markdankers123

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297724
    markdankers123
      Lid sinds:
      17 August 2014

      @Opeltje17 wrote:

      Aanzuigbuis zit idd gekit.

      oke ik ga dit weekend het carter liften
      omdat de oliesensor terug geplaats moest worden
      die is eruit gelaten omdat de draadjes breken na demontage
      heb nu een andere

      In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297723
      markdankers123
        Lid sinds:
        17 August 2014

        @Opeltje17 wrote:

        Cilinderkop is wel degelijk anders!!

        Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.

        Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.

        Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??

        Ja inderdaad het is geen z22yh die is totaal anders

        ja ben best lang bezig maar heb er een tijd mee gereden
        en nu vond ik hem niet meer goed lopen

        In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297721
        markdankers123
          Lid sinds:
          17 August 2014

          @Haasje17 wrote:

          Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.

          Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.

          ik dacht ook aan zo iets
          maar o ringen hoe bedoel je het carter bevestig je toch met pasta
          ik heb de aanzuigbuis niet gedemonteerd gehad

          en de cilinderkop heb ik ff goed vergeleken
          het is zeker geen z22yh die heeft een sensor en ziet totaal anders

          dan zijn er 2 types z22se cilinderkoppen een met 5 gaatjes (onder kleppendeksel)
          en een met 6 gaatjes (onder kleppendeksel)

          bvd mark

          markdankers123
            Lid sinds:
            17 August 2014

            Had ook de compressie gemeten
            Alle 4 bijna 15 bar
            Ook vrij goed dacht ik

            markdankers123
              Lid sinds:
              17 August 2014

              Dan gebeurt er niks ik ga nog nie ligge jagen
              Rustig aan

              Dat full power da kan die nu nog nie aan
              Als alles goed blijft krijgt die volgense maand drijfstang bouten

              Eerlijk is eerlijk beter kan die nie!!!
              Op drijfstangbouten na

              markdankers123
                Lid sinds:
                17 August 2014

                goed nieuws de auto rijd prima
                geen rook meer
                alles tot nu toe is perfect

                ook ben ik tot een andere conclusie gekomen
                het andere blok was niet kapot!!!

                stuk karton in de carterpan
                vandaar dat jankt geluid uit de pomp

                (controleerd door een professioneel bedrijf!!!)

                maar goed heb een goed blok tot nu toe
                zonder honen
                zonder nieuwe drijfstangbouten
                zelfde lagers

                toch bedankt allen!!!!!

                markdankers123
                  Lid sinds:
                  17 August 2014

                  Hey
                  heb de zuigers gemonteerd
                  Alles is perfect verlopen morgen cilinderkop erop
                  En rijden hoop ik hahah

                  Houd jullie op de hoogte

                  Tot morgen:)

                  markdankers123
                    Lid sinds:
                    17 August 2014

                    @Haasje17 wrote:

                    Drijfstangbouten niet hergebruiken! En nieuwe plaatsen op juiste aanhaalmoment en grades he.

                    En die lagers hergebruiken weet je de volgorde nog? Ander zoiezo nieuwe pakken en zeker de lagerschalen en krukas niet schuren.

                    ja volgorde weet ik nog

                    ik ga het doen als volgt

                    1.Drijfstang bouten zijn duur van arp
                    Dus die zijn geschrapt
                    tevens de revisie heeft ze ook hergebruikt
                    ook zeide ze dat dat eigelijk niet de bedoeling was
                    dus zou nou ook wel goed gaan hoop ik

                    2. Ik heb een kapotte lager !
                    Die wil ik vervangen met nog een goede van mij half gereviseerd blok
                    Of zeg je dan zou ik alle lagers vervangen die uit het half gereviseerd blok
                    komen
                    Of eigen lagerschalen behouden en 1 lagerschaal vervangen

                    Zie foto boven: Heeft lichte krasjes (niet voelbaar) komen uit gereviseerd blok
                    Datum lagerschalen 01.2014

                    3. Ook het honen laat ik zitten (niet slim i no)
                    Er zit een licht hoon patroon in
                    Hij krijgt wel andere zuigers met nieuwe veren

                    4. en ja alles word vast gedraaid met het juiste aanhaalmoment
                    de drijfstangbouten krijgen een klein slagje minder met loctite

                    hopelijk word het wat!!

                    markdankers123
                      Lid sinds:
                      17 August 2014

                      @2000 wrote:

                      @markdankers123 wrote:

                      of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
                      de zuigerveer groeven reinigen

                      alleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken

                      hopelijk kan iemand me helpen

                      wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben

                      En daar zit in mijn beleving een klein deel van het probleem. Het kost nu eenmaal geld, zeker dit soort dingen. Eigen blok stuk gelopen, vervolgens een blok in Polen gehaald waarvan de historie onbekend was.
                      Ik zou door de zure appel heen bijten en een 2.2 halen bij bijvoorbeeld de gebr. gunnewiek, met garantie.
                      Al met al wel lullig, maar het was wel een behoorlijke gok die uiteindelijk toch duur uitvalt.

                      Ja dat wel
                      Maja is niet anders
                      En nieuw blok halen nee niet meer
                      Wou me eigen blok zo goed als repareren
                      Met wat ik heb liggen

                      Dus het plan is nu
                      Even wachten op het hoon apparaatje
                      Honen andere zuigers met nieuwe veren
                      En de lagerschalen die op de fot staan ga ik gebruiken

                      Hopelijk word het wat
                      Ik houd jullie op de hoogte

                      Bedankt alvast

                      markdankers123
                        Lid sinds:
                        17 August 2014

                        of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
                        de zuigerveer groeven reinigen

                        alleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken

                        hopelijk kan iemand me helpen

                        wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben

                        markdankers123
                          Lid sinds:
                          17 August 2014

                          @markdankers123 wrote:

                          @kiyamizio wrote:

                          Nieuwe zuiger veren kunnen kunnen niet zonder honen. Nieuwe Zuiger veren altijd honen anders slijten die niet in

                          de cilinderwand ziet er netjes uit

                          wat als ik toch de nieuwe zuigerveren zet of desnoods alleen de olieschraapveer

                          verlies ik dan veel compressie of wat zijn de gevolgen

                          olie verbruik was heeeel extreem
                          en vette blauwe walm

                          kunnen die nieuwe veren de niet een beetje verhelpen

                          het hoeft nie 100% te zijn maar wel rijdbaar

                          gr mark

                          markdankers123
                            Lid sinds:
                            17 August 2014

                            @kiyamizio wrote:

                            Nieuwe zuiger veren kunnen kunnen niet zonder honen. Nieuwe Zuiger veren altijd honen anders slijten die niet in

                            de cilinderwand ziet er netjes uit

                            wat als ik toch de nieuwe zuigerveren zet of desnoods alleen de olieschraapveer

                            verlies ik dan veel compressie of wat zijn de gevolgen

                            olie verbruik was heeeel extreem
                            en vette blauwe walm

                            kunnen die nieuwe veren de niet een beetje verhelpen

                            het hoeft nie 100% te zijn maar wel rijdbaar

                            gr mark

                            markdankers123
                              Lid sinds:
                              17 August 2014

                              @Helmer opelfan wrote:

                              Niet honen? Alles is op elkaar ingesleten. Heb je helemaal bovenin de cilinders een randje? Dan heb je kans dat met nieuwe zuigerveren dat randje gaan raken. En binnen de kortste keren de boel weer kapot hebt. Is net een randje waar de zuigerveren net niet komen.

                              Heb jaren bij een scooter zaak gewerkt. Met 2takt motortjes. In principe het zelfde !?

                              Als het kan zonder te honen
                              En nee er zit geen randje op

                              markdankers123
                                Lid sinds:
                                17 August 2014

                                @markdankers123 wrote:

                                De kras is lichtjes.voelbaar echt heel lichtjes
                                En die lager schalen zijn die bruikbaar?

                                En kan ik die kras nie een beetje bewerken met iets

                                markdankers123
                                  Lid sinds:
                                  17 August 2014

                                  De kras is lichtjes.voelbaar echt heel lichtjes
                                  En die lager schalen zijn die bruikbaar?

                                  markdankers123
                                    Lid sinds:
                                    17 August 2014

                                    Oke bedankt ik gs dadelijk de zuigers meten als die het zelfde zijn ga ik ze er in het weekend in zetten

                                    Meer tips en info altijd welkom

                                    markdankers123
                                      Lid sinds:
                                      17 August 2014

                                      Goedenmorgen allemaal

                                      ik heb gisteren me cylinderkop gelicht
                                      en inderdaad de kleppen zijn in botsing gekomen met de zuigers

                                      De cylinderwanden zijn niet beschadigd
                                      ook zie ik dat er olie langs de klepgeleiders loopt

                                      nu is mij vraag is dit te verhelpen met een andere cylinderkop??
                                      Of moette de zuigers vervangen worden

                                      ik heb andere zuigers met nieuwe veren
                                      Kan ik die zo overzetten indien nodig?

                                      ik post enkele fotos
                                      hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen

                                      wachtend op jullie reacties

                                      bedankt alvast:)

                                      markdankers123
                                        Lid sinds:
                                        17 August 2014

                                        @2000 wrote:

                                        Het eerste wat ik ook dacht dat de (een) zuigers vervormt zijn door versprongen/gebroken distributie. Hierdoor kunnen de zuigerveren/olieschraapveren gaan klemmen.

                                        Oke ga ik controleren
                                        Het viel me wel op
                                        Nadat ik het foefje met remvloeistof heb uitgevoerd (remvloeistof in cilinders)
                                        Dat er een dag later nog steeds remvloeistof in een cylinder stond

                                        Betekend dit wat?

                                        En de compressie is wel redelijk goed 2 cilinders 13 bar en de andere 2 hebben 14 bar

                                        markdankers123
                                          Lid sinds:
                                          17 August 2014

                                          @Haasje17 wrote:

                                          Montage volgorde in omgekeerde volgorde. Zeker bij de ze aluminium blokken.

                                          Overigens boren en honen is niet nodig als de zuigers niet vervormt zijn en schade hebben veroorzaakt in de cilinderwand.

                                          Heb het werkplaatshandboek oook geprint
                                          Laat morgen meet weten

                                          Bedankt alvast

                                          markdankers123
                                            Lid sinds:
                                            17 August 2014

                                            En is er nog een speciale volgorde bij losschroeven van de kopbouten

                                            Bvd

                                            markdankers123
                                              Lid sinds:
                                              17 August 2014

                                              @Haasje17 wrote:

                                              Veel gevallen nieuwe zuigers, cilinders honen of eventueel boren en dan honen.
                                              En vervoglens kleppen vervangen en opnieuw inslijpen of nieuwe goede kop monteren.

                                              Goede nieuwe kop heb
                                              Morgen ga ik beginnen met de kop demonteren
                                              Hopelijk is er geen schade aan de zuigers
                                              Als dat wel het geval is houd het op voor mij

                                              Ik zat te denken bij schade aan de zuigers
                                              Kan ik de zuigers van mij andere blok dan niet overzetten
                                              Zonder te honen

                                              Ik zal binnekort enkele fotos plaatsen

                                              Hoor het graag van jullie

                                              Bvd mark

                                              markdankers123
                                                Lid sinds:
                                                17 August 2014

                                                Nieuwe kettingseys en spanner zitten er natuurlijk al op

                                                Maar kan ik dit zelf oplossen
                                                Met een andere cylinderkop
                                                Heb ook nog zuigers met nieuwe veren

                                                Kan ik die zo overzetten??

                                                Hoop van wel anders gaat die vandaag op marktplaats
                                                Met veel pijn

                                                Misschien is er nog wat van te maken

                                                Hoor het graag van jullie

                                                markdankers123
                                                  Lid sinds:
                                                  17 August 2014

                                                  Compressie met warme moter 13 /14bar zonder olie op zuigers
                                                  Klep afdrukken moet ik nog bekijken

                                                  Wil van de week beginnen met cilinderkop demontage
                                                  Heb nog een gereviseerde liggen

                                                  Heeft iemand nog meer tips waar ik op moet letten

                                                  Gr mark

                                                  markdankers123
                                                    Lid sinds:
                                                    17 August 2014

                                                    nee bart geen nieuwe seals
                                                    maar de seals kunnen die extreem veel rook veroorzaken
                                                    bvd

                                                    In reactie op: Help revisie oliepomp (tips en trucs) #18266408
                                                    markdankers123
                                                      Lid sinds:
                                                      17 August 2014

                                                      Had nog een vraag:P

                                                      weet er iemand hoe die grote tanding erin moet met het merkpunt na boven of onder
                                                      of maakt dat niet uit

                                                      bvd mark

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)