Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok, heb iemand in de buurt met deze apparatuur, zal hem eens vragen dit te doen
hhmm gaspedaal stand? hoe en waar kan ik dat vinden? en wat is goed en niet goed?
en 2 weken geleden de filters vervangen, lucht, brandstof, interieur, olie en nieuwe olie erin.
maar voor die tijd had ik het probleem ook al.geen foutcodes, egr is 3 weken geleden vervangen. inlaat ook deels schoongemaakt, was niet super smerig.
wat is een smoorklep eigenlijk?
hehe gister eindelijk de EGR schoongemaakt, en wat was dat ding vies zeg! We hebben eerst alleen de EGR en de gedeeltes waar we bij konden schoongemaakt, alleen vanochtend weer de welbekende motorstoring 0403 in beeld.
Zou de EGR kapot zijn? Is dit te testen op 1 of andere manier? Kon wel dmv het indrukken van het palletje de klep bedienen dus hij zat niet vast oid.
nog steeds niet mee bezig geweest, tis mij te koud om buiten te staan sleutelen. even wachten op wat beter weer.
kan niemand mij vertellen waar ongeveer de egr klep zit?
wie weet waar de egr klep zich bevind?
http://www13.speedyshare.com/fQ4St/download/2013-01-02-14.01.13.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
hij geeft hier de foto niet goed weer dus vandaar de link er ook maar bij.
@wim-v6 wrote:
Geen storing in het display??
wegvallen van vermogen kan zoveel oorzaken hebben namelijk.
Denk daarbij aan:
– vol / verstopte roetfilter (rustige rijders, en korte stukjes rijders worden namelijk afgestraft met een moderne diesel)
– Vervuilde EGR klep (rustige rijders, en korte stukjes rijders worden namelijk afgestraft met een moderne diesel)
– vervuild inlaat traject (rustige rijders, en korte stukjes rijders worden namelijk afgestraft met een moderne diesel)
– Luchtmassameter kapotWillem
Allereerst de beste wensen voor een ieder!!!
Nee joh, helemaal geen melding op het display. Dus ik wordt door m`n zuinige en rustige rijstijl weer flink gestraft zo te lezen haha.
Zijn de punten die je noemt een beetje makkelijk te controleren willem? Of gaat me dit een vermogen kosten aan uurloon etc?@gerritje71 wrote:
P0403 en P0409 hebben beide met de EGR te maken. Met foutcode P0403 wordt vermogen gereduceerd en EGR uitgeschakeld.
ok, maar zou het wegvallen van vermogen ook van de egr klep komen? dat die klep smerig is bijvoorbeeld, of dat hij afgedopt moet/kan worden?
niemand een idee?
ok duidelijk, dus zomaar klakkeloos vervangen gaat niet werken. bedankt heren, weet ik in ieder geval waar ik op moet letten.
en een losse AB op het stuur bevestigen vind ik persoonlijk niks, dus dan maar een wat duurder type uitzoeken.ok bedankt, en hoe weet je dan of een radio geschikt is voor een stalk adapter?
begreep dat dit temaken kon hebben met water in het brandstoffilter?
allleen heb de storing niet meer gezien, dus beetje vreemd.
wanneer hij weer komt direct even laten uitlezen lijkt mij het beste.willem, ik deed zomaar een gok en heb totaal geen verstand van storingen etc.
Hoop dat iemand mij hier verder kan helpenmaargoed, de foutcodes zijn dus
40304
40062oja, de lijst
ja klopt, alleen komen de nummers niet echt overeen.
maar als ik een beetje logisch kijk naar de lijst, zijn het dan de volgende storingen?P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
P0062 HO2S Heater Control C ircuit (Bank 2 Sensor 3)en wat betekent dit dan voor mij? kan ik nog verder rijden?
8 maart 2012 om 20:12 In reactie op: Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid #17967964poeh,daar zeg je me wat. heb er totaal geen verstand van dus zo zomaar kunnen.
ruik het nu niet meer, kan zoiets kwaad?ik kan alleen die schroefjes die jij aangeeft niet vinden, moet ik eerst nog iets verwijderen oid?
zitten deze schroefjes recht boven de koplamp toevallig? daar zit nl wel een gat in de carosserie
een imbus 30? das wel een heel groot stuk gereedschap om een koplamp af te stellen :shock:
maargoed, ik laat het wel doen denk ik.Dan haal ik die Extreme vision plus wanneer er een lamp stuk gaat, bedankt voor de tip!
ik wil alleen de hoogte iets verstellen en snap dat de afstelling aardig precies komt, alleen dacht dit zelf even gauw te doen. Had net al gekeken maar kan de schroefjes zo snel ook niet vinden. Dus ga er maar niet aan prutsen, maar even contacten met beun-de-haas die zo`n afstel aparaat heeft. Weet ik ook zeker dat ik niemand tot last ben op de weg.
Koplampen en reflectors zijn nog als nieuw dus daar mag het niet aan liggen.
Iemand toevallig nog tips voor goeie heldere lampen? gewoon H4 volgens mij wat er in zit?
Hey Eric,
Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord, ik zal het deze week eens proberen en hopen dat ik wat meer zicht krijg.
groet Martin
27 februari 2012 om 19:36 In reactie op: Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid #17967972zou zomaar kunnen, maargoed, hij rijdt weer prima nu.
22 februari 2012 om 22:50 In reactie op: Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid #17967970Remmen zijn gecontroleerd, bleven niet hangen.
Gisteren een setje Michelin Energy Saver eronder laten zetten en de stabilisatorstangen laten vervangen.
Hiermee is het geknokker bij de voorwielen weg en trilt de auto niet meer in het stuur, hij rijd heerlijk nu!De rubberlucht heb ik eigenlijk niet meer geroken sinds een aantal weken, geen idee dus wat dat geweest is.
Ik rijd weer erg tevreden nu.
Hhmm, deze klachten had ik ook bij mijn vorige auto (seat leon) en na weken zoeken, onderdelen schoonmaken/vervangen etc bleek dat de hele kop naar z`n grootje was, kleppen krom, klepzittingen versleten o.i.d en de kop was krom. Bij mij hebben ze toen alle kleppen en klepzittingen vervangen, kop afgevlakt en een set nieuwe spanrollen en distributieriem erop. Toen waren de problemen over. Helaas was dit een erg duur grapje.
Ik had ook constant motorstoring en regelmatig liep hij op 3 pitten, ook trilde hij rond de 100 km/h en zelf bij stationair draaien schudde de hele auto als een diesel.
Al hoop ik voor je dat dit bij jou niet het geval is gezien de dure reparatie. Alleen gezien het aantal km`s bestaat de kans dat dit wel het geval kan zijn, schijnt toch dat er bij LPG tussen de 200.000 en 300.000 km problemen gaan komen ivm de schrale verbranding van gas. Maargoed, het kan ook heel goed iets anders zijn.
succes in ieder geval en hopen dat het gauw weer opgelost is
-
AuteurBerichten