Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Thijsiie wrote:
Het is dat ik vlakbij zwolle woon, en jij in Rotterdam, anders was ik wel even langs gekomen..
ah dat is jammer. Prijs is trouwens bespreekbaar ;)
Succes in elk geval met je zoektocht naar een Corsa B
Ik heb er ook nog 1 te koop eventueel, ook 1999 maar dan met 157.000 op de teller ;)
http://link.marktplaats.nl/605885245″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Staat hier ook op het forum te koop.
Nope, maar inmiddels vandaag weer gekeken, maar zie er nu niks onder liggen.
En dat van die koppeling zat inderdaad tussen me oren. Ben er nu weer helemaal aan gewend, had niet verwacht dat een weekje in me pa z’n wagen rijden me zo zou verpesten haha :jerry
Thx voor alle tips weer gasten. :)
Als je via winparts.nl besteld, kan je via je kenteken bestellen.
Krijg je meteen de onderdelen voor jou auto te zien.@patrickww wrote:
net voor de achterwielen? misschien remleiding of slang die lek is
Het lag wel in het midden van de auto zeg maar dus niet vlakbij de wielen, maar hij remde verder goed zoals altijd, had gewoon nog de remdruk die ik altijd heb.
Nog een vraagje:
Zojuist de Corsa weggebracht voor reparatie.
Maar voordat ik wegreed zag ik wel een opgedroogd plasje liggen onder de auto, net voor de achterwielen zeg maar. Beetje achtermidden zeg maar.
Ook merkte ik dat me koppeling wel heel erg licht gaat. Een beetje te licht, maar hij koppelt en ontkoppelt verder wel goed.
Heb nu wel een week in een andere auto gereden(Citroën Xsara) maar geloof niet dat het daardoor komt(ontwenning zeg maar).Iemand enig idee? Het kan tussen me oren zitten hoor, maar ik denk eerlijk gezegd van niet, want toen ik de koppeling intrapte voordat ik hem starte dacht ik eigenlijk van dat de kabel gebroken was ofzo, zo licht.
@*Jurgen* wrote:
wiellager vast draaien moet je idd even gevoel voor hebben. Wat ik dan doe, is de moer erop draaien, wiel erop zetten met 2 bouten en dan een beetje trekken aan het wiel om te voelen of er nog speling is. Is dit wel het geval, draai je de moer een klein slagje verder en probeer je het nog een keer. Is de speling weg en draait het wiel nog gewoon soepel, dan doe ik de splitpen erdoor. Een trommelrem mag in ieder geval niet aanlopen als je deze vooruit draait.
OK thx, handig om te weten voor de volgende keer.: Dan heb ik de bout denk ik wel goed vastgedraaid, want er zat voordat ik het wiel eraf haalde meer speling op, en nu minder en het wiel draait soepel rond.
@martklanderman wrote:
De rode ring is gewoon je centreerring, dus dat is gewoon oke. Lekker laten zitten.
Dat je trommel soms stroef loopt komt niet door de bout hoor! Maar dan komt je trommel soms tegen je remschoenen aan. En dat ie achteruit moeilijk draait komt om dat de remschoen oplopend is dus dat hoort zo ;) Je moet NIKS los of losser draaien en dan gaan rijden, is levensgevaarlijk! Draai alles wat je los gedraait hebt weer vast en ga dan naar de garage en haal het daar uit elkaar.
Ik heb de bout juist ietsie vaster gedraaid :P Zodat er wat minder speling is, en ik geloof dat ie nu ook soepel rond blijft draaien.
Ga er overigens woensdag mee naar de garage, dan gaan er gelijk nieuwe remschijven + blok voor op.
Ben net bezig geweest met de Corsa. Ik heb wat foto’s gemaakt.
Mag wel duidelijk zijn dat het wiellager linksachter versleten is :mrgreen:
Ik heb die bout waar de borgpen doorheen zit iets strakker gedraaid dan handvast, omdat ie zo wat beter ronddraait geloof ik en zodat ik er tenminste mee naar de garage kan rijden. In elk geval als ik de trommel ronddraai loopt ie op sommige punten vast. Dan weer niet, dan weer wel, en dan blijft ie vervolgens netjes ronddraaien.Totdat ik de trommel achterruit draaide, toen liep ie heel stroef. En daarna weer soepel, dus toen maar het wiel erop gezet, vervolgens nadat het wiel er weer op zat paar keer gedraaid en hij draait nu tenminste even soepel zodat ik ermee naar de garage kan.
Hier de pics:
Die rode ring zit trouwens rechtsachter gewoon nog aan de binnenkant van het wiel ipv zoals linksachter, op de naaf van de trommel. Dat hoort ook niet toch? Tevens ook diepe groeven in deze ring.
@TedMechanic wrote:
Dat kan zeker kwaad, want dan duw je je zuigers uit de wielremcilinders en dan trap je je pedaal op de bodem. En zit je hele trommel vol met remvloeistof.
Even de trommels eraf om te kijken of het echt zo is en dan meteen de schoenen vervangen.
Als je er niet bekend mee bent hoe dat moet, dan kan je beter voorzichtig naar de garage rijden.
Daar was ik dus al bang voor :P Dat er dan idd zoiets gebeurt.
Geloof dat het morgen droog is, dus dan ga ik even kijken. Thanks voor je hulp :D
Wat ik me trouwens afvraagde: Stel dat het idd de remvoering is die los zit, kan ik dan ook de remschoenen eruit halen en naar de garage rijden? Kan dat kwaad?
Ok thanks, zal er zo even naar kijken. Iemand nog meer ideeen?
Ik heb ze inmiddels via Winparts besteld, FeBi remschijven, Ferodo blokken en ook nog een interieurfilter(die is nogal……..zwart :P)
Thx voor de reacties :)
Dank jullie voor de reacties.
Ik zal idd ook gelijk de remvloeistof verversen en ontluchten.
Ga nu even nog op Ebay speuren, maar denk wel dat ik toch voor originele remmerij ga. :)
@FabianGT wrote:
Voor dit model word 5w40 of 5w30 aangeraden, volsyntheet.
Rijdt zelf met 5w40 volsyntheet.Ok thx, ik zal morgen ook ff kijken voor 5w40 volsyntheet.
@wim-v6 wrote:
Ikzelf vul alles met 5w40 volsynthetisch, omdat het simpelweg voor mij niet duurder is als 10w40 halfsyntheet.
10w40 is meer een olie welke vaker aangeraden word voor oudere motoren, ligt een beetje aan de staat van de motor..
Willem
Ok dank je Willem :D
@wim-v6 wrote:
ja hoor.. 10w40 is meestal halfsyntheet, maar ook te krijgen in volsyntheet..
Willem
Ok dank je Willem.
Nog 1 vraagje dan :P
Wat is aan te raden voor een motor met 144.000 erop? Vol of half syntheet? :P
@wim-v6 wrote:
10w40 kan wel, ik weet alleen niet wat bij de laatste beurt is gebruikt…
Willem
Ok, maar in principe als ik gewoon de olie ververs + filter, kan er gewoon 10w40 in?
En dan vol of half syntheet?(of kan dat alleen maar 1 van de 2 zijn)?
M’n oude Corsaatje. 230.000 gelopen en toen was liep ie op 3 cilinders(5 December 2009 gekocht geloof ik, 10 Januari 2012 verkocht)
1996 Corsa B GSI
En m’n nieuwe sinds eergister(moet nog ff een keer een wat mooier plaatje schieten)
1999 Corsa B GSI met 144.000 op de teller
@Klopper wrote:
Bouten ga ik niet in de buurt van m’n auto doen, daar hebben ze een andere ruimte voor bedacht ;)
Maar wat betreft de auto; je hebt weer wat info voor de volgende keer dat je serieuze motorproblemen hebt :)
:thumb Inderdaad :D
Thx :D
@trashmetal wrote:
ander blokje ongeveer 200 eu………….. :jerry
Zo goedkoop?
Ach ja, dan weet ik dat voor de volgende keer mocht die ooit komen :P
Ding waar ik voor ga kijken is in elk geval uit 99 met 138k erop voor een nette prijs.
Zaterdag weer kijken voor een Corsa GSI’tje :)
@Klopper wrote:
Jammer dat je er maar zo kort van kon genieten…
Thx
Ach ja 2 jaartjes maar qua km’s inderdaad niet zo heel veel.
Gister de Corsa verkocht aan een handelaar voor 350 euro.
Dus nu maar weer het internet afspeuren naar iets vergelijkbaars weer.
Mocht iemand een leuke corsa gsi te koop hebben staan, heb ik evt interesse.
-
AuteurBerichten