Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een vraagje. Zojuist de auto opgehaald aangezien er een nieuw roetfilter op gekomen is. Nu begon hij op de snelweg al te regenereren en heeft de cyclus ook netjes afgemaakt. Ik dacht dat hij dat pas na een 800 km zou gaan doen. Is dat goed of. .?
Ben een kerk op dat gebied…wervelkleppen en strip? Waar en hoe moet ik dat bekijken?
De auto is van sept 2007. Motorcode zou ik niet zo weten.
Laatst bij de Opel geweest en statisch geregenereerd. Druk was te hoog en na regenereren was die weer 15 en dat was goed zei Opel. Eerste regeneratie is goed gegaan en geen foutmelding meer gehad. Nu weer dezelfde melding. Wat moet ik nu doen? Moet nog op vakantie en de auto moet goed zijn…
Wie kan me verder helpen???Goedenavond,
Even een vraagje mbt airco van een Astra H Station uit 2007 1.3cdti.
Nu heb ik problemen met de airco dat hij af en toe niet werkt en niet altijd even koud wordt.
Hierover contact gehad met een airco specialist en die wist mij te melden dat als er een verkeerde condensor in zit, dat schade aan kan richten voor de pomp en dan vervangen dient te worden.
Is dit bij jullie bekend? Vorig jaar heb ik mijn condensor laten vervangen aangezien deze stuk was en daarna heeft de airco gewerkt. Wanneer hij er precies mee op hield weet ik niet zo meer, maar kwam erachter toen het mooie weer begon in nederland. Aircopomp schakelt netjes in, magneetkoppeling draait mee, drukverschillen zijn goed, maar geen koude lucht. Opel dealer wilde niet naar mijn verhaal luisteren maar moest en zou hem dan eerst moeten servicen voordat ze verder konden kijken. Dus 100 euro lichter en niets verder gekomen. Systeem zat zoals al medegedeeld door mij gewoon nog vol.
Nu gaat hij woensdag naar de airco specialist, maar wilde toch even van te voren informeren of dit bij jullie bekend was.
Dan kan ik dat ook nog even aankaarten bij de garage waar de condensor afgelopen jaar vervangen is.Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt !
gr Mark
UPDATE:
Gisteren toen de airco even werkte wat metingen gedaan.
Echter vielen er een aantal dingen op waar ik niet van weet of het normaal is of wat dan ook.
De temperatuur van de hogedruk aansluiting was wel erg hoog, zo’n 73 graden. Is dat normaal??
Verder alle andere leidingen gecontroleerd kwa temperatuur en die waren 64 om 48 graden
De druk metingen heb ik ook en die waren nu beduidend anders dan met de niet werkende airco.
Beide metingen zijn gedaan zowel stationair draaiend en met wat toeren maken.
De meting stationair met werkende airco waren als volgt:
Lage druk 3.1 bar en de hoge druk op 15 bar.
Op het moment dat je toeren ging maken zag ik de hoge druk heel kort doorstijgen naar 17 en een beetje om vervolgens weer te zakken naar 15.
Om verder te zoeken, zou ik niet meer weten waar te zoeken.
Op dit moment (sinds gisterenmiddag) werkt de airco nog steeds, maar dat kan vanmiddag zo weer anders zijn.
Hopelijk hebben jullie nog tips.gr Mark
Bedankt. Volgens de tabel zijn de drukwaarden ook in orde. Misschien de hoge druk wat aan de lage kant, maar nog wel binnen de marge dacht ik.
Hogedruk zou min 14 moeten zijn en daar zat ik net iets onder. (afgaande op de buitentemperatuur) Die was gisteren zo rond de 29,5 graden maar in de garage was het een stuk koeler, denk zo’n 25 a 26 graden. Had dat niet op mn temperatuurmeter afgelezen aangezien ik dit nog niet wist.
Ga het stuk even verder goed doorlezen. Hoop er nog iets in te vinden.UPDATE:
Gisteren nog diverse controles gedaan.
Drukverschil tijdens draaiende motor. Zo even uit mn hoofd was het lage druk iets meer als 2 bar en hoge 12 bar. Met airco uit zie je ze dan weer teruglopen naar allebei zo goed als gelijk.
Magneetkoppeling draait goed mee. Er zijn geen lekkages.
Het enige wat er dus niet is, is koude lucht.
Zou het verstopt kunnen zitten en zo ja, waar moeten we dan zoeken en hoe is dit op te lossen?
Condensor is er vorig jaar compleet nieuw op gekomen.
Hoop dat iemand me verder kan helpen.gr Mark
[quote quote=18344885]Naar een Airco specialist gaan. EN airco laten testen. Bij de Dealers hebben ze op het algemeen totaal geen verstand van hoe het airco systeem werkt. Hebben ze tijdens de airco check ook gecontroleerd hoe de druk is tijdens de werking van de airco? Mogelijk zit daar namelijk je probleem. Als de druk te hoog of laag word schakeld de airco uit namelijk.
[/quote]
Ze hebben hem aan zo’n kast gehangen en het syteem leeggehaald, gevacumeerd, afgevuld met juiste hoeveelheid koudemiddel en olie. Tevens aircofresh. Of er nu druk gemeten is tijdens de werking weet ik niet. Niet dat ik dit gezien heb. Weet iemand een aircospecialist in de buurt van Elburg?
.
Gisteren bij Opel dealer geweest en men heeft hem een beurt gegeven. Deed het gisteren ook prima, echter vanochtend weer niets…
Magneetkoppeling draait wel mee.
Iemand nog die een idee heeft?Hoe kan ik controleren of het die magneetkoppeling is? Koudemiddel is denk ik wel goed aangezien het feit dat als hij het doet hij ook echt goed koud wordt.
@markdjmb wrote:
Even een klein vraagje.
Heb een astra H station 1.3cdti van 2007.
Nu heb ik dat als ik de auto gestart heb en hij nog volledig koud is (‘s ochtends) , dat ik een licht gepiep hoor. Klinkt als v-snaar. Zodra hij warm is, is het geluid er niet meer.
Ook niet wanneer ik hem ‘s middags weer start.
Ik las dat deze snaar met een spanrol zat (weet dat dus niet zeker) en dan is hij denk ik niet meer te stellen of…?
Graag hoor ik even wat te doen aangezien er een lange vakantierit aan staat te komen over anderhalve week.
Thx.Niemand?
Even een klein vraagje.
Heb een astra H station 1.3cdti van 2007.
Nu heb ik dat als ik de auto gestart heb en hij nog volledig koud is (‘s ochtends) , dat ik een licht gepiep hoor. Klinkt als v-snaar. Zodra hij warm is, is het geluid er niet meer.
Ook niet wanneer ik hem ‘s middags weer start.
Ik las dat deze snaar met een spanrol zat (weet dat dus niet zeker) en dan is hij denk ik niet meer te stellen of…?
Graag hoor ik even wat te doen aangezien er een lange vakantierit aan staat te komen over anderhalve week.
Thx.Dat is zeker wel wat. Al bericht gestuurd. Geen reactie dus ben nog steeds zoekende.
In ieder geval bedankt.@mpas wrote:
En, waar heb je hem uiteindelijk geplaatst?
Uiteindelijk is deze op een grote steun geplaatst die boven het andere display is gemonteerd.
Deze heeft een beetje dezelfde look als het dashboard.
Super mooi geworden. Biedt wel een extra toevoeging aan het geluid overigens.
Klinkt nu echt een heel stuk beter !Is inmiddels geinstalleerd.
Goedemiddag,
Ik heb een parrot Asteteroid mini die ik in wil bouwen in mijn Astra H station. Zijn er meerderen die dat hebben en zo ja, waar hebben jullie het schermpje geplaatst? Evt met foto?
Alvast bedankt.Alle 4 zijn inmiddels vervangen.
11 juli 2016 om 12:15 In reactie op: Is gloeibougie nu kapot??? astra h station 1.3cdti 2007 #18322666ok, bedankt.
Om de hoeveel km gaat ie dat eigenlijk doen en hoe merk ik dat? (of kan ik het controleren)
Wil het namelijk iet afbreken als dat bezig is.11 juli 2016 om 12:08 In reactie op: Is gloeibougie nu kapot??? astra h station 1.3cdti 2007 #18322664Ja idd. Nu even afwachten of de melding ook echt weg blijft natuurlijk.
Nu hoorde ik dat mogelijk het regenereren niet meer automatisch kon (voordat deze bougies vervangen waren)
Gaat hij nu automatisch weer regenereren of moet ik dat laten doen?
gr Mark11 juli 2016 om 11:58 In reactie op: Is gloeibougie nu kapot??? astra h station 1.3cdti 2007 #18322662Update: Degene met de afwijkende waarde is vervangen. Daarna hebben ze proefgereden en melding kwam niet meer terug.
Toen de overige 3 ook vervangen.11 juli 2016 om 11:19 In reactie op: Is gloeibougie nu kapot??? astra h station 1.3cdti 2007 #18322660De garage rekent hier 28,- per stuk dus dat zit dicht bij deze prijs.
Dan laat ik hem ze gewoon leveren.
Maar klopt het idd dat er dan 1 kapot is? Dacht namelijk dat bij het kapot zijn hij een hogere waarde aan moest geven ipv lager.
Dit kwam overigens pas naar voren toen ze warm waren.11 juli 2016 om 10:55 In reactie op: Is gloeibougie nu kapot??? astra h station 1.3cdti 2007 #18322658Astra h station 1.3cdti bouwjaar 2007
Goedemorgen. Even een update van de garage.
Hij heeft ze allemaal doorgemeten en 1 had een kleine afwijking (een iets mindere waarde).
Kan dat dan de oorzaak zijn?
Alle 4 maar vervangen dan?
Hoor het graag nog even.
Thx.Herprogrammeren? Is dit dan een software probleem? Bij de opel hebben ze me daar niks van gezegd. Daar was ik namelijk daarstraks. Daar hadden ze het over de gloeibougies of relais maar dat wisten ze niet zeker. Ze hadden hem aan een tech2 gehangen.
Heb Foutcode ecn 68302
-
AuteurBerichten