Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ Ted Desot
Ja, precies. Maar heb tot nu toe geen ombouwset kunnen vinden. Twijfel ook of deze er wel is voor de Solex DIDTA…
@ Manta Devil
Heb je enig idee waar ik een nieuw bimetaaltje kan kopen? Aan de spanning ligt het niet. Toen we de carburateur monteerden hebben we het bi-metaaltje getest. Het werkte wel, maar trager dan hoort. En aangezien het er al 32 jaar op zit, zal de kwaliteit niet verbeteren…
Een tijdje terug heb ik langs de snelweg gestaan, omdat ook mijn motor begon te schokken. Bij mij bleek het de bobine te zijn. Zat een contactje niet helemaal goed vast, waardoor dus de motor ging stotteren. Meteen maar een nieuwe bobine aangeschaft zodat heel dat gedoe niet meer voor kan komen. Ik weet niet of dit bij jou ook het probleem kan zijn, maar valt naar te kijken natuurlijk.
Dat heb je met foto’s. We wisten al dat de voorschermen niet perfect waren (en dat is een understatement) en vooral slecht gerepareerd. Denk dat er ooit schade aan is geweest en een of andere kluns met een plamuurmesje en gouden verf aan de slag is gegaan. Niet zo netjes gedaan in ieder geval.
Logisch, zit er ook aan te denken om door te sparen en de auto een keer helemaal onder handen laten nemen. Dan issie weer mooi, roestvrij en één kleur.
origineel gepost door HardcoreHell
Gisterenmiddag naast de a2/a58 op de ring van Eindhoven.
Bruine B1 met pech.
Stond een vrouw bij de praatpaal.Ja, helaas was ik dat. Op weg naar Budel ging het stekkertje van m’n bobine los….Hotterdestotter de snelweg over. Gelukkig alweer opgelost. Ik moest wel weggesleept worden omdat ik op een ‘gevaarlijke’ plek stond.
Ja, maar de schakelaar heb ik al. Heb gaat dus om dat connectortje dat je tussen de draadboom en de schakelaar zet, zodat het ook daadwerkelijk werkt met lampje en alles. :)
Met beleid. Mooie uitdrukking vind ik dat.
Ik weet nu eindelijk hoe ik moet omschrijven waar ik nog naar op zoek ben. Want volgens mij is het heel de tijd een onduidelijk verhaal:
Ik zoek het connectortje dat tussen de draadboom en de achterruitverwarmingsschakelaar komt. Snapte ;)
Kan iemand me daaraan helpen?
Groetjes, Marjolein
Ik moet ze nog bestellen. Maar je kunt ze om de ruit schuiven geloof ik. Dus dubbel neem ik aan. Hebben ze in de loop der jaren goed over na gedacht. Weet nog dat mijn vader die dingen bleef plakken bij zijn auto
Ja, de ijzertjes heb ik ook al een adresje voor. Gloedjenieuw. De zijruitjes zitten bij mij nu vastgeschroefd. Erg zonde, want ik gun de mensen achterin toch ook wel wat frisse lucht ;)
klopt ja
@ carlover: Ja, maar kleppendekselpakking is eigenlijk net vervangen. Heb er nog amper mee gereden….Toch verstandiger denk je?
@ MantasticB1: De achterruitschakelaar die ik heb heeft een eigen lampje. Kun je me u2u-en hoeveel je wilt hebben voor goeie klapraamrubbertjes en de rubbers voor de koplampen wilt hebben? Het chromen lijstje rondom ruiten moet ik opmeten. Geen idee hoeveel ik daarvan nodig heb.
Oja en een tankdop met sleutel.
Ik geloof dat de nieuwe pakking voor mijn carburateur ook bij bccp vandaan komt
Klopt, heb het van het weekend nog ff bestudeerd. Vind het af en toe ook een beetje onoverzichtelijk :)
nou om heeeeel precies te zijn:
‘Autohandboek’
Opel
Ascona & Manta
Alle modellen t/m 1982
Sleutelboek voor onderhoud en reparatieMaar misschien kan ik gewoon niet lezen hoor, dat is ook nog een optie ;)
nou beter. want toen ik het boek erbij pakte leek het een enorme klus. stuurwiel los, schakelaarpaneel eraf….allerlei schroeven los en dan daarna pas onder de motorkap. maar dat is dus niet nodig.. ideaal!
heb je het complete dashboard eruit moeten halen? zo staat het wel beschreven in ‘het handboek’. Of zijn hier andere tips en trucs voor. Het lijkt bijna alsof je het kapje onder de motorkap losschroeft, die radiateur eruit en hop een nieuwe erin. maar zo makkelijk zal het wel niet zijn dan….
tips?ok, want we hadden per ongeluk een radiateur voor kadett gekocht en die past dus niet :)
en is die voor een gsi beter? of wat is het verschil?
jup
Ja, de draden zijn gesmolten lijkt wel. Het werkt nog wel, maar ziet er niet uit of dit het nog lang gaat doen.
super ;)
dat wordt het nieuwe klusje dan. geen probleem toch om mee door te rijden als ik m’n koelvloeistof goed in de gaten hou? De lekkage is niet zo groot dat het drupt of te zien is onder motorkap. Peil van koelvloeistof is nog hetzelfde als voordat ik ermee wegreed.
Over dat hendeltje wil ik weten voor als ik weer wil gaan rijden. Toen de ruit ineens besloeg stond de kachel aan…ja zelfs met dit weer ;)
Dat wordt dan waarschijnlijk een nieuwe kachelradiateur. Jammer, maar helaas :)
ik snap dat rood warm en blauw koud is ;) maar ik vraag me af of de kachelradiateur dan ook daadwerkelijk uitstaat ;)
jup vette laag op de binnenkant van de voorruit
-
AuteurBerichten