Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet inderdaad uit Manta of Ascona A komen denk ik ook.
Enkel toevoegingen zijn mij raadsel.
Zie nut er niet van in maar misschien iemand met slagletters zelf gedaan.
Foto,s krijg ik niet van Photobucket helaas.Yep, en morgen weer 1 op de weg.
Enkel op een trailer nog even :thumbupIk dacht bijrijderskant de langste.
Ja klopt hij heet Gert.
Je oude GT/E heb ik vandaag verkocht Duurt.
Gaat naar het Oosten van het land.
Een liefhebber ook met meerdere Manta,s.
Misschien komt hij nu sneller op de weg.Groet,Martijn
@Duurt wrote:
Kwam deze advertentie in Duitsland tegen maar staat bij Nederlandse papieren, misschien bekend hier?
http://ww3.autoscout24.de/classified/263398585?asrc=st|s,as&testvariant=list2tiers&tierlayer=st” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze Manta heeft volgens mij 6 jaar terug bij De Munk in Heemstede gestaan.
Hij doet meer in Amerikanen maar ook wel in Opels eerst.Ik zou graag alle verschillen opnoemen hier.
Maar er zijn best een aantal losse kentekens in omloop dat ik weet.
En van een gewone Manta van €1000 met een los kenteken van zeg €500.
Is toch al snel leuk geld te maken.
Als de omkatter het eerlijk zegt drukt dit de prijs maar ja de volgende doet dit dan weer net niet.Wat iedereen hier kan zien is in ieder geval het rechter voorscherm anders vanwege de injectie.
Steunen op scherm en doorvoer voor de draadboom.
De originele kleur is meestal wel te zien in de kofferbak.
Is deze dik in de verf rondom dan is dit verdacht.
In de hele body staan nummers waar het rdw aan kan zien of hij origineel is.
Meer zeg ik niet anders ga ik zelf een keer de boot in ooit.Ik heb de man gisteren gebeld wat hij precies verkoopt.
De gele body type 2 is geen GT/E body en dat ziet de kenner al aan de foto.
Hij heeft er ook geen origineel los GT/E kenteken bij met chassisnummer uit parafan voor het omkatten.
Volgens de man waren de manta,s van zijn zoon.
En de ,71er type 1 de rode dat was een GT/E, enkel was het bij het RDW bekend en niet aangegeven op de kentekenpapieren.
Daar ga ik niet over oordelen hier maar kan wel zeggen wat origineel is voor een GT/E.Een originele GT/E is uit 74 of 75 en dus een body type 2.
1900 GT/E staat bij een originele altijd op kenteken vermeld.
Bij een latere import kan wel GT/E toegevoegd worden bij het rdw.
Originele papieren of de kenner moeten dan bevestigen of het een originele is.
Verder vind ik dat omgekatte GT/E,s ook al is de body een type 2 en in de zelfde kleur niet origineel zijn.
Dit omdat het kenteken afgegeven wordt bij een auto en niet andersom.
Een GT/E wordt in de fabriek gebouwd en daar wordt een kenteken op afgegeven.
Als je dit kenteken zelf op een gewone Manta zet bouw je hem na en benadeel je een toekomstige koper.
Tevens is het RDW eigenaar van een kenteken en staat het enkel op naam.
Dit op een andere Manta zetten is naar mijn idee strafbaar.Maar goed daar zijn de meningen om verdeeld merk ik wel.
Misschien leuke discusie hier?@JvV wrote:
Inmiddels rijdt deze ”GT/E” in Duitsland en probeerd een Duitser hier geld aan te verdienen door hem aan te bieden als een echte GT/E:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-opel-manta-a-gt-e-original-herzogenrath/200850830.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nog niet inderdaad,,maar we hopen het dan maar. :thumbup
Jammer voor de Duitser die er in trapt met zijn spaarcenten.
Maar mooi als het kenteken weg is bij het RDW.
Nooit meer terug naar Nederland dat omgekatte hok. :worsHet is het kenteken van een GT/E,origineel geel en origineel nieuw geleverd in Nederland.
De auto zelf is een Monza blauwe type 1 met een 1.9E blok uit 76,
Zitten wel wat delen op van een GT/E,waarschijnlijk van de sloper van het kenteken.
Deze Manta stond paar jaar geleden te koop in Oss en ben er toen geweest
Automaat is origineel op de carrosserie maar staat niet op het kenteken.Hoe staat het met de GT/E Black Magic Pascal?
Nog gekeken of nummers blok origineel zijn?@Kermitkiller wrote:
nou snap ik effe 1 ding niet je zet al je GTE,s te koop en dan koop je er weer eentje bij :hmmz of zet je toch door met je GTE verzameling :thumbup
Kan er niets aan doen heb Manta virus, de GT/E variant. :wors
Zonder dollen,de GT/E,s zijn nog steeds mijn hobby.
Extra leuk nu alles bekend is via het RDW wat betreft kleur en aantallen.
Daar stop ik enkel mee als alles in 1 keer verkocht wordt.
Zolang verzamel ik gewoon door.
Er zit een 2.4 blok in die gaat gewoon op MP, je weet hoe het werk toch. :thumbupIk ben vandaag gaan kijken naar de GT/E van marktplaats.
Het is een echte met de originele carrosserie.
Een van de 6 oranje die er nog in Nederland over zijn.
Jammer genoeg niet het originele blok meer maar een 2.4.
Deze haal ik er uit want heb nog een 1.9E uit een Manta B liggen.Van de SR heb ik ook de aantallen nagekeken wat er nog bekend is bij het RDW.
Precies kan ik het zo niet zien omdat het enkel aan het gewicht te zien is maar kom aan niet meer als 50 stuks nu.
Zal het eens verder uitspitten want een SR is ook erg zeldzaam blijkt.Ik heb via de link in het Manta Clubblad de gegevens kunnen inzien bij het RDW. :wors
Ik had al eens contact opgenomen met het RDW maar er werden toen geen gegevens doorgegeven over aantallen.
Zelf had ik via via al 30 GT/E,s op gespoord in 6 jaar tijd, dus ik was een heel eind.
Wel kwam ik telkens de zelfde kentekens tegen maar wel via een andere bron dus dacht zelf aan 50 stuks.
Nu een netjes overzicht per model via de link en een uitkomst voor de verzamelaar.
Van de Manta A GT/E zijn er op kenteken nog 40 bekend bij het RDW.
Daarvan zijn er 32 origineel Nederlands.
Van een paar importwagens weet ik dat ze echt zijn maar er stond er ook een uit ,72 bij.
Uit eigen gegevens zag ik dat er helaas weer een aantal kentekens waren vervallen dus ze gaat veel naar het buitenland. :thumbdownEr zijn er meer uitgevoerd als dat er hier nog over zijn dat weet ik zeker.
Is er iemand die aan de hand van de toen vrijgegeven rdw gegevens kan zien hoeveel er nog over zijn?
Ik kreeg de gegevens toen niet gedownload helaas.Nee heb de Manta A ,72 1.9s van vroeger ook nog.
Geen export staat erbij en anders gaat de verzameling niet weg. :thumbupZie het complete autotopic vanwege verkoop.
Voor de echte verzamelaar met een hoop vrije tijd en de centen!@Duurt wrote:
@JOZO wrote:
Originele GT/E te koop:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=230932577&cd=635014622280000000&asrc=st” onclick=”window.open(this.href);return false;
hopelijk gaat hij niet naar het buitenland :thumbdown
even wat anders,
Rainer Manthey geeft weer een Manta boek uit, deze keer over de Manta GT/E
het is een gelimiteerde oplage van 200 stuks, prijs 35 euro incl porto kosten
er hebben zich inmiddels al 50 belangstellenden aangemeld
info op; http://www.manta-a-online.de/” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan Manta-A Bücher aanklikken
of http://www.manta-a-online.de/medien/FlyerGTE-Buch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;De GT/E van de advertentie is voor de meeste niet weggelegd voor deze prijs helaas.
Het boek is voor de ware Manta A liefhebber zeker niet te duur lijkt mij.
Een hoop mooie foto,s en wetenswaardigheden wat ik begreep.
De gene heeft er heel veel tijd in gestoken dus allemaal bestellen. :thumbup :thumbup@Kermitkiller wrote:
@mar wrote:
Zou zonde zijn als er weer een weg zou gaan naar het het buitenland ja.
Waren de eerste GT/E,s orgineel met zwarte bumpers of werden ze veel geverfd?
De latere hebben haast allemaal chrome en zo staat het ook in de folder.alle GTE,s hadden chrome bumpers behalve de black magic de rest zal in slechte staat bumpers zwart hebben gespoten of die vinden zwart mooier maar is niet orig :D
Bedankt voor de reactie Popke,weet nu zeker wat orgineel is!
Veel gezien de zwarte bumpers en staat ook wel mooi maar maak alles orgineel.
Groet,MartijnIk heb het GT/E boek besteld natuurlijk,ben benieuwd.
Zou zonde zijn als er weer een weg zou gaan naar het het buitenland ja.
Waren de eerste GT/E,s orgineel met zwarte bumpers of werden ze veel geverfd?
De latere hebben haast allemaal chrome en zo staat het ook in de folder.Te druk met zijn bedrijf,klopt dat zij hij ook tegen mij ja.
Maar hij ging kijken om het nu dan te laten doen.
Hij kon er “voorlopig” toch geen afscheid van nemen blijkbaar.
Blok en bak zijn van een manta b btw.19 januari 2012 om 22:15 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969834Heel veel respect! :thumbup
-
AuteurBerichten