Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
** update**
beste lezers,
Heb gistermiddag toch gedaan wat elvis mij heeft voorgesteld en dat is het schoonmaken van de egr klep. Prima klusje vor een zondagmiddag maar was er ff zoet mee. Er zat veel troep in het systeem en dat is er nu uit. Alles goed schoongemaakt en weer terug gezet. Koud startte de auto prima, maar warm wederom niet, zoals ik al had ingeschat. Heb het idee dat Wde motor wat rustiger loopt en iets meer vermogen heeft.
Ik weet alleen echt niet meer hoe of wat wat betreft mijn warme start problemen.
Is er niemand die mij verder kan helpen?
Martijn
Hoi elvis,
dank voor de reactie, maar vraag me af of dit het is. Volgens de info bij het filmpje was het vooral lastig starten als het koud was, bij mij is dit niet het geval, juist wanneer die warm is start ie moeilijk. Vraag me tevens af of dit ook met de brandstofdruk te maken heeft.
Bedankt voor het meedenken!!
Martijn
Beste lezers,
ZIe de start van dit topic van ‘atrapost’ ik heb precies dezelfde problemen. Ik rijd een astra h 2005, 1.7cdti (dieseL) Wanneer ik koud start, niets aan de hand, wanneer ik 10-15 min later wil starten (motor warm) start ie zeer moeilijk. Heb alle trucjes geprobeerd (behalve accukabel losgooien) en ben inmiddels meerdere keren bij de garage geweest.
Bij mij was de krukassensor 5000km geleden vervangen, zijn de gloeibougies en accu in orde en heb ik beide sleutels geprobeerd. Nou ben ik bij de garage geweest en die dacht aan een vies systeem dus is de dieselfilter vervangen en is er van die diesel fuel cleaner in het systeem gegooid. Moest flink gaan rijden, goed warm laten worden en dan flink op zun staart trappen. Heb ik gedaan en dacht hiermee is het probleem opgelost. drie a vier dagen later weer dezelfde problemen.
Ben terug gegaan naar de garage en deze heeft de auto uitgelezen. Volgens hen zou er onvoldoende brandstofdruk zijn bij warme start. Als ik me niet vergis is de waarde wanneer de auto stationair loop zo’n 24 bar en deze zou hier boven moeten zitten. Wanneer ik start begint de druk bij 0 en deze zou (snel) moeten oplopen waardoor je snel start. Bij mijn astra start ie pas op waarde 10.
De garage zegt dat dit waarschijnlijk de pomp is (a 1000 euro) of een klep (??) die voor de pomp zit die iets regelt. Deze schijnt vaker vies te zijn of voor deze problemen te zorgen. Kosten ex btw zonder manuren 175 euro.
Wat bedoeld deze garagedealer hiermee? Is dit de egr klep? of is dit iets anders (gasklephuis) of heeft een diesel deze niet? Hebben jullie suggesties of tips.
PS: waar precies zit de EGR klep bij de astra h?
Ik hoor graag van jullie.
Groet Martijn
-
AuteurBerichten