markteunis

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139476
    markteunis
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik ben benieuwd, ga deze topic volgen

      In reactie op: C16XE Achterwielaandrijver #18139470
      markteunis
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als het goed is de 16XE een smallblock.
        En past geen r28 bak of 1,8 Manta/Record Bak achter.
        Heb zelf namelijk een Manta 1,3s 4 bak liggen en die passen op nieuwere series smallblocks. van 1,2 tot c16xe.
        Had zelf namelijk het plan om een 1200 kadettje om te bouwen naar een Corsa B GSI 1,6 16v (de C16XE motor dus)
        In nederland zijn die bakken schaars, naar mijn weten/horen zijn er meer manta’s 1,3s in België geleverd.
        Als je op zoek gaat naar zo’n bak moet je ook het bijbehorende vliegwiel hebben.
        Anders word een koppeling zoeken wel heel erg moeilijk.
        De 4bak is een normale manta/kadett bak, alleen het koppelingshuis is anders, de prise-as weet ik niet. tussen de bak en achteras past normale kadett 1,6 tussenas.
        Echter dat is mijn theorie.
        Motorsteunen zou je zelf moeten maken, of die van een manta 1,3 kunnen vinden en dan hopen dat het past evenals het carter/olieaanzuigbuis.

        Mooie kadett trouwens :thumb

        In reactie op: hoeveel benzine of gas verbruikt jouw manta ???? #17814398
        markteunis
          Lid sinds:
          30 June 2004

          1 op 9/10 woonwerk verkeer
          1 op 13 op de duitsebahn 135kmh continu :)
          1 op 6 in de stad
          met 2.0e

          In reactie op: Wat heb jij allemaal gereden? #17661579
          markteunis
            Lid sinds:
            30 June 2004

            alleen de eigen auto’s

            mazda 323 1.3
            a manta 19s :P
            monza A1 3.0
            golf 2 1.6
            manta b2 cc 2.0 gsi
            kadett c city 1.2 :P
            kadett c city 1000 serie :P
            kadettv c sedan 1.2
            manta b3 2.0 gsi :P
            kadett combo 1.7D ohv
            kadett coupe 19I lexmaul
            manta I200 :P

            :P = nog in bezit
            verder nog talloze bedrijfs auto’s gehad

            In reactie op: Help!!! te veel oliedruk ??? #17674241
            markteunis
              Lid sinds:
              30 June 2004

              maar te veel oliedruk is ook niet goed, volgens mij mag een CIH niet boven de 5 bar uit komen, want dan heb je net zo veel kans op motorschade. stationair is de oliedruk rond 2 bar, bij 3000 toeren al 4 bar en bij 6000 toeren schiet de meter over 5 bar heen ( en nee ik rij niet altijd op 6000 toeren:P)

              markteunis
                Lid sinds:
                30 June 2004

                van de familie dank ik iedereen die aanwezig is geweest bij de erehaag.

                Het is heel ontroerent , respectvol en mooi geweest.

                ik weet zeker dat de fammilie en vrienden dit nooit meer zullen vergeten.

                dank allen voor de mooie erehaag en steun.

                markteunis
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Bedankt voor alle fijne reacties

                  hoop op een mooie lange erehaag voor de familie, gaat ook goed komen zo te horen.

                  die zwarte manta is van mij, die bij de aula stond, Adriaan’s manta was niet mogelijk om er mee te rijden, en die van mij lijkt er toch veel op.:P

                  En daarnaast de oproep aan een ieder om voor de ouders ook het condoleanceregister op http://www.dlew.nl te tekenen, aangezien zij het register via het opelforum zelf niet kunnen lezen.

                  Alvast bedankt!

                  markteunis
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Beste forumleden,

                    Wat fijn dat jullie een topic voor city77 willen opzetten! Het doet ons als vrienden enorm goed om te lezen dat jullie meeleven. Morgen bezoeken we wederom de familieleden en zullen jullie medeleven overbrengen.

                    Zelf kunnen we het gewoon niet beseffen en missen hem enorm!

                    Adriaan, we missen je!

                    Mark en Marye

                    In reactie op: Manta B GSI wil niet lopen! Wie kan mij helpen???? #17627312
                    markteunis
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      mooi man

                      super dat je het gevonden hebt:)

                      In reactie op: Manta B GSI wil niet lopen! Wie kan mij helpen???? #17627303
                      markteunis
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door mathymanta

                        origineel gepost door markteunis
                        waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
                        als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
                        en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.

                        dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.

                        in die stekker zitten 3 draden
                        zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
                        zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
                        blauw 12v naar je benzinepomp

                        je zekering hoeft niet kapot te zijn
                        als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
                        dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.

                        als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
                        zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
                        ook.
                        maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.

                        dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.

                        En zou het brandstof/injectie relais kapot kunnen zijn? Dat is toch de gene die op wielkast bevestigd zit? (heb ook eens gehoord dat de manta een relais heeft, die de brandstofpomp uit schakeld als de manta op zijn kant ligt….?)

                        Kan ik eventueel geen constante plus aan de injectie en de brandstofpomp geven om te kijken of het daar ergens in zit?

                        ja hoor dat kan
                        12v aan je blauwe draad leggen dan gaat je brandstofpomp lopen.

                        als je de motor start en je laat iemand achter /onder de auto luisteren moet de pomp ook gaan lopen

                        en je kunt aan de zwarte draad ook een 12v maken dan overbrug je je contact.

                        groeten mark

                        In reactie op: Manta B GSI wil niet lopen! Wie kan mij helpen???? #17627293
                        markteunis
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          waarschijnelijk is je zekerering kapot van je stuurstroom, voor je injectie
                          als je de motor start krijgt je injectie spanning door de startmotor,
                          en als je dan de sleutel los laat valt de motor weer af.

                          dit kun je controleren door spanning te meten bij de steker die voor je kachel langs loopt.

                          in die stekker zitten 3 draden
                          zwart met rode streep voor je startsignaal(vanaf je startmotor dus)
                          zwart 12v achter je contactslot en afgezekerd(ik geloof 4e van links)
                          blauw 12v naar je benzinepomp

                          je zekering hoeft niet kapot te zijn
                          als de manta een poos niet gelopen heeft kan een klein oxidatie laagje er tussen zijn gekomen (roest dus:D)
                          dus even de zekering contactjes schoon maken kan al wonderen doen.

                          als op je zwarte draad geen spanning staat en je startsignaal wel
                          zolang als je dan de startmotor laat draaien werkt je injectie wel en je benzinepomp
                          ook.
                          maar als je de sleutel loslaat valt de injectie en benzinepomp weer af.

                          dit hoeft het probleem niet te zijn, maar heb het al bij meerdere manta’s gezien die lang niet gebruikt zijn.

                          In reactie op: Kadett c register #17597724
                          markteunis
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            zal even een foto maken hoe mijn c er al bijna 8 jaar in winterslaap staat
                            met foto is het nog leuker

                            super register :wors

                            In reactie op: Manta 4×4? #17584898
                            markteunis
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Die A manta met v8 deed voor een paar jaar terug nog mee met autoblubbering
                              maar de compete auto was helemaal versleten en bestaat ook niet meer
                              ging wel heel leuk door de modderbak heen :D

                              In reactie op: Vroeger #17347197
                              markteunis
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                :wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf:wtf
                                WAT DOE IK OP DIE FOTO????
                                EN MIJN EERSTE AUTO (mazda)
                                heb je nog meer foto’s van bosrock
                                :kewlpics

                                origineel gepost door city77
                                heb ook 1 oude foto gevonden, ik met het lange haar en bosrock t shirt aan links, en ook links staat mijn eerste manta 100% keiharde manta gsi origineel wit, 5 weken later was ie niet meer :thumbdown:cry:cry:cry:cry

                                In reactie op: C kadett verbreden #17535238
                                markteunis
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  volgens mij heeft citty77 nog een set lexmaul nieuw liggen
                                  kun je hem eventueel een berichtje sturen

                                  markteunis
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    origineel gepost door giuliettaevo
                                    Niet zo veel hoor.. 3 bar max

                                    Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)

                                    De ohv motor stamt uit de jaren 60 als een 1000cc
                                    Opel heeft nog heel wat jaren mee gesleuteld om het blok uptodate te houden.

                                    In de jaren 60 hebben ze met het ontwerpen van de motor, geen rekening mee gehouden dat bijna een eeuw later
                                    fans zijn die een turbo op een lief klein 1200je wil bouwen

                                    LEKKER GAAN BOUWEN EN AANPASSEN DAT HET HEEL BLIJFT :jerry:jerry

                                    markteunis
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      ik lees net in het groote boek “maak uw opel sneller” van gert hack .
                                      dat de ideale oliedruk bij de 1200 4,5 tot 5 bar moet zijn voor hogere prestaties.
                                      hiervoor is vroeger een speciale veer voor de overdrukklep geweest (jetten, irmscher)
                                      die de klep op bij 5 bar opent
                                      weet iemand als die veren er nog zijn?????? of te maken??????

                                      als je vermogen meer wordt dan 80pk je ben je een oliekoeler nodig
                                      de temp van de olie mag namelijk niet hoger worden dan 135 graden
                                      als je een turbo gaat plaatsen neem ik aan dat je wel meer vermogen gaat krijgen dan 80pk
                                      anders kun je net zo goed een 1200 gaan tunen:D

                                      markteunis
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        volgens de vraagbaak van kadett,
                                        is de minimale oiliedruk 0,8bar en maximaal 3 bar,
                                        dus daar zit nog wel een beetje spelingsruimte tussen,
                                        als je motor in goede staat is naturlijk, en niet alle oliedruk nodig is om je blok heel te houden.
                                        bij een 1200 kun ook een oliekoeler plaatsen, daar ben je ook heel wat kracht voor nodig
                                        als de standaard oliepomp dat aan kan, moet een turbo ook lukken (denk ik)
                                        weet alleen niet hoeveel oliedruk een turbo nodig is?????

                                        In reactie op: 1.2s van kadett E naar kadett C #17544745
                                        markteunis
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          een 1200s heeft de zelfde aantal pk’s 60
                                          uit mijn ervaring is een 1200s uit een E kadett/corsa/astra sneller dan één uit een B/C kadett.
                                          maar dat kan ook met de leeftijd te maken hebben
                                          een 1200 met weinig km uit een oude kadett vind je gewoon minder dan één uit een nieuwere auto
                                          plaats je de weber of iets anders/groter en een grotere uitlaat ga je dat altijd merken

                                          In reactie op: 1.2s van kadett E naar kadett C #17544742
                                          markteunis
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            ja sorry ik kon het gewoon niet laten:P

                                            In reactie op: 1.2s van kadett E naar kadett C #17544740
                                            markteunis
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Je hebt gelijk met een weber uit een E kadett loopt de 1200s mooier en sneller, maar het is niet orgineel.
                                              En behoorlijk wat werk om een gaskabel te monteren, en die tijd had ik niet:D
                                              Heb het wel eens gedaan maar vind het niet zo mooi lijken met een plastic luchtfilter.:hmmz

                                              en dat stukje over het naaldlager hab ik eventjes aangepast, je had gelijk:wors

                                              markteunis
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                heb een topic gemaakt bij overige motortypes

                                                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115102

                                                markteunis
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  origineel gepost door *Jurgen*

                                                  origineel gepost door markteunis
                                                  mischien heb je hier wat aan
                                                  Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
                                                  Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

                                                  sucses er mee

                                                  Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?

                                                  ja dat past
                                                  maar je moet wel een aantal dingen aanpassen
                                                  zoals motorsteun gaten boren
                                                  waterpomp van een ckadett
                                                  vliegwiel van een ckadett
                                                  etc
                                                  heb ooit een keer een foto reportage gemaakt van een ombouw
                                                  als er belang voor is wil ik dit wel plaatsen met tekst evt

                                                  In reactie op: Beetje hulp gezocht;) #17541394
                                                  markteunis
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    waarschijnelijk heb je je lagers versleten , en dan kan je blok bij lage toeren te weinig druk opbouwen .
                                                    tip: probeer een oliekanaalreiniger, verkrijgbaar bij elke automateriaalzaak, bij een oud (vies) blok kan dat nogal schelen . daarna echt een nieuw filter plaatsen en olie
                                                    evt wat dikkere olie
                                                    en of je stationair iets hogerdraaien +/- 1100 toeren
                                                    je olie pomp kan ook versleten zijn (Deksel) is geloof ik nog nieuw te krijgen bij de opeldealer
                                                    deze dingen zijn vrij goedkoop en niet te moeilijk ipv een komplete motor ombouw waar veel bij komt kijken

                                                    voor veel meer info bekijk het topic cih, daar is bijna alles wel gevraagd

                                                    sucses er mee

                                                    markteunis
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      mischien heb je hier wat aan
                                                      Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
                                                      Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

                                                      sucses er mee

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)