Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat ben ik niet met je eens, ik heb de auto nu een jaar en heb er 28.000 km mee gereden.
Voorheen was de koppeling heerlijk licht, ongeacht het gebruik van de auto.Het probleem is inmiddels opgelost.
Was wel ingeschakeld, en gaf de rechthoek wel. Bij uitschakelen verdween deze.
Fout is hersteld door te resetten, en er niet meer mee te spelen :thumbBedankt! Zal eens kijken.
Deze heeft inderdaad geen Aux, en ook gebruikt ze nu USB en Ipod.
Haar Alpine radio heeft een goedwerkende parrot ingebouwd voor handsfree, en omdat ze veel voor haar werk op de weg is, wil ze dit graag behouden.Inderdaad, geen stuurwielbediening.. Vond het al vreemd omdat het er meestal standaard op zit, maar ze mist het niet zegt ze.
Bedankt,
Ik heb inmiddels een lederen interieur gevonden voor een 5drs Astra G, maar zonder airbags.. Nu is natuurlijk de vraag of dit over te zetten is…
Zoiets is natuurlijk bijzonder mooi! Maar zal de achterbank ook passen denk je?
En, is de Vectra B ook geleverd met de sportstoelen zoals de Astra G met uitschuif-stuk?Marco
Bedankt voor de tip!
Beige is alleen vrij lastig om te vinden, en meestal wordt alles als set aangeboden. Heb ook geinformeerd om de huidige stoelen opnieuw te laten bekleden, maar dat is te prijzig!
Marco
Oei, dat is dus vrijwel niet mogelijk zonder de bekleding te beschadigen gok ik?
Of kan ik het frame ‘ eruittrekken ‘ ?
Bedankt Willem!
Ik weet niet of je inmiddels al antwoord hebt, maar hier het volgende:
Gasklephuis zit aan de achterzijde van je motor (schutbord kant), met daar bovenop je luchtinlaat. Deze zit vast met een slangenklem, losdraaien en voila! De EGR zit, als je voor de motorruimte staat, rechts naast je blok. Klein ding met een stekker eraan. Even met de juiste Opel-dopset (Torx) verwijderen, en dan ook meteen even een nieuwe pakking scoren bij de dealer (ca 5 euro). EGR reinigen en er weer op :)
Je foutcode kan een storing zijn met de luchtmassameter. De mijne heeft deze een half jaar geleden defect gehad met dezelfde klachten. Hij was wel vreselijk zuinig, maar lekker rijden vond ik toch belangrijker :thumb
Foutcodes zijn niet altijd nauwkeurig. Mijn foutcodes duidden op brandstofpomp en een lekke klep.
Vraag anders de dealer of ze eentje hebben om uit te wisselen, ik betaalde bij Juurlink in Coevorden 250 euro inclusief uitlezen en werkplaatsloon. Als je zelf een wilt bestellen betaal je ook al snel 180 euro…Succes!
Valt heel erg mee, onlangs mijn eigen laten vervangen van een Z18XE (Astra G 2001), en ik kon er op wachten. Kostte me 40 euro :)
Hee Baart,
Je kunt het makkelijk en gratis zelf oplossen.
Demonteer de GID/TID en verwijder de achterklep van het scherm.
Haal voorzichtig de flatcable los, en maak de contacten goed schoon met contactreiniger o.i.d.
Plaats de kabel op dezelfde manier terug en voila!9 van de 10 keer is nu het probleem verholpen, mits goed uitgevoerd.
succes!
Beste Wim,
Bedankt voor de reacties, maar gelukkig is mijn auto weer helemaal de oude!!
Ben vandaag bij de Opel Dealer geweest, en vlak voor de deur hield hij er helemaal mee op.. stationair lopen was er niet meer bij.
Men is anderhalf uur bezig geweest, hebben mijn lambdasondes nagemeten en nog veel meer, want er zaten vanmiddag maar liefst 9 foutcodes in.Het hele gedoe bleek uit de LMM te komen, deze werd vervangen en alle storingen zijn gewist.
De auto is uitvoerig getest en de ellende is gelukkig over!Bedankt!
Gr Marco
Oke, het zou dus kunnen dat de storing P0170 (misschien lambda), veroorzaakt wordt door een fout in de brandstofpomp of drukregelaar?
Waar vind ik de drukregelaar in een 5drs hatchback?
Ik denk dat ik morgen eens langs de dealer ga om uit te laten lezen. Hopelijk krijgen we dan meer informatie dan alleen de codes..
Zijn er nog mogelijkheden om het een of ander te testen op fouten?
Bijvoorbeeld de pomp, als ik de auto op contact zet hoor ik ca 3sec een lichte zoem en dan is het geluid weg..Alvast heel erg bedankt!! :thumb
Uiteraard, vergeten erbij te vermelden :shock:
Het gaat om een Opel Astra bj2001, Z18XE met 150dkm op de teller.
Marco
Ziet er goed uit!
Zijn ze nu ook nog goed dimbaar?
En hoe zit het met de kleur in de MID?4 november 2012 om 14:29 In reactie op: Wat heb ik nodig voor een andere radio in mijn Vectra? #17990042Succes ermee,
Ben benieuwd!
4 november 2012 om 14:19 In reactie op: Wat heb ik nodig voor een andere radio in mijn Vectra? #17990040Hier gaat alles super!
Heb de Pioneer DEH-8400BT, en met een module werkt de bediening net als bij de CDR-500 :agent
Houd er wel rekening mee dat niet iedere Astra/Vectra de iso stekkers al aan boord had, mij is verteld dat het bij de wat latere modellen is gebeurd.
Demonteren is maar een paar minuten werk, maar regel dan wel even goede pennen om de radio te lossen.. scheelt erg veel tijd en lelijke beschadigingen.De boordcomputer werkt nog net zo goed als voorheen, dit komt omdat de stekker in de CDR-500 uit 3 blokken bestaat. 2 Hiervan zijn de echte radio stekkers, en de 3e (grootste) is speciaal voor het display. Mijn bc werkt nog steeds goed, alleen heb ik op de plek van bijv ‘Skyradio’ nu de datum in beeld.
Het is mogelijk om het display van diverse radio’s ook op je MID te krijgen zoals het origineel ook is maar ik zie hier persoonlijk het nut niet van aangezien die modules nog eens een ruime €100/150 extra kosten :wtf4 november 2012 om 14:08 In reactie op: Wat heb ik nodig voor een andere radio in mijn Vectra? #17990038Hallo,
Ik heb gisteren in mijn Astra G (2001) een andere radio gezet. Had ook een CDR500, en het ombouwen was bij mij eenvoudig. De radio verwijderd (how-to op internet), en de stekker die zich daarachter bevond was al iso! :thumb
Had alleen een verloopkabel nodig voor de antenne, that’s all!succes!
Emiel bedankt voor de reactie,
Heb nog snel de dealer kunnen bellen, daar waar mijn auto ooit nieuw verkocht is, en die gaven mij tussen de regels door onderstaande site. Voor een prikkie de code!
top, bedankt voor het meedenken
Oke, ik zal de onderhoudshistorie er eens op naslaan!
Wat nou, als de radio niet de originele is? Kan een dealer dan ook de code achterhalen?
Stabilisatorstangen e.d. zijn oke, dat is het vreemde van het hele verhaal.
Hoe kan het dat bij de Astra van dion87 de schotels wel aangesloten zitten?
Zat ik ook aan te denken, maar daar is niets aan te ontdekken.
Kan iemand mij vertellen of dit misschien zo hoort bij de Astra G?
Ik zie op internet dat bij enkele auto’s deze speling normaal is. Toch maak ik me zorgen omdat ik gisteren de veerpoten met gemak op en neer kon bewegen en ook onder de schijf aan de carrosserie slijtage zie van het continue veren.
-
AuteurBerichten