Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok thanks RISL!
Aftapplug onderaan de carter? Dus de hele carter gaat leeg?
Heb dit nog nooit gedaan, dus vandaar dat ik ff doorvraag.
Komt er olie uit spuiten/lopen als je deze filter vervangt?
Niet nee zeggen en ja doen hè! HAhahahaHahaha ja indd, Campinggaz blikkie! Die ken ik wel ja!
Ow ja, vraagje nog.
Ik wil het oliefilter vervangen, aangezien ik de laatste 3 weken een kleine 4 liter olie heb toegevoegd, is dit dan evengoed aan vervanging toe?
En waar zit dat filter? Appeltje eitje qua vervangen lees ik…
Thanks,
Ik denk dat ik het als volgt ga doen:
Eerst dat huis schoonmaken en dat gaatje ruimer maken.
Verder olie blijven peilen
Olie vervangen en nieuw filter plaatsen.
Toch een flessie van die Wynn’s erin, baat het niet dan… Schaadt het hopelijk niet.Heren, thanks voor alle info weer!!
Schrapers, kleprubbers en nieuwe zuigerveren, wat zou dat ongeveer gaan kosten? Kan ik me alvast ff voorbereiden.
Ik vind eerlijk gezegd ook kreten als reviseren of blok vervangen etc een beetje overdreven of niet?
Dan ik ook maar ff kort door de bocht:
Dit zou het hele euvel kunnen verhelpen (Mocht het vervuild/verstopt zijn) en zou de Astra minder olie gaan gebruiken?
Helder, dank je wel!!
Wat is het nut op het opboren van het gaatje?
Ik heb er gister op aanraden van de Opel garage 5W30 ingegooid.
Heb de auto nu afgevuld met een koude motor tot net onder het bovenste streepje van de peilstok.Ik ga nu 500 km rijden ofzo, en dan weer peilen, met een koude motor op dezelfde plaats.
Ik zal daar ff een foto van maken als het zo ver is.Verder ga ik aan de slag met jouw tip aangaande gasklep etc. Dank je wel.
Vind het trouwens wel verwarrend worden. Wel blauwe rook zeg maar, maar 1 liter op 1000 km is dan weer wel ‘normaal/acceptabel’.
Maar pluimen blauwe rook als je gas geeft is niet goed toch, simpel.
Dus wat te doen nu?
@TWA wrote:
Hoeveel km’s heb je er op staan? Idd liter per 1000km mag hoor. Vraag Wim (wim-v6) maar naar zn combo :jerry
Om precies te zijn 102484 km’s.
Ik lees indd net veel (veelal negatieve) verhalen over dit blok wat ik heb waaronder ook de mening van Wim-V6…
Ik snap dat het een geconcentreerde hoeveelheid negativiteit is wat je op zo’n forum leest maar had liever gelezen dat het een onverwoestbaar blok is…@joop1970 wrote:
Olieverbruik is helaas een grote kwaal bij deze motoren. Weinig aan te doen dan reviseren.
Dat is kort en bondig. Kun je me aub uitleggen waarom er een revisie moet plaatsvinden? Wat is er dan kapot, versleten etc.
Dank je wel.
HUH?! Had een hele tekst neergezet en wordt niet geplaatst?
Shit, maar ok.
Even in het kort overnieuw.
Heb op lekkage gecheckt dmv witte vellen papier onder de auto: Geen druppel, ook niet op het blok. Helemaal droog en schoon.
Heb de koelvloeistoftank gecheckt: heldere vloeistof zonder sporen van olie.
Heb me maat gesproken, en indd bij het gasgeven een blauwe pluim zag hij. Niet heel veel zei hij maar het viel wel op.
Beste wat veel roet in de uitlaat.Ik kan dus nu dingen gaan uitsluiten, maar wat kan ik zeker vaststellen en vooral, wat moet mn eerste stap zijn??
Heb trouwens ook wat info opgedaan bij de plaatselijke Opel garage (kreeg toevallig een vriend van me aan de tel waarvan ik totaal vergeten was dat ie ook monteur was), en die zei dat 1 liter op 1000 km veel is maar nog binnen de acceptabele grens… Verder zei hij de auto bij te vullen met olie, en om de 500 km even te checken en de km stand bij te houden etc om goed te kunnen inschatten hoeveel olie hij verbruikt.
Wie vertelt me wat ik moet doen nu? Ik heb dus een Astra G met een 16XEL blok die blauwe pluimen blaast bij het accelereren, maar verder geen sporen heeft waaruit blijkt dat ie op wat voor manier dan ook olie verliest.
Dank je wel alvast. gr Mark
@xladage, Dank je wel voor je info.
Hier ga ik mee aan de slag.Net ff me vinger door de uitlaat heen gehaald en er zit (helaas) flink wat zwarte roet in de uitlaat. In vergelijk met andere auto’s in de straat…
Ziet er niet echt lekker uit.Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik hoorde hier op me werk al:
Koppakking
Olieschrapers
Zuigerveren…Als het de koppakking is kan je toch iets in de olie gooien wat evt kleine lekjes kan dichten?
Heb ik ooit eens gehoord van iemand… Hoe heet dat spul?gr Mark
Thanks Hobbyist!
Ik ga maar ff vullen en goed peilen. Me uitlaat is wel flink zwart… :puke maar zie geen blauwe rook…
Zal ff aan een maat van me vragen, die reed dit weekend achter me de afsluitdijk over.En je verhaal klinkt zeker aannemelijk, over de condenswater. Maar dat zou dan op een gegeven moment minder moeten worden toch? in Theorie?
Ik maak veel snelweg km’s… 70 per dag… Voor kleine stukjes pak ik de scoot! :DIk baal gasten… Vind het een heerlijk rijdende auto… Maar dit is wel ruk ja.
Hoi Jeroen,
Maakt dat nog wat uit dan?
De X16XEL.
gr Mark
Bij mij de draagarmrubbers.
Hoppaaaaa!!
On topic, ik ga ze wel vervangen hoor, want dit is echt naadje zo… Als ik door de wijk heen rij kijken al die kopjes om… :P
Nee je kan alleen de rubbers vervangen, 7 euro per stuk. Dus de kosten zijn het niet.
En met een krik is het goed te doen ja. Ik heb een stel van die vaste poten dus ik krik de hele voorzijde van de auto op, kan ik in 1 keer door. Heb ze trouwens proberen te smeren terwijl de rubbers nog gewoon onder de auto zaten maar dat mocht niet baten. HahaIk ben net ff samen met mn buurman onder de auto gaan kijken, hij wiebelen en ik kijken en het zijn duidelijk de draagarmrubbers.
Nu kun je ze smeren of vervangen. Bij beide handelingen dien je ze te verwijderen. Ik ga ze dus gewoon vervangen. Weet ik zeker dat het goed is straks.
Had inderdaad al ff gezocht op de stang, de kosten zijn het niet.
Ik ga ze zelf vervangen.Thanks weer!
-
AuteurBerichten