Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 september 2013 om 19:29 In reactie op: P0234 foutmelding + lekkende koelvloeistof (Z17DTH) #18128601
Mijn astra H z17dth had dit ook.
Bleek mijn gasklephuis zeer ernstig vervuild te zijn.
Dikke zwarte kool aanslag erin.
En de zwarte metalen buis van gasklephuis naar inlaatspruitstuk.
Zat compleet dicht met zwarte kool.
Alles goed schoon gemaakt, sindsdien loopt de auto beter en zuiniger.
Lampje is nooit meer aan geweest.@beurjean wrote:
Moest de riem niet bij 150.000 km vervangen worden?
Riem was al vervangen vanwege de leeftijd, maar er zat olie op de riem.
26 juli 2011 om 05:25 In reactie op: ik zoek een instrumentenpaneel voor een Vectra B2 V6 bj 2000 #17902503Hallo,
ik heb een klok van een V6 bouwjaar 98.
Helaas werkt deze niet op mijn stekker.
Ik moet dus toch een klok hebben van een Vectra B2 V6 bouwjaar 2000.@sjouke wrote:
onder je stuurkappen … als die daar niet ligt … dan issie niet voor bereid
onder de stuurkappen ligt niks, terwijl de voorbereiding voor de remsensoren, ruitensproeier niveau, koelvloeistof niveau, minimum olie niveau er wel zijn.
hej,
ik heb dit ook gehad.
ik heb de bovenste en de onderste draagarmbussen vervangen, zowel links als rechts.
het geluid was weg.
dit is moeilijk zelf te doen zonder speciaal gereedschap van opel.
de bussen kosten ongeveer 35 euro per stuk.
als je deze imitatie pakt dan kun je ze volgend jaar weer vervangen.succes.
AC-tronics kan in de meeste gevallen TID/MID maken.
Als het niet de lampjes zijn.ik zou een bij Opel navragen of hij wel een erkend dealer of reparatiepunt is.
Op Opel delen zit 2 jaar garantie en op de reparatie 1 jaar dacht ik.Ik hoop dat je rechtsbijstand verzekering hebt, die zou ik inschakelen.
Sterkte!!!
Marco
iemand nog interresse in 2 complete achterschermen van een vectra A sedan?
Origineel Opel.Mvg Marco
Vanuit mijn griepbedje naar de vectra gekeken.
grrr…..:fy1 die moet ik nodig gaan wassen als ik beter ben!!!Mooie Auto,
Vind zwart een hele mooie kleur op de Vectra.
Maar jammer dat het geen V6 is.
wat jij willem??[rquote=1838072&tid=140201&author=wim-v6]Vectra-B:
Stuurhuizen gaan nog wel eens lekken.
er zijn voor ALLE vectra’s B dezelfde stuurhuizen geleverd.
namelijk een ZF en een Siganaw stuurhuis, dacht juist de ZF stuurhuizen wel kapot wilden gaan (lekken).
dit kan je zien aan de stuurhuis hoezen die vol olie gaan zitten
Wat voor geluid gaat het over dan??
zoemen van de Hydraulische pomp kan geen kwaad, dit is normaal.
zolang ze niet lekken en ze sturen goed is er niks aan de hand!!
Vectra-C:
Deze Electrohydraulische stuurhuizen maken evenals de hydromechanische stuursystemen, geluid als ze in werking zijn.
wat je hoort is de electrische pomp.
maakt ie meer geluid dan normaal dan even olie peil nakijken. reservoir schijnt achter een van de binnenschermen voor te zitten.
Mijn Stuurhuis of stuurpomp lekken niet of maken geen geluid.
het rare is dat een vriend en ik met onze V6, en meer km gelopen, geen problemen ermee hebben.
Daarom vroeg ik mij af of de stuurhuizen van een V6 van beter materiaal gemaakt zijn.Alvast bedankt voor de tips.
[rquote=1815023&tid=138296&author=wim-v6]Bobine of bougiekabels.
standaard kwaaltje bij de 2.5 V6.
Willem[/rquote]
het waren de bougiekabels en de dis ontsteking.
[rquote=1807324&tid=137614&author=BlackRoseNL]De waterpomp en riem zijn bij 130k km gedaan, volgens het boekje. Helaas was de auto toen nog niet in mijn bezit.
Hoogste bod is nu 3000 :cry dat doen we dus maar niet. Nog geen details van de dealer, want drukdrukdruk.Wel een aanbod voor motor uit Signum 1.9CDTi 2006 met 56000km zonder Turbo. voor 1850 euro Wat zou het uit en inbouwen moeten kosten?
als dit door een erkende dealer is gebeurd heb je volgens mij 2jaar garantie op de repetatie en 2jaar op de onderdelen.
en een klacht in dienen bij opel nederland, als klant krijg je vaak meer dingen voor mekaar dan een dealer kan.Succes!!!!
origineel gepost door JanW75
Nou nadat ik gasklep en EGR heb schoongemaakt, is het probleem van het hoge stationair toerental (1ste x starten op een dag) weg gebleven, meteen na het dichtbouwen heeft ie het wel geteld 1 x gedaan, maar dat kwam doordat ik de accu los gekoppeld heb gehad.ws dat dat aan een vervuilde nullastregelklep gelegen heeft, deze had een mooie zwarte rand aan de “kegel” zitten.
had dit probleem ook.
Ik heb een goed gebruikte egr erop gezet en die meteen afgedopt.
er is bij de opel dealer een speciale pakking te krijgen deze is 5mm dik.
die er tussen en weg probleem.
egr meet wel dus motorstoringslamp brand niet.
maar egr is buiten werking.
pakking kost 4 euro ofzo.succes!!
origineel gepost door Joepp
komt die toevallig uit zuid-limburg?heb die namelijk eens gezien bij de Opel dealer in Beek toen ik nog n klein manneke was..
Ja klopt,
Deze D-Kadett station is van Terry,
Terry heeft inderdaad langere tijd in beek gewerkt bij de dealer…
Vandaar dat ik ook het opelvirus heb opgelopen….
En de kont van de D-Kadett is zijn slaapplek voor als tie naar meetings gaat.ff ter info.
hej,
Nee niet gechipt, wel erg snel ondanks de 318.273km wat hij nu gelopen heeft.
GSI loopt nog erg goed, vraag maar aan gsi-maffia.
Jammer dat jou auto niet goed liep.origineel gepost door stefke1984
origineel gepost door marcos_16v
die gsi 16v wat jullie zondag 24-01-2010 in belgie gespot hebben, stefke, is van mij.
Ja was echt leuk.
Ik ben er ook erg zuinig op.
Mag ook wel met mijn kilometerstand.Ah was ook 16V dat wist k niet. niet gechipt dan toch? die wat je achterna kwam was kompleet origineel kwa motor enzo :) en mijne liep toen niet optimaal (luchtmassa meter stond verkeerd zo bleek achteraf, draaide veel te rijk) Nja kilometerstand is altijd wel even snel aan te passen :P
die gsi 16v wat jullie zondag 24-01-2010 in belgie gespot hebben, stefke, is van mij.
Ja was echt leuk.
Ik ben er ook erg zuinig op.
Mag ook wel met mijn kilometerstand. -
AuteurBerichten