Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ooit hetzelfde gehad en na uitlezen bleek het de krukassensor te zijn. Ik zou hem dus eens laten uitlezen voordat je dingen gaat vervangen. Als het de krukassensor is let dan goed op, er zijn nl 2 soorten met verschillende stekkers…
Succes
12 april 2011 om 13:34 In reactie op: Even voorstellen en een probleem wat jullie wellicht weten. #17853865[rquote=1912227&tid=146203&author=juliusvanbergen]Nu is het zo dat deze garage in dendungen zit plaatsje vlakbij denBosch en ik zelf ben woonachtig in leeuwarden nu zal het dus lastig zijn deze auto daar bij die garage te krijgen hoe zouden jullie zoiets oplossen?[/rquote]
Zij hebben jou een autoverkocht waar iets mee is dus dienen zij het te repareren. Dat jij 250km verder woont kan jij verder niets aan doen. Dat betekent dus dat zij de auto zelf dienen op te halen, repareren en brengen.
12 april 2011 om 09:22 In reactie op: Even voorstellen en een probleem wat jullie wellicht weten. #17853862Gewoon contact opnemen met die vakgarage waar je hem gekocht hebt en niet zelf klooien, je hebt immers garantie. Laten zij er maar naar kijken.
Het stuurapparaat zit in de auto. Het gaat mij erom of alle stekkers hetzelfde zijn.
Ik heb bijv bakcode AR25DN maar er worden ook andere aangeboden in NL zoals AR25DF ofAR25ZR.
Toch nog even een vraagje:hmmz
Kan ik alle soorten bakken van een 2.5 benzine gebruiken of moet ik echt die voor een 2.6 gebruiken?
Ze worden allemaal AR25xx genoemd. Van diverse autodemontage bedrijven hoor ik dat het juist wel moet ivm electronica en overbrengingen.Het was een 1-dags vlieg… Jammer hoor.
Dank je maar kan het je niet aanraden… ;)
je hebt een U2U
Ja, beide voorpijpen moeten er vanaf anders krijg je de automaatbak er niet onder vandaan.
Wat jij beschrijft is 100% de achterste krukaskeerring…Gevonden, bedankt :thumbup
Ik heb ook hetzelfde gehad, check deze link: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121697
Is veel werk maar te doen.
Gr Mark
Ik zie ff geen verband met de deurpanelen en zij airbags. Airbags gaan af als de vertragingssensor ze activeerd. Deze zit overigens onder je midden(tunnel) console.
Deurhendel aan buitenzijde kun je alleen via de deurpanelen benaderen, gelukkig maar:oKoelwaterpeil zakt niet dus daar zal het niet aan liggen.
Zo zag de olie eruit:
en dit kwam eruit…:
De 3 stukjes zijn metaal en die grote stukken lijken op pakking materiaal… Verder zat er wat slijpsel op de magneet.
Kan iemand mij vertellen wat dit betekend??
Inderdaad met draaiende motor de plug uit carterpan van de autotrans draaien. Bijvullen tot hij overloopt, plug erin, stukje rijden en daarna weer controleren. Peil is goed als er net geen olie uit komt.
En hier nog even wat meer info uit TIS:
Lang leve FTD :wors:P
Zoals beloofd hier wat screenshots voor de afstelling van de distributie met gemodificeerde roller:
Volgens mij geeft dit nu voor iedereen duidelijkheid :)
grz Mark
origineel gepost door RAL
ik heb echt nu alle registers open getrokken maar ook de onderste moet exentrisch zijn, ik kan ook geen model vinden waar dit niet zo is. mocht iemand deze gegevens wel hebben hoor ik het graag.:hmmzIk heb TIS 2009 net werkend en daar wordt idd gesproken over de verandering vanaf 28 feb 2002. Even een stukje text:
Timing, Adjust (modified toothed belt drive)
Note: The modified toothed belt drive can be recognised by the following features:
Upper toothed belt guide roller has been moved to the right
Lower toothed belt guide roller has been moved upward and can no longer be adjusted :vertag
Ik zal morgen wat printscreens hiervan plaatsen ;)
Zal wel lukken, bedankt willem voor je hulp.
Klopt, Haynes heeft het alleen over de B1.
Gr Mark
Ok, Ik heb zelf geen autodata, ik van RAL deze info. Wel had ik zelf het Haynes manual.
Ok Willem, hier kan ik iets mee ;)
Van welk programma komt dit vandaan?
Ok duidelijk willem, bedankt.
Alleen waar ik een beetje moeite mee heb is dat bij de oudere type motoren, de 2 excentrische rollers een bepaalde hoek hebben en bij mijn motor niet.
Kijk wat er bij de motor van Jack gebeurt is. Komt volgens mij doordat de bovenste excentrische roller niet goed stond. Begrijp je mijn punt?
Even voor de duidelijkheid, je hebt het nu over de (enigste) excentrische looproller en niet over de spanroller?
-
AuteurBerichten