Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hai Bernd,
Inmiddels ermee naar Frankrijk en weer terug geweest. Ik heb geen kind gehad aan mijn meiden onderweg en op vakantie… Heerlijk dvd’s zitten kijken. Schermpjes zijn voorzien van afstandsbediening, waardoor je vanuit je voorstoel ook kunt bedienen, indien nodig. Ze konden allebei heerlijk hun eigen filmpje kijken of met elkaar meekijken (schermpjes zijn nl doorgelust met elkaar) En bij een leuk liedje ofzo kun je het geluid ook nog over je autoradio laten komen dmv fm zenders die zijn ingebouwd in hoofdsteunen.
Heb totaal geen last gehad van hobbels en/of overslaan, dus helemaal top. En na het tanken schermpjes weer aan en film(pje) gaat verder waar ie gestopt was, ideaal… (steunen zijn in drie kleuren geloof ik.. maar dat moet je dan maar ff kijken)Merk is Xtrons.. zie http://www.xtrons.com/doce/productdetail.aspx?pid=32
Zit trouwens ook in ieder scherm een eenvoudige spelcomputer ingebouwd, voor als de dames oud genoeg zijn…
Ik heb de schermpjes bij iemand via marktplaats besteld, als je contact met hem wilt moet je het maar ff laten weten dan stuur ik je wel in pm z’n emailadres. (kon ‘m zou snel niet vinden op marktplaats..)
THNX !!
Met die info is het me gelukt..
Ik heb vier fototjes gemaakt..
hier zie je de 2 nieuwe hoofdsteunen van voren.
de twee hoofdsteunen van achteren (rits is gesloten dus schermpjes zijn niet te zien. Je zou de ritssluitingen kunnen zien, maar omdat ik mijn achterramen reeds al geblindeerd had is dat bijna niet zichtbaar.
Hier is een scherm gesloten en de andere is geopend. Perfect zicht voor de kleine dames..
En hier een close-up van een hoofdsteun van voren.. goed afgewerkt en oogt stevig.Ik heb helaas geen foto’s van de volledige inbouw.. Heb ik namelijk niet aan gedacht.. Maar ik was (zonder ervaring hiermee) in totaal met ongeveer 3,5 a 4 uurtjes klaar (had wat tegenslag met aansluiten op radio… eigen foutje..)
Verder vreselijk simpel in te bouwen en de meiden hebben plezier achterin…
Als er behoefte is aan meer info dan hoor ik dat wel en dan zal ik kijken wat ik daaraan kan aanbieden… :D
Net even de tijd gehad om nog snel even een paar foto’s te maken met mijn mobiel..
Alleen ik kan niet terug vinden hoe ik die hier kan plaatsen.. Iemand tips??! Geen ervaring meer hier namelijk…
Ja, ik heb het de komende dagen even een beetje druk maar van t weekend neem ik aan dat ik foto’s heb kunnen maken en plaatsen..
even geduld nog..
??? KEWL Pics ?!
bedoel je foto’s ??
Ik heb eigenlijk geen idee… ik weet ook eigenlijk niet wat de afmetingen zijn van mijn accu…
Ik kom eigenlijk nooit aan mijn accu..
DVD hoofdsteunen zitten erin, aangesloten en wel.. al met al iets meer dan drie uurtjes bezig geweest…
Bedankt voor de tips !!
helemaal goed, dan gaat de radio ‘m denk ik worden… tenzij iemand zwaar wegende argumenten heeft om het niet zo te doen..
Oke.. tja ik denk het ook wel ja, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat de sterkte van de zekering is die in de zekeringkast zit. Mijn zorg is idd of deze het aan kan dat er twee hoofdsteunen en een radio tegelijk draaien..
Ik ben blij dat je mijn situatie idd snapt..
Ik moet het misschien even duidelijker uitleggen.
Ik wil dus de hoofdsteunen inbouwen en bij voorkeur van een bestaande draad aftappen. de twee opties zijn de sigaretten aansteker en de radio. de radio blijft werken totdat sleutel is verwijderd, dus heeft eerste keus. tweede keus is sigaretten aansteker, maar hier zit ook al een telefoonlader aan en de schalet al uit bij stoppen van motor. de derde keuze is een nieuwe draad, maar dit alleen als niet anders kan.Mijn hamvraag is dus eigenlijk of de voedingsdraad van de radio dike genoeg is en of ik nog iets moet aanpassen aan de zekering in de zekeringenkast…
Ja, ik heb op mijn sigarettenaansteker al een autolader voor mijn telefoon aangesloten.
En het nadeel daarvan is dat bij uitschakelen van de motor de spanning ook gelijk weg is.. in tegenstelling tot de radio, die gaat dan nog door tot de sleutel eruit gehaald is..Maar ik wil niet dat er teveel spanning over die draad moet gaan lopen naar de radio.. dus vandaar dat ik het graag nog even navraag…
Hartstikke bedankt voor de tips.. Ik heb eea nog eens nagekeken.. Het was namelijk een voorbereidde stekkerdoos, ik moest alleen die draden nog verbinden.
Teksten op de draden waren wat vaag.. nl: van schakelaar (en) naar lampen..
(ze bedoelden dus de schakelaar in de stekkerdoos en niet voorin de auto. En ze bedoelden dus naar de lampen in de caravan en niet achterin de auto…)
draden omgedraaid en dit probleem is ook weer opgelost…Nu wil ik alleen nog twee draden voor de constante en geschakelde spanning van voor naar achter halen.. Want zit volgens mij niet voorbereid… Maar ja…. Nu kan ik de doorvoer vanuit de motorruimte naar de binnenruimte van mijn auto niet vinden…
Heb ik toch weer hulp nodig… Ik heb al wat zitten zoeken maar kan het zo gauw niet vinden…Ik heb trouwens ook een plekje in mijn zekeringkast, die volgens het boekje constante spanning voor de trekhaak zou moeten kunnen leveren… maar daar zit geen zekering in.. Zit deze verder wel aangesloten?! Kortom zou ik dat anders ook kunnen gebruiken?! En hoe moet ik daar bij komen om het zelf aan te sluiten als het nog niet aangesloten is?!
Kortom.. Tips gevraagd om de constante en geschakelde spanning voor de trekhaak te kunnen aanleggen…
Nou, vandaag druk bezig geweest.. (ook met inbouwen van stopcontact in caravanwand..)
stekkerdoos zit gemonteerd en de verlichting is aangesloten. (Na de komende vakantie nog spanningsdraden, maar dat gaat geen problemen geven.)Maar nu hetgeen wel een probleem is.
Alles aangesloten zoals het moet (tenminste). De stekkerdoos is voorzien van mistlamp uitschakeling.
ZOals de situatie nu is:
zonder caravan doet alle verlichting op auto perfect. ZOdra caravan aangekoppeld is doen de standaardlampen het perfect behalve het mistlicht. Het mistlicht van mijn auto word uitgeschakeld maar die van mijn caravan gaat niet branden… (lamp is heel hoor…)
Ook gelijk op de caravan van mijn ouders geprobeerd… zelfde probleem.. mistlicht gaat niet branden.
MAAR als je de stekker los draait (maar wel erin laat zitten) dan doet het mistlicht het opeens wel.. draai je de stekker dan weer vast gaat het mistlicht weer uit…Nu moeten we dat dus nog wel komende week oplossen, maar heeft iemand tips hoe we dit probleem kunnen verhelpen?! Waar moeten we gaan zoeken?!
Alle tips en adviezen zijn welkom !!!
er zal toch wel iets van een papiertje bij zitten?! en anders weten ze dat bij Autoparts vast wel…
Ik zal wel laten weten hoe het afgelopen is…
@Fearless
Ik denk dat ik met die info heel ver ga komen… Hartstikke bedankt !!origineel gepost door Fearless
G-H….raak ik altijd mee door de war:PDat relais doe ik er tussen om met een klein stuurstroompje een grote stroom te sturen.
Dus je schakelt met bijv een contactdraad de accuspanning in….(die vervolgens weer naar de laadspanning van de caravan gaat)
@Fearless
Geeft helemaal niets hoor.. Ik ben allang blij met je adviezen..Ik wil dus morgen dat Jaeger stekkerdoossetje gaan halen bij Autoparts. Maar ik wil het morgen ook gaan aansluiten. Behalve de verlichting en massa moet ik dan dus ook twee spannings draden trekken, deze moeten dan als enige van vooruit komen.
Eentje moet dan dus zonder relais en eentje met relais..
(moeten ze allebei zeker ook een ‘zwevende’ zekering?!)
Waar moet ik beide spanningsdraden precies aansluiten en waar moeten de zekeringen ongeveer komen en hoe sterk moeten de zekeringen zijn?!En wat voor relais moet ik dan precies hebben, waar moet die komen dan en waar word die dan door getriggert..
Ik weet dat het wat veel is, maar dat zijn toch nog een paar vraagjes die bij mij opkomen..
Hopelijk kan iemand mij nog even helpen…Nog even hoor.. Welk relais moet ik hebben dan?!
En kan iemand mij dan ook uitleggen hoe zo’n relais zijn werk doet dan?! Hoe weet zo’n relais dan dat ik mijn motor af gezet heb?!
allemaal bedankt tot dusver.. ik ga het morgen maar proberen dan denk ik zo.. wat voor een relais moet ik hiervoor kopen? wat doet dat relais dan precies, zodat ie niet aan een geschakeld contact hoeft?
Kortom dan twee draden op de accu waarvan een met zo’n relais.. en de rest op mijn lichten..
trouwens @Fearless je raakt nu denk ik een beetje in de war. De astra F is de oude variant tot ca 98-99 en de G is van ca 98 tot 2004 en de H is vanaf 2004..
Nogmaals allemaal bedankt tot dusver en als er nog meer tips zijn… graag..
origineel gepost door wim-v6
je had het over dat er dat de board computer klaagt over kapotte verlichting, daar ging die over..Willem
Oh sorry Willem, dan heb ik het misschien onduidelijk geformuleerd en heb je het verkeerd begrepen daardoor.
Ik bedoelde te zeggen dat mijn auto is voorzien van een boordcomputer die mijn verlichting controleert…
@wim-V6
Ik snap het begin van je berichtje niet helemaal.
Met mijn lampcontrole is niets mis hoor. Zoals de aansluiting nu is, met draadjes voor de 7 polige stekkerdoos doorgelust op mijn achterlichten, doet de lampcontrole het perfect. Hij controleert mijn verlichting gewoon zonder problemen. Heb af en toe namelijk een terechte melding ontvangen.Ik had al zo’n set voor een voorbereidde auto gekocht van Brink, maar helaas mijn auto blijkt niet voorbereidt te zijn. Dus moest ik een andere set en dat maakte het allemaal wel heel erg duur…
Vandaar dat ik wil doorlussen.. en alleen de constante spanning van vooruit halen.. (van de accu en dan nog de geschakelde)
@Fearless
Nee, mijn auto heeft de zekeringenkastje bij de bestuurder zitten, achter het vakje wat er onderin zit.. bij je benen.. dus een stekker aansluiten zit er helaas niet in.
Maar mijn huidige draadjes voor de stekkerdoos zitten dus al doorgelust, en dat zonder problemen….Ik had trouwens gelezen over een mogelijke voorbereiding en dat de Opel dealer je daar bij zou kunnen helpen. Dat zij dat wel weten.
Nou, dat weet ik ja… Ik ben daar vandeweek ook even langs geweest… Daar hoorde ik ongeveer dit:“Nou meneer, de Opel Astra G series is geen enkele auto van voorbereid hoor. Alle draden moeten helemaal van voor tot achter worden getrokken. Dat gaat u 240 euro kosten. Wat zegt u, word er gezegd dat sommige astra’s uit de G serie wel zijn voorbereid?! Nou dat is echt niet zo hoor… Heeft Brink daar speciale setjes voor gemaakt?! En toch is het echt niet zo… pas vanaf de 2004 series, de H serie zijn de auto’s voorbereid dmv een stekker achterin…”
WAT EEN ONGELOOFLIJKE *** bij de Opel Dealer… hoe verlies je vertrouwen van de Opel rijders… door simpel te gaan staan liegen, in de hoop meer geld te verdienen…
-
AuteurBerichten