Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 september 2015 om 19:20 In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297724
@Opeltje17 wrote:
Aanzuigbuis zit idd gekit.
oke ik ga dit weekend het carter liften
omdat de oliesensor terug geplaats moest worden
die is eruit gelaten omdat de draadjes breken na demontage
heb nu een andere30 september 2015 om 19:14 In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297723@Opeltje17 wrote:
Cilinderkop is wel degelijk anders!!
Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.
Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.
Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??
Ja inderdaad het is geen z22yh die is totaal anders
ja ben best lang bezig maar heb er een tijd mee gereden
en nu vond ik hem niet meer goed lopen30 september 2015 om 19:07 In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297721@Haasje17 wrote:
Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.
Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.
ik dacht ook aan zo iets
maar o ringen hoe bedoel je het carter bevestig je toch met pasta
ik heb de aanzuigbuis niet gedemonteerd gehaden de cilinderkop heb ik ff goed vergeleken
het is zeker geen z22yh die heeft een sensor en ziet totaal andersdan zijn er 2 types z22se cilinderkoppen een met 5 gaatjes (onder kleppendeksel)
en een met 6 gaatjes (onder kleppendeksel)bvd mark
19 mei 2015 om 13:00 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282578Had ook de compressie gemeten
Alle 4 bijna 15 bar
Ook vrij goed dacht ik18 mei 2015 om 14:40 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282576Dan gebeurt er niks ik ga nog nie ligge jagen
Rustig aanDat full power da kan die nu nog nie aan
Als alles goed blijft krijgt die volgense maand drijfstang boutenEerlijk is eerlijk beter kan die nie!!!
Op drijfstangbouten na18 mei 2015 om 06:00 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282572goed nieuws de auto rijd prima
geen rook meer
alles tot nu toe is perfectook ben ik tot een andere conclusie gekomen
het andere blok was niet kapot!!!stuk karton in de carterpan
vandaar dat jankt geluid uit de pomp(controleerd door een professioneel bedrijf!!!)
maar goed heb een goed blok tot nu toe
zonder honen
zonder nieuwe drijfstangbouten
zelfde lagerstoch bedankt allen!!!!!
9 mei 2015 om 23:59 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279867Hey
heb de zuigers gemonteerd
Alles is perfect verlopen morgen cilinderkop erop
En rijden hoop ik hahahHoud jullie op de hoogte
Tot morgen:)
9 mei 2015 om 07:45 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279865@Haasje17 wrote:
Drijfstangbouten niet hergebruiken! En nieuwe plaatsen op juiste aanhaalmoment en grades he.
En die lagers hergebruiken weet je de volgorde nog? Ander zoiezo nieuwe pakken en zeker de lagerschalen en krukas niet schuren.
ja volgorde weet ik nog
ik ga het doen als volgt
1.Drijfstang bouten zijn duur van arp
Dus die zijn geschrapt
tevens de revisie heeft ze ook hergebruikt
ook zeide ze dat dat eigelijk niet de bedoeling was
dus zou nou ook wel goed gaan hoop ik2. Ik heb een kapotte lager !
Die wil ik vervangen met nog een goede van mij half gereviseerd blok
Of zeg je dan zou ik alle lagers vervangen die uit het half gereviseerd blok
komen
Of eigen lagerschalen behouden en 1 lagerschaal vervangenZie foto boven: Heeft lichte krasjes (niet voelbaar) komen uit gereviseerd blok
Datum lagerschalen 01.20143. Ook het honen laat ik zitten (niet slim i no)
Er zit een licht hoon patroon in
Hij krijgt wel andere zuigers met nieuwe veren4. en ja alles word vast gedraaid met het juiste aanhaalmoment
de drijfstangbouten krijgen een klein slagje minder met loctitehopelijk word het wat!!
9 mei 2015 om 04:50 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279863@2000 wrote:
@markdankers123 wrote:
of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
de zuigerveer groeven reinigenalleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken
hopelijk kan iemand me helpen
wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben
En daar zit in mijn beleving een klein deel van het probleem. Het kost nu eenmaal geld, zeker dit soort dingen. Eigen blok stuk gelopen, vervolgens een blok in Polen gehaald waarvan de historie onbekend was.
Ik zou door de zure appel heen bijten en een 2.2 halen bij bijvoorbeeld de gebr. gunnewiek, met garantie.
Al met al wel lullig, maar het was wel een behoorlijke gok die uiteindelijk toch duur uitvalt.Ja dat wel
Maja is niet anders
En nieuw blok halen nee niet meer
Wou me eigen blok zo goed als repareren
Met wat ik heb liggenDus het plan is nu
Even wachten op het hoon apparaatje
Honen andere zuigers met nieuwe veren
En de lagerschalen die op de fot staan ga ik gebruikenHopelijk word het wat
Ik houd jullie op de hoogteBedankt alvast
7 mei 2015 om 21:33 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279861of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
de zuigerveer groeven reinigenalleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken
hopelijk kan iemand me helpen
wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben
7 mei 2015 om 21:32 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279860@markdankers123 wrote:
@kiyamizio wrote:
Nieuwe zuiger veren kunnen kunnen niet zonder honen. Nieuwe Zuiger veren altijd honen anders slijten die niet in
de cilinderwand ziet er netjes uit
wat als ik toch de nieuwe zuigerveren zet of desnoods alleen de olieschraapveer
verlies ik dan veel compressie of wat zijn de gevolgen
olie verbruik was heeeel extreem
en vette blauwe walmkunnen die nieuwe veren de niet een beetje verhelpen
het hoeft nie 100% te zijn maar wel rijdbaar
gr mark
7 mei 2015 om 21:28 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279853@kiyamizio wrote:
Nieuwe zuiger veren kunnen kunnen niet zonder honen. Nieuwe Zuiger veren altijd honen anders slijten die niet in
de cilinderwand ziet er netjes uit
wat als ik toch de nieuwe zuigerveren zet of desnoods alleen de olieschraapveer
verlies ik dan veel compressie of wat zijn de gevolgen
olie verbruik was heeeel extreem
en vette blauwe walmkunnen die nieuwe veren de niet een beetje verhelpen
het hoeft nie 100% te zijn maar wel rijdbaar
gr mark
7 mei 2015 om 15:26 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279858@Helmer opelfan wrote:
Niet honen? Alles is op elkaar ingesleten. Heb je helemaal bovenin de cilinders een randje? Dan heb je kans dat met nieuwe zuigerveren dat randje gaan raken. En binnen de kortste keren de boel weer kapot hebt. Is net een randje waar de zuigerveren net niet komen.
Heb jaren bij een scooter zaak gewerkt. Met 2takt motortjes. In principe het zelfde !?
Als het kan zonder te honen
En nee er zit geen randje op7 mei 2015 om 09:47 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279856@markdankers123 wrote:
De kras is lichtjes.voelbaar echt heel lichtjes
En die lager schalen zijn die bruikbaar?En kan ik die kras nie een beetje bewerken met iets
7 mei 2015 om 09:41 In reactie op: UPDATE Extreem olieverbruik bij 4000 stationair z22se lagers #18279855De kras is lichtjes.voelbaar echt heel lichtjes
En die lager schalen zijn die bruikbaar?30 april 2015 om 08:25 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282571Oke bedankt ik gs dadelijk de zuigers meten als die het zelfde zijn ga ik ze er in het weekend in zetten
Meer tips en info altijd welkom
30 april 2015 om 05:26 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282569Goedenmorgen allemaal
ik heb gisteren me cylinderkop gelicht
en inderdaad de kleppen zijn in botsing gekomen met de zuigersDe cylinderwanden zijn niet beschadigd
ook zie ik dat er olie langs de klepgeleiders looptnu is mij vraag is dit te verhelpen met een andere cylinderkop??
Of moette de zuigers vervangen wordenik heb andere zuigers met nieuwe veren
Kan ik die zo overzetten indien nodig?ik post enkele fotos
hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpenwachtend op jullie reacties
bedankt alvast:)
28 april 2015 om 19:36 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282568@2000 wrote:
Het eerste wat ik ook dacht dat de (een) zuigers vervormt zijn door versprongen/gebroken distributie. Hierdoor kunnen de zuigerveren/olieschraapveren gaan klemmen.
Oke ga ik controleren
Het viel me wel op
Nadat ik het foefje met remvloeistof heb uitgevoerd (remvloeistof in cilinders)
Dat er een dag later nog steeds remvloeistof in een cylinder stondBetekend dit wat?
En de compressie is wel redelijk goed 2 cilinders 13 bar en de andere 2 hebben 14 bar
28 april 2015 om 15:49 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282566@Haasje17 wrote:
Montage volgorde in omgekeerde volgorde. Zeker bij de ze aluminium blokken.
Overigens boren en honen is niet nodig als de zuigers niet vervormt zijn en schade hebben veroorzaakt in de cilinderwand.
Heb het werkplaatshandboek oook geprint
Laat morgen meet wetenBedankt alvast
28 april 2015 om 12:26 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282564En is er nog een speciale volgorde bij losschroeven van de kopbouten
Bvd
28 april 2015 om 12:06 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282563@Haasje17 wrote:
Veel gevallen nieuwe zuigers, cilinders honen of eventueel boren en dan honen.
En vervoglens kleppen vervangen en opnieuw inslijpen of nieuwe goede kop monteren.Goede nieuwe kop heb
Morgen ga ik beginnen met de kop demonteren
Hopelijk is er geen schade aan de zuigers
Als dat wel het geval is houd het op voor mijIk zat te denken bij schade aan de zuigers
Kan ik de zuigers van mij andere blok dan niet overzetten
Zonder te honenIk zal binnekort enkele fotos plaatsen
Hoor het graag van jullie
Bvd mark
28 april 2015 om 07:49 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282561Nieuwe kettingseys en spanner zitten er natuurlijk al op
Maar kan ik dit zelf oplossen
Met een andere cylinderkop
Heb ook nog zuigers met nieuwe verenKan ik die zo overzetten??
Hoop van wel anders gaat die vandaag op marktplaats
Met veel pijnMisschien is er nog wat van te maken
Hoor het graag van jullie
26 april 2015 om 19:13 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282559Compressie met warme moter 13 /14bar zonder olie op zuigers
Klep afdrukken moet ik nog bekijkenWil van de week beginnen met cilinderkop demontage
Heb nog een gereviseerde liggenHeeft iemand nog meer tips waar ik op moet letten
Gr mark
25 april 2015 om 14:08 In reactie op: Extreem veel rook / olieverbruik bij 4000 stationair (z22se) #18282553nee bart geen nieuwe seals
maar de seals kunnen die extreem veel rook veroorzaken
bvdHad nog een vraag:P
weet er iemand hoe die grote tanding erin moet met het merkpunt na boven of onder
of maakt dat niet uitbvd mark
-
AuteurBerichten