Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze week de tank weer volgegooid,kwam nu op een gemiddeld verbruik van 1:16,9 ,dus dat is nu de situatie nadat de thermostaat voor de 2e keer vervangen is en nu wel goed zijn werk doet.
Zou de egrklep nog van invloed kunnen zijn op het verbruik?,deze was afgesloten en heb hem weer open gemaakt en goed schoongemaakt namelijk.Ja hoor wat een mazzel,thermostaat voor de 2e maal vervangen en nu geeft ie exact 90 graden aan na de motor warm te hebben gereden.Defect dus.begon zo goed 1,5 week geleden met een volle tank,dacht dat de tankmeter kapot was zo langzaam daalde de naald….lol.Tot dat de thermostaat weer kapot ging en het verbruik wederom snel steeg.
Vanmiddag weer vol afgetankt bijna 41,7 liter na 681 kilometer te hebben gereden dus een gemiddelde van 1:16,3.was dus op de goede weg gelukkig.
Houd jullie op de hoogte hoe het verbruik is als deze tank de bodem weer ziet,wordt vervolgd.
Bedankt Wim voor je response,hoop dat probleem nu getackled is.Kan iemand mij vertellen of de temperatuursensor naast de thermostaat,diegene die dus de temperatuur weergeeft op je tellerhuis invloed heeft op de ecu?
Ik zie nu dat temperatuur niet hoger komt dan 80 graden ongeveer,komt een klein beetje uit de linkerhoek en op een rit van 70 kilometer naar zwolle zal motor toch wel wat warmer worden dan dat.En na wat rondpluizen op dit forum werd aangeraden ook de temperatuursensor en de thermostaat te vervangen,konden ook wel eens de boosdoener zijn.Vanmiddag gedaan ,en de kosten 25 euro, dus dat viel ook erg mee.Ik zal mijn bevinden hier weer plaatsen als ik een tank heb leeg gereden…wordt vervolgd!!
Gistermiddag de inhoud van de roetkat verwijderd,zat aardig dicht zo te zien.geluid valt reuze mee,nu afwachten hoe het verbruik nu zal worden….kom hier nog op terug.
Corsa B bj 2000 1,7D,rijd super alleen een beetje dorstig maar daar heb ik al een topic over geplaatst.hoop dat ik dat probleem kan oplossen.
-
AuteurBerichten