Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik ben benieuwd, ga deze topic volgen
Als het goed is de 16XE een smallblock.
En past geen r28 bak of 1,8 Manta/Record Bak achter.
Heb zelf namelijk een Manta 1,3s 4 bak liggen en die passen op nieuwere series smallblocks. van 1,2 tot c16xe.
Had zelf namelijk het plan om een 1200 kadettje om te bouwen naar een Corsa B GSI 1,6 16v (de C16XE motor dus)
In nederland zijn die bakken schaars, naar mijn weten/horen zijn er meer manta’s 1,3s in België geleverd.
Als je op zoek gaat naar zo’n bak moet je ook het bijbehorende vliegwiel hebben.
Anders word een koppeling zoeken wel heel erg moeilijk.
De 4bak is een normale manta/kadett bak, alleen het koppelingshuis is anders, de prise-as weet ik niet. tussen de bak en achteras past normale kadett 1,6 tussenas.
Echter dat is mijn theorie.
Motorsteunen zou je zelf moeten maken, of die van een manta 1,3 kunnen vinden en dan hopen dat het past evenals het carter/olieaanzuigbuis.Mooie kadett trouwens :thumb
1 op 9/10 woonwerk verkeer
1 op 13 op de duitsebahn 135kmh continu :)
1 op 6 in de stad
met 2.0ealleen de eigen auto’s
mazda 323 1.3
a manta 19s :P
monza A1 3.0
golf 2 1.6
manta b2 cc 2.0 gsi
kadett c city 1.2 :P
kadett c city 1000 serie :P
kadettv c sedan 1.2
manta b3 2.0 gsi :P
kadett combo 1.7D ohv
kadett coupe 19I lexmaul
manta I200 :P:P = nog in bezit
verder nog talloze bedrijfs auto’s gehadmaar te veel oliedruk is ook niet goed, volgens mij mag een CIH niet boven de 5 bar uit komen, want dan heb je net zo veel kans op motorschade. stationair is de oliedruk rond 2 bar, bij 3000 toeren al 4 bar en bij 6000 toeren schiet de meter over 5 bar heen ( en nee ik rij niet altijd op 6000 toeren:P)
16 mei 2010 om 11:18 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669993van de familie dank ik iedereen die aanwezig is geweest bij de erehaag.
Het is heel ontroerent , respectvol en mooi geweest.
ik weet zeker dat de fammilie en vrienden dit nooit meer zullen vergeten.
dank allen voor de mooie erehaag en steun.
14 mei 2010 om 20:50 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669957Bedankt voor alle fijne reacties
hoop op een mooie lange erehaag voor de familie, gaat ook goed komen zo te horen.
die zwarte manta is van mij, die bij de aula stond, Adriaan’s manta was niet mogelijk om er mee te rijden, en die van mij lijkt er toch veel op.:P
En daarnaast de oproep aan een ieder om voor de ouders ook het condoleanceregister op http://www.dlew.nl te tekenen, aangezien zij het register via het opelforum zelf niet kunnen lezen.
Alvast bedankt!
10 mei 2010 om 20:16 In reactie op: Condoleance topic voor city77 -Uitnodiging en erehaag opels- #17669800Beste forumleden,
Wat fijn dat jullie een topic voor city77 willen opzetten! Het doet ons als vrienden enorm goed om te lezen dat jullie meeleven. Morgen bezoeken we wederom de familieleden en zullen jullie medeleven overbrengen.
Zelf kunnen we het gewoon niet beseffen en missen hem enorm!
Adriaan, we missen je!
Mark en Marye
mooi man
super dat je het gevonden hebt:)
origineel gepost door mathymanta
origineel gepost door markteunis
waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.
in die stekker zitten 3 draden
zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
blauw 12v naar je benzinepompje zekering hoeft niet kapot te zijn
als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
ook.
maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.
En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)
Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?
ja hoor dat kan
12v aan je blauwe draad leggen dan gaat je brandstofpomp lopen.als je de motor start en je laat iemand achter /onder de auto luisteren moet de pomp ook gaan lopen
en je kunt aan de zwarte draad ook een 12v maken dan overbrug je je contact.
groeten mark
waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.
in die stekker zitten 3 draden
zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
blauw 12v naar je benzinepompje zekering hoeft niet kapot te zijn
als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
ook.
maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.
zal even een foto maken hoe mijn c er al bijna 8 jaar in winterslaap staat
met foto is het nog leukersuper register :wors
Die A manta met v8 deed voor een paar jaar terug nog mee met autoblubbering
maar de compete auto was helemaal versleten en bestaat ook niet meer
ging wel heel leuk door de modderbak heen :D:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf
WAT DOE IK OP DIE FOTO????
EN MIJN EERSTE AUTO (mazda)
heb je nog meer foto’s van bosrock
:kewlpicsorigineel gepost door city77
heb ook 1 oude foto gevonden, ik met het lange haar en bosrock t shirt aan links, en ook links staat mijn eerste manta 100% keiharde manta gsi origineel wit, 5 weken later was ie niet meer :thumbdown:cry:cry:cry:cryvolgens mij heeft citty77 nog een set lexmaul nieuw liggen
kun je hem eventueel een berichtje sturen4 november 2009 om 22:00 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530671origineel gepost door giuliettaevo
Niet zo veel hoor.. 3 bar maxHeb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)
De ohv motor stamt uit de jaren 60 als een 1000cc
Opel heeft nog heel wat jaren mee gesleuteld om het blok uptodate te houden.In de jaren 60 hebben ze met het ontwerpen van de motor, geen rekening mee gehouden dat bijna een eeuw later
fans zijn die een turbo op een lief klein 1200je wil bouwenLEKKER GAAN BOUWEN EN AANPASSEN DAT HET HEEL BLIJFT :jerry:jerry
4 november 2009 om 21:41 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530670ik lees net in het groote boek “maak uw opel sneller” van gert hack .
dat de ideale oliedruk bij de 1200 4,5 tot 5 bar moet zijn voor hogere prestaties.
hiervoor is vroeger een speciale veer voor de overdrukklep geweest (jetten, irmscher)
die de klep op bij 5 bar opent
weet iemand als die veren er nog zijn?????? of te maken??????als je vermogen meer wordt dan 80pk je ben je een oliekoeler nodig
de temp van de olie mag namelijk niet hoger worden dan 135 graden
als je een turbo gaat plaatsen neem ik aan dat je wel meer vermogen gaat krijgen dan 80pk
anders kun je net zo goed een 1200 gaan tunen:D4 november 2009 om 21:25 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530668volgens de vraagbaak van kadett,
is de minimale oiliedruk 0,8bar en maximaal 3 bar,
dus daar zit nog wel een beetje spelingsruimte tussen,
als je motor in goede staat is naturlijk, en niet alle oliedruk nodig is om je blok heel te houden.
bij een 1200 kun ook een oliekoeler plaatsen, daar ben je ook heel wat kracht voor nodig
als de standaard oliepomp dat aan kan, moet een turbo ook lukken (denk ik)
weet alleen niet hoeveel oliedruk een turbo nodig is?????een 1200s heeft de zelfde aantal pk’s 60
uit mijn ervaring is een 1200s uit een E kadett/corsa/astra sneller dan één uit een B/C kadett.
maar dat kan ook met de leeftijd te maken hebben
een 1200 met weinig km uit een oude kadett vind je gewoon minder dan één uit een nieuwere auto
plaats je de weber of iets anders/groter en een grotere uitlaat ga je dat altijd merkenja sorry ik kon het gewoon niet laten:P
Je hebt gelijk met een weber uit een E kadett loopt de 1200s mooier en sneller, maar het is niet orgineel.
En behoorlijk wat werk om een gaskabel te monteren, en die tijd had ik niet:D
Heb het wel eens gedaan maar vind het niet zo mooi lijken met een plastic luchtfilter.:hmmzen dat stukje over het naaldlager hab ik eventjes aangepast, je had gelijk:wors
3 november 2009 om 13:23 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530666heb een topic gemaakt bij overige motortypes
2 november 2009 om 21:34 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530664origineel gepost door *Jurgen*
origineel gepost door markteunis
mischien heb je hier wat aan
Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.sucses er mee
Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?
ja dat past
maar je moet wel een aantal dingen aanpassen
zoals motorsteun gaten boren
waterpomp van een ckadett
vliegwiel van een ckadett
etc
heb ooit een keer een foto reportage gemaakt van een ombouw
als er belang voor is wil ik dit wel plaatsen met tekst evtwaarschijnelijk heb je je lagers versleten , en dan kan je blok bij lage toeren te weinig druk opbouwen .
tip: probeer een oliekanaalreiniger, verkrijgbaar bij elke automateriaalzaak, bij een oud (vies) blok kan dat nogal schelen . daarna echt een nieuw filter plaatsen en olie
evt wat dikkere olie
en of je stationair iets hogerdraaien +/- 1100 toeren
je olie pomp kan ook versleten zijn (Deksel) is geloof ik nog nieuw te krijgen bij de opeldealer
deze dingen zijn vrij goedkoop en niet te moeilijk ipv een komplete motor ombouw waar veel bij komt kijkenvoor veel meer info bekijk het topic cih, daar is bijna alles wel gevraagd
sucses er mee
26 oktober 2009 om 21:58 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530660mischien heb je hier wat aan
Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.sucses er mee
-
AuteurBerichten