Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat ventiel moet je aan zuigen om te ontluchten… anders gaat hij het nooit doen, bij veel doorstarten sloop je ook nog de brandstofpomp
klote systeem, een hand opvoerpompje had er standaard gewoon op moeten zitten !
oude topic, ok, maar meer info..
links onder t stuur hangt de computer, uitlezen gaat niet zomaar met elke universeel lezer.
brand je bak storings lampje ook ?
heeft de computer nog voeding ?andere mogelijkheden zijn er zeker.
met brug moet het goed te doen zijn, t ding heeft cardanassen aangesloten op de bak, en zit in lengterichting in de wagen, makkelijker wordt het bijna niet… ff goed letten op ondersteunen van de motor anders hangt die op half 11, en de bedrading 100% lospluggen voor je de bak zelf los trekt.
hmm beetje van mij lenen ? die van mij brandt te veel
pressure solonoid vervangen en sindsdien probleemloos gereden.
tot van de week… mn achteruit defect ging.. weer bak problemen, maar nu mechanisch. vrij vertaald.. DAMHERT !
een kat wil wel eens los zitten van binnen of ook een schotje in de demper, dat kán een oorzaak zijn…
maar het verschil tussen koud en warm, zou je eerder denken aan een wankele lambda sensor of een vacuum lijn, luchtinlaat sensor (maf of lmm) kan ook goed zijn, monitor eraan hangen en rijden, de sensoren live monitoren.
ik heb een kabel voor de pc met software, maar jouw locatie staat er niet bij… zit je in de buurt, geen punt, gaan we effe meten.lijkt me heel snel, tenzij je erg langzaam rijdt of in de file
meer info zou handig zijn..
1 – is de koelvloeistof op peil en schoon ?
ik blijf het toch heel frappant vinden dat de mensen die het zouden moeten weten, het ook niet blijken te weten…
daarnaast lees ik dat men maar zegt dat de bak of de computer stuk is in zo’n geval, met torenhoge prijskaart, terwijl het eigenlijk een kleinigheid blijkt te zijn als je de moeite neemt het uit te dokteren.
nou is uitdokteren al snel een kostbare zaak bij een uurloon garage, maar dat neemt voor mij niet weg dat de experts het zouden moeten weten dat dit kan gebeuren, en al helemaal dat men dingen beweert die gewoon in de praktijk niet blijken te kloppen, dat de bakcomputer niet de motor kan blokkeren voor wat betreft gasgeven. zeg dan dat je t niet weet… ik wist het ook niet tenslotte, maar kwam er stomtoevallig proefondervindelijk achter.UPDATE >>
pomp computer is naar de experts geweest (AC tronics) , en geen probleem in aangetroffen, dus weer terug op de motor gebouwd, behoorlijk delicaat k*t klusje, en ontlucht. de bak computer lag op het bureau voor na te kijken, dus eerst zo maar eens starten, en ja hoor hij geeft gas !, bak computer er weer in… en…. niks meer…heren van Opel garage en Bosch centre…. hier komt i !
“nee, dat kan niet met elkaar te maken hebben meneer “
WEL DUS ! haal de bak computer los, en de wagen geeft opeens weer gas !
kortom het is wel degelijk mogelijk dat de bak computer met P1625 ervoor zorgt dat de motor geen gas meer kan geven, terwijl de motor ecu geen enkele foutcode geeft.
vervolgens verder op zoek, de 12V + op pin 53 van de bakcomputer is deels aanwezig, niet aanwezig of wel aanwezig, in geval van wel aanwezig rijdt de auto prima, deels aanwezig zet P1625 internal power supply low, en niet aanwezig P1625 internal power supply open contact.
middels een puls van 12 volt vanaf de ignition pootje 54 kan de error (tijdelijk) verdwijnen.
dus ik een drukschakelaartje erop gesoldeerd, om dan maar zonder error een rit te kunnen doen, werkt tot vorige week prima.
nu nauwelijks nog, dus ik weer op zoek,de bruinwitte draad, vanaf pootje 53, solonoids plus (de computer regelt met min) maakt een variabele weerstand naar massa, gemeten met de computer afgekoppeld. uiteindelijk kom ik erachter dat het probleem in de eerste pan van de bak zit, en wel op de pressure regulator solonoid.
draad bruin/wit en rood/groen.
aangezien dat een 2 pootjes solonoid is, hoort die niet aan massa te liggen ook niet deels, dus voorste pannetje los, solonoid eruit, en inderdaad een lichte sluiting in het ding.
ik ben zo vrij geweest hem open te maken door het randje van het metalen huis open te buigen, en de spoel was voorzien van wat metaal sludge, uiteindelijk is het een electro magneet dus die trekt die bende aan. schoon gemaakt en weer in elkaar gemeubeld. sluiting is weg, en de bakstoring ook !ik heb helaas momenteel wel een ander probleem, de bak slipt nu, dat heeft hij voorheen niet gedaan, dus ergens klopt iets niet. ik moet nog meten, maar ik vermoed dat de solonoid control (min vanaf computer) nu de pan raakt, en de bak op lage druk doet draaien. ff nie rijden nu, en eerst uitvogelen dus… ken verdomme weer die vette boel open warschijnlijk…
lawaaiige krengen vond ik dat , die atego’s
waarom een diesel als je bijna alleen maar om de hoek moet zijn ?
wegen belastingtechnisch is een benzine dan al gauw goedkoperJa ik krijg mn gas pedaal signaal spatzuiver in beeld via de obd stekker, dus die is dan al via de ecu gegaan.
Ik heb geen scope om de canbus ook te bekijken, of het signaal ook naar de pomp ecu gaat,
Communicatie is er iig wel, ik kan de pompgegevens zien, real time, en ook stationair wijzigen.
Gister de pompcomputer er af gehaald, ik denk dat ik die eerst maar eens opstuur.Martijn
inmiddels met de op-com wel alles kunnen zien,
probleem zit hem in 1 vd computers.. stationair is via de opcom te veranderen, en dan reageert de motor wel. maar niet op het pedaal, terwijl de stationair switch en de pedaal positie sensor prima werken. signnaal gaat de ecu in en laat zich ook weer uitlezen, dat moet goed gaan zou je zeggen. -
AuteurBerichten