:
@djsparky wrote:
En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
ik denk dat dit niet zoon handige actie was.
had 1 van de 2 hem gehaald of gebracht dan hadden ze samen het probleem moeten oplossen.nu ben jij sjakie in het midden geworden en krijg jij de schuld
Helemaal mee eens. Dom van me.
@djsparky wrote:
En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
De auto is gesleept. Niet gereden, niet gestart. Alleen in zijn vrij gezet.
Achteraf dome actie van mij natuurlijk had hem moeten laten staan en beide partijen het moeten laten oplossen.@Navy wrote:
Had er nog iets aan toegevoegd:
Nog even gelezen, maar je hebt de auto zelf naar de Opeldealer gebracht, die had hem op tijd moeten zetten maar heeft dat verknald dus?
Dan is die gewoon aansprakelijk. Je zou via de BOVAG een klacht kunnen indienen, met schadeclaim.Jij gaf namelijk de Opeldealer opdracht om de zaak op tijd te zetten. En dat is dus duidelijk niet gebeurd. Daardoor is de Opeldealer aansprakelijk voor de ontstane schade.
de garage is de opdrachtgever geweest niet ik. Hij heeft de afspraak met de dealer gemaakt en ik heb de auto er naar toe gebracht.
@Navy wrote:
Zoals ik het begrijp:
1. Airco doet het niet, dus je brengt hem bij de aircoboer om het te laten repareren.
2. Garage wordt door aircoboer ingeschakeld om de pomp te vervangen. Deze ziet dat er iets niet goed (poelie) is en adviseert om dat te vervangen. Gaat vervolgens aan het werk om die te vervangen. En dat gaat fout.
3. Garage brengt de auto naar de Opeldealer om de zaak op tijd te zetten.
4. Blijkt niet op tijd te zijn gezet, dus motorschade.Terugwerkend is de Opeldealer aansprakelijk ten opzichte van de garage: de Opeldealer heeft immers de opdracht van de garage niet goed uitgevoerd waardoor de schade is ontstaan.
De garage is aansprakelijk omdat deze de opdracht heeft gekregen voor de reparatie van de poelie.
Vraagje: wie gaf de garage opdracht om de poelie te vervangen? Jij, of de aircoboer?Dat een rechter jou voor de ontstane schade laat opdraaien en niet de garage (of de Opeldealer) is idioot. Als ik namelijk een auto ter reparatie aanbied bij een garage en hij wordt met grote schade afgeleverd is de garage namelijk aansprakelijk. In dit geval is het lastig, maar als je het rijtje afloopt dan is uiteindelijk de schade veroorzaakt door de Opeldealer die de nokkenassen niet goed op tijd heeft gezet.
Als jij dus de garage de opdracht hebt gegeven om de poelie te vervangen en je krijgt de auto zo terug dan moet de garage jou schadeloos stellen. En de Opeldealer (waar jij geen zaken mee had) moet de garage dat bedrag terug betalen.
Heeft de aircoboer die opdracht gegeven dan is de aircoboer degene die jou schadeloos moet stellen, en hij moet dat dan weer verhalen op de garage, die het dan weer verhaalt bij de Opeldealer.
Sommige rechters!! :puke
alle punten kloppen. Bij punt 2 komt de poelie later in zicht. Dus na de pomp gemonteerd te hebben zag de garage het ander probleempje. Ik heb vervolgens gezegd als dat zo is vervang hem maar. Klopt ik heb hem zelf gebracht anders duurde het te lang.
We gaan in hoger beroep. Als die rechter er net zo over denkt. Dan leg ik me er bij neer.@Haasje17 wrote:
Maar dan is het toch heel duidelijk, dat een van deze een fout heeft gemaakt.
Blok van een omega past ook als je de aanbouwdelen en luchtinlaat overzet.Klopt maar daar dacht meneer de rechter anders over. Ok dat is mooi om te horen
@johanhummer9 wrote:
Dat dacht ik ook , maar je hebt door de garage de riem laten vervangen en nu doet ie het niet meer?
Ik zou nog maar eens wat meer maatregelen treffen als ik jou was
Ik laat het er niet bij. Ik ga in hoger beroep.
Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat er is gebeurd.
De airco van mij auto deed het niet. Na meten is de airco boer erachter gekomen dat de aircopomp het niet meer doet. Omdat het lastig was om erbij te komen heeft hij de auto naar de garage ernaast gelegen gereden. Deze heeft wat losgehaald en vervolgens de nieuwe pomp gemonteerd. Mooi opgelost en afgevuld.
De garage zei dat hij wat anders gezien heeft en dat het verstandig is om de poelie te vervangen. Wat voor functie die heeft mag joost weten. Ik heb er geen verstand van.
Dat onderdeel kwam er moeilijk uit waardoor ze wat kracht hebben gezet om hem er toch af te krijgen. De poelie kwam er uit maar de tandwiel en distributieriem is ook meegekomen. Alles gemonteerd maar riem moest op tijd gezet worden en dat kon hij niet want had het gereedschap er niet voor. Dus ik de Vectra naar de dealer gebracht en volgende dag weer opgehaald. Omdat een aantal onderdelen nog bij de gargage lagen is de auto daar weer naar toe gegaan. Hier hebben ze de rest gemonteerd. Toen werd het tijd om te starten. De auto heeft 2x geschud en daarna weer uit gezet. Garage zegt riem staat niet op tijd. Dus heeft hij de auto weer naar de dealer gestuurd.
Na onderzoek van de dealer bleken er kleppen kapot te zijn. Dus de auto weer naar de garage. Maar die zegt dat het niet zijn fout is en de dealer zegt is niet ons fout. Maar in tussen tijd zit ik met een dood auto.
Ben ik naar de rechter gestapt. Hele verhaal uitgelegd. 4 weken later krijg ik van de advocaat te horen dat de garage gelijk heeft gekregen.@Haasje17 wrote:
@Master wrote:
Beste vrienden,
na lange tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Maar helaas met minder leuke nieuws. Mijn B2 v6 is dood. Dankzij de garage en de opel dealer. De garage heeft de distributieriem laten vallen en de dealer heeft deze gemonteerd en op tijd gezet. Terug bij de garage alles in elkaar gezet en geprobeerd te starten. 2x schudden het was over.
Allebei de partijen wezen naar elkaar als boosdoener waarop ik naar de rechter ben gestapt. De rechter heeft hun in het gelijk gesteld omdat ik het zogenaamd niet genoeg aannemelijk heb gemaakt.
Schade: motorblok naar de klote. Ik ben opzoek naar een ander blok. Ik kan dezelfde nemen uit 99 of 2000. Maar ik kan er ook 1 uit een omega overnemen van 2001 met 90.000 op de teller.De vraag is past de x25xe uit een omega in de Vectra b2? Of moet ik veel aanpassen. Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor. Dus wil niet kabelboom of ECu vervangen. Het blok ziet er wel anders uit. Ik heb een ecotec X25XE
Ik hoor het graag.
Van de riem laten vallen gaat die echt niet stuk.
Dat snap ik.
De garage heeft de poelie er niet uitgekregen dus hebben ze ( heb ik achteraf gehoord) een koevoet tussen poelie en tandwiel gezet. Hierbij is de tandwiel, poelie en distributieriem naar beneden gekomen.
Hij had geen gereedschap om de distributieriem op tijd te zetten waarop de auto naar de dealer heeft gebracht. Die heeft hem op tijd gezet. Daarna heeft de garage luchtfilterhuis en overige kappen gemonteerd.
Garage zegt is niet op tijd gezet door de dealer en dealer zegt garage heeft wat fout gedaan. Ik ben niks opgeschoten. Ik baal er vreselijk van omdat er niks mis was met de auto. En ik vindt het zonde om hem op de sloop achter te laten.over het programmeren maak ik me niet zo veel zorgen. Meer om de onderdelen en over de moeilijkheidsgraad.
Als het eenvoudig is wil ik het systeem overnemen. Het zit nu nog ingebouwd in die auto en ik weet niet wat ik waar kan vinden.
Als iemand mij kan vertellen waar alle onderdelen weggestopt zit dan zou ik erg dankbaar zijn.het wordt hoogstwaarschijnlijk een aftermarket set.
Ze gaan de Vec zaterdag uitelkaar halen. Ben benieuwd wat ik allemaal moet vervangen.dank sjouke maar ik ben bang dat ik er niet uit ga komen. Ik heb geen verstand van auto electronica.
Misschien iemand die deze ( ik dus ) arme gozer wilt helpen met de lampen. Eventueel voor een vergoeding.
Anders ga ik de lampen te koop zetten. En dat is zonde.En btw de verzekering dekt niks. Dus broertje betaald alles. Ik kan alleen spullen voor goedkoop voor hem regelen :D
theoretisch is het nog steeds mijn auto maar omdat ik een diesel ben gaan rijden is heb ik hem aan hem gegeven onder voorwaarde dat hij dan alles gaat betalen.
Eigenlijk is het beter om te zeggen dat het niet mijn auto meer is. Wekt ook geen verwarring.
Maar andere kant goed nieuws. Een vriend die bij Care werkt kan alles maken voor 500 euries. Dus rechttrekken en alle delen spuiten.Waar ik nu nog mee zit is hoe krijg ik de orginele xenon koplampen aan de praat. Wat heb ik er voor nodig?
Zit nu standaard koplampen in. En heb een set orginele xenon koplampen liggen. Ik heb begrepen dat de bekabeling anders is.
Iemand een duidelijk beschrijving van wat ik allemaal nodig hebt zodat ik die kan monteren?origineel gepost door DarkNL08
Ok, ik snap je hoor.. Maar wil er nog ff op in gaan :jerryJij bent toch niet de bestuurder geweest? En heeft jouw broer gewoon aan 2 partijen verzekerwerk? Dit zal wel niet zo werken als je de auto met toestemming hebt meegegeven… :(
edit: Én inderdaad natuurlijk van achter = altijd fout…
haha ondanks de schade blijf ik wel lachen. Auto is van mij maar staat op zijn naam. Dus op papier is het niet mijn auto.
Ik ben niet de bestuurder geweest klopt. Als de auto op mijn naam stond dan had zijn verzekering allebei de schade’s kunnen dekken. Maar helaas. Mijn schade zal ik zelf moeten betalen de andere wordt vergoed.origineel gepost door DarkNL08
origineel gepost door Master
origineel gepost door DarkNL08
Aii, dat ziet er niet best uit…Is het carros nog wel recht? Het kan verraderlijk krom zijn….. Misschien dat eerst goed laten checken voordat je ‘m weer gaat opbouwen?
En, in hoeverre kan de verzekering van je broertje iets betekenen? Als hij schade maakt aan andermans eigendom is hij daar toch voor verzekerd?
hij staat nu bij de garage ik denk dat ik er vandaag langs ga. Ik hoop voor hem dat de rest recht is.
Voor mijn schade kan de verzekering niets betekenen de schade van de tegenpartij wordt gewoon vergoed.Ik ben juridisch niet sterk, maar ben jij – in principe – niet ook zijn tegenpartij?
klopt ik ben ook de tegenpartij maar ik ben ook degene die haar heeft aangereden. van achter dus. En in dit kikkerland zit je sowieso fout ook al heb je gelijk
origineel gepost door sw_reijnders
hmmm kut dattie in de prak zit.
maar repareren is die nog zeker!!!Wat die koplampen betreft . . . de lamp die daarin moet is D2S en dus geen H7 (als je die toevallig hebt)
Ik heb ook die xenon koplampen kaal en heb op ebay een Pilot Pro setje gekocht voor . . . jawel 80 euro nieuw king:
Tuurlijk zijn het imitatie pilots . . . maar die komen gewoon uit de pilot fabriek gemaakt van dezelfde tekeningen ;).wat ik je ook eventueel kan adviseren . . . koop een hele vec uit engeland in dezelfde kleur als die van jou.
Complete auto’s gaan daar weg voor tussen de 500 en 700 pond :vertag
en dan te bedenken dat de pond op dit moment ong. €1,05 is ;)je haalt dan gewoon de onderdelen af die je nodig hebt en waar je winst op kan maken en de rest verkoop je weer aan de sloper.
En zolang je de auto niet in NL op kenteken zet . . . hoef je ook geen belasting of BPM te betalen he ;)
oke ik moet dus een aftermarkte D2S hebben. Ik zal eens kijken. Zolang hij recht is laat ik het maken. En als hij gemaakt is sla ik eerst mijn broertje in elkaar zodat hij weet wat er gaat gebeuren als het nog een keer gebeurd.
origineel gepost door DarkNL08
Aii, dat ziet er niet best uit…Is het carros nog wel recht? Het kan verraderlijk krom zijn….. Misschien dat eerst goed laten checken voordat je ‘m weer gaat opbouwen?
En, in hoeverre kan de verzekering van je broertje iets betekenen? Als hij schade maakt aan andermans eigendom is hij daar toch voor verzekerd?
hij staat nu bij de garage ik denk dat ik er vandaag langs ga. Ik hoop voor hem dat de rest recht is.
Voor mijn schade kan de verzekering niets betekenen de schade van de tegenpartij wordt gewoon vergoed. -
AuteurBerichten