Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok net contact gehad met Opel Nederland. Het antwoord is simpel, het is een bescherming van de motor. Ik zal de mail hier plaatsen:
Ik heb nog eens gesproken met de technische collega’s en het betreft een product eigenschap wat de klant als vervelend ervaart.
Misschien dat gebruikte termen door het TP niet helemaal duidelijk zijn, maar het gaat over mogelijke vervuiling (verdunning) van de motorolie, wat bij kortere ritten waarbij de motor niet lekker op temperatuur komt sneller kan voorkomen. Als dit door het motormanagement wordt geconstateerd, kan dit de elektrisch modus beletten. Door dan een wat langere rit te maken, met de verbrandingsmotor goed op temperatuur, verdampen de eventuele koolwaterstoffen uit de olie en geeft het motormanagement de elektrische modus weer vrij. Zoals door het TP aangegeven is dit de normale werking van het systeem om zo de verbrandingsmotor in goede conditie te houden.
Hopelijk begrijpt de klant dat deze regeling ter bescherming is ingebouwd.
Met vriendelijke groet, Kind regards, Bien cordialement,
En dat was het dan. Vervelend ervaar??? Nou ja zeg. Ik kocht deze auto juist omdat ik dan hybride heen en weer kon rijden naar mijn werk. En nu vertellen ze me dat ik eigenlijk lange stukken moet rijden. Als ik al lange stukken zou rijden kocht ik toch geen hybride die maar max 50 km kan. Met een zwaardere auto die meer verbruikt dan de gewone benzine. Ik zou zeggen het is geen auto voor korte stukken maar ook zeker niet voor lange. Ook het probleem van het niet verder kunnen laden (bij ons 26km) valt daar onder. Op het moment zou ik het overigens niet weten we rijden alweer bijna 500 km op benzine. Ze schuiven het zo wie zo allemaal op de motor. Er is zelfs nu sprake van dat de start/stop knop het niet doet bij sommige, omdat die het elektrisch niet oppakt de auto. Vertelde hij me. Nou gelukkig hebben we dat dan nog niet.
En ook bij mij staat er maar 28 km op bij volledig opladen
Bij mij valt die ook steeds weer terug op benzine. Ik ben i.i.g. niet van plan om elke keer 100km benzine te rijden. Het effect van hybride is dan ver te zoeken. Ten eerste had ik dan geen Opel gekozen en als ik perse benzine wilde rijden had ik die wel gekocht.
Als je veel elektrisch rijd word je verbrandingsmotor vervuild of zoiets en door dan die 100km te rijden maakt die als het ware je motor weer schoon. Ja aan één stuk dus. Probeer het of niet…..
En nog als je veel elektrisch rijd word je verbrandingsmotor vervuild of zoiets en door dan die 100km te rijden maakt die als het ware je motor weer schoon.
Ja maar ook wel logisch misschien in ieder geval had het te maken met de ECU (Electronic Control Unit). Maar het fijne weet ik er ook niet van. In ieder geval rij ik nu weer prima. En geen problemen meer ondervonden. Mocht het weer zo zijn weet ik in ieder geval hoe ik het moet oplossen. Normaal zou ik dat ook wel rijden die 100 km maar aangezien je nu nergens naar toe kan gaat dat dus niet. En rij ik inderdaad meestal kleine stukken en laad ik hem vaker s’ nachts op.
Hoi Jos,
Bij mij is het (hoop ik) opgelost. Omdat ik altijd hybride/elektrisch rijd kan de benzine niet goed vermengd worden. Daardoor gooit die je uit het elektrisch rijden blijkbaar. Je moet aansluitend (volgens mij was het) 100 km op benzine rijden. Zodat alles in de motor weer geactiveerd word. Nu heeft mijn garagehouder met mijn toestemming dit gedaan (ik moest zelf niet zo ver rijden en hij wel). Dus nu weet ik dat ik toch wel één keer op ….km dus op benzine moet gaan rijden. En dan dus ook echt die 100 km. Maar dan doen we dan maar. Dit kwam overigens ook via Opel zelf na inderdaad een hele week zoeken en wachten. Maar alles werkt bij mij zoals het moet. Ik zou zeggen probeer het eens.
Groet Patrick.
Ja door de opel dealer waar we ook de auto van gekocht hebben. Maar volgens hen ligt het niet aan de trekhaak.
-
AuteurBerichten