Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ha Richard,
Ik heb precies hetzelfde probleem met een achteruitrij camera. Kun je me zeggen welk relais je hebt en hoe je die hebt aangesloten?
Alvast enorm bedankt,Marc
Dank voor je antwoord
Ik heb het nogmaals gemeten en het blijft inderdaad 10mA in slaapstand
Oftewel de radio lijkt ok…Maar ja wat nu
Ik heb nog 1 mogelijkheid maar weet niet of dit hout snijd:ik heb afgelopen weekend iemand geholpen om dmv startkabels zijn auto te starten. Dit gedaan terwijl mijn auto draaiende motor had
Daarna zelf ongeveer 10 km gereden en toen auto 3 dagen stil gestaanNa die drie dagen was mn accu leeg.
Kan het hier dan wat mee te maken hebben?
Ik kan echt geen enkele andere oorzaak verzinnen….
Groet!
Marc
Ik heb zojuist de radio qua amperage doorgemeten:
meter op 10A:
als ik contact uitzet en even wacht geeft ie aan 0,01A
Ik kan hier niet zoveel mee.
Een van jullie wel?is dat teveel of juist niet??
gr. Marc
@ZakhooiTM wrote:
Je kan zien hoeveel je radio wegtrekt door de zekering eruit te halen en een multi meter er tussen te hangen op ztandje ampere meten.
Je kan dan precies zien hoeveel stroom je radio trekt.Dank je wel!
Ga ik morgen even proberen!
Mocht er stroom wegtrekken terwijl contact uit staat is het dan een kwestie van de voedingskabel aanpassen?
Enige stroom moet er wel lopen zodat de unit de settings onthoud toch?groet,
Marc
Ha Patje, bedankt voor je reactie
welke remote bedoel je precies? de stuurbediening?Het merk van de radio is Eonon type GM5154
Zou het kunnen zijn dat er stroom wegtrekt naar de antenne versterker? Ik heb deze wel aangesloten maar weet niet echt of ik zo’n versterker heb. Ik ging er ook vanuit dat als het contact uit staat ALLE stroom verbruik van de radio zou zijn uitgeschakeld?
Mijn Zafira B 2006 heeft een geschakelde plug bij de 12V pluggen.
De sigaretten/12V plug voorin (onder de handremgreep) is aangesloten met een stekker. Hieraan hangt een ongebruikt stekkertje met een geschakelde +. Dit is gedaan zodat wanneer je een verlichtte 12v plug hebt je hierop de verlichting aansluit zodat deze niet altijd aan is maar pas aan gaat wanneer je het contact aan zet. Dit stekkertje zit ook op de 12V plug achterop de middenconsole, bij de voeten van de passagiers.
Ik weet alleen niet hoe zwaar je deze kunt belasten…..
succes,
M
het was even zoeken maar het is uiteindelijk gelukt.
De voorste twee Torx zijn om de kap rond de pook los te maken.Het ging mij erom dat ik de kap onder de handrem greep los kreeg.
Deze bleek gewoon ‘geklikt’ te zitten. Heb nu de achterste 12V plug van stroom kunnen voorzien.
Bedankt voor jullie hulp!Gr. Marc
Ik geloof niet dat ik die twee voorste torx heb maar zal morgen nog eens bij daglicht kijken….
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Nu was hierboven een foto geplaatst maar die kan ik niet openen.
Iemand een idee hoe ik de middentunnel van een Zafira B verwijder om bij de aansluiting(en) van beide 12V pluggen kom?Thks!
Edit:
Zo zit je uren te Googlen en zo vind je in 1 minuut zelf het antwoord:
http://youtu.be/jwFwL1zWs3wGroet!
Ha allemaal,
Ik ben bezig om ledstrips onder het dashboard te monteren.
Nu wil ik deze aansluiten op de interieurverlichting in het plafond.
De bedoeling is dat de leds aangaan als de deur open gaat en weer uit als de deur sluit.Nu lees ik hierboven de kleurcodes van de draden maar welke moet ik nu nemen om mijn ledstrips aan te sluiten?
Rood en grijs? of denk ik nu te simpel…?
Het gaat overigens om een Zafira B uit 2007Groet!
Marc
Ha allemaal,
Ook ik zal me even voorstellen:
Marc, 43 jaar en vanaf aankomende zaterdag trotse eigenaar van een Zafira B 1.8
Zoals gezegd haal ik hem zaterdag bij de garage op.
Nu zag ik dat bij mij ook de aanstekerplug in de middenconsole (achteraan) mist.
Ik had het idee om in het gapende gat een 12V plug te zetten en deze aan te sluiten op de draden die er liggen.Nu las ik hier net dat deze al dan niet geactiveerd dient te worden…??
Kan iemand mij uitleggen wat dat precies inhoudt?
Moet dat ook als ik de draden van de bestaande plug doortrek naar degene die ik nieuw in ge bouwen of is dat sowieso onverstandig?Ik heb het idee dat er ooit een plug zat en dat deze verwijderd is, kan het dan zo zijn dat de oude plug ooit ‘geactiveerd’ was en dat de plug die ik er zelf op ga zetten het dan ook gewoon gaat doen?
Hopelijk weet iemand raad!
Wat een fijn forum trouwens, heb de auto nog niet eens binnen en ben door dit forum al een stuk wijzer geworden. Er zullen vast nog veel (al dien niet al te snuggere…) vragen van me volgen…!
-
AuteurBerichten