Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Update:
Probleem is wat minder geworden.
Ik heb er een cheap ass inducie kit met nieuwe luchtfilter opgezet. Stom genoeg is het minder nu. Wat hij nou doet nog is als hij echt warm is bij file rijden ofzo, af en toe vroem, alsof je even met een teen het gas aanraakt. Dan daalt de temperatuur op de meter weer behoorlijk etc.Gister nog een heel stuk gereden, ongeveer naar zeeland vanuit Limburg, geen probelem of iets, geen lekkages, geen olie lekkages oid.
Edit:
Weet iemand of dit uitlaat spruitstuk past op de X20XER?
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/4708/opel-astra-g-uitlaatspruitstuk-x20xev” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijne staat er niet tussen :( 48 sj nh opc1 0258 al bijna 8 jaar rijd ik hem. Is ook ingevoerd, weet alleen niet wanneer :)
Zo, gister laten uitlezen bij een kennis van een collega en gaf 0 fouten aan.
We hebben ook meteen de vacuum slangen nagekeken, maar ook daar kunnen we niets vinden, geen gaatje of poreus oid.
de auto staat ook gewoon binnen meestal.ik had hem het probleem laten zien, ( is reproduceerbaar ) en hij meent dat het aan de brandstof druk kon liggen. kon het op het moment niet meten ivm niet aanwezig juiste verloop. Maar moet die motor dat dan ook niet in koude toestand doen als het daar aan zou liggen?
iemand daar ervaringen mee?
Dankje fksport,
Ik laat hem morgen uitlezen bij een tunings bedrijf hier in de buurt.
eens kijken waat daar uit komt.ik laat het weten.
Dankje sjoerdie, dit heb ik geprobeerd maar dat was het niet :(
Hij gaat al voor dat de fan gaat lopen de fout in zag ik toen ik ermee bezig was.
rpm gaat van 1000 naar 2000/2300 en valt dan terug naar ongeveer 500 tot bijna uitvallen.
toen gaf ik een beetjd gas en liep hij enigsinds nog normaal.
Wat opviel was die temperatuur meter, die gaat van over het middenstreepje in zeer korte tijd dan naar 80, dus het eerste streepje, dan loopt de temp weer snel op. ( bij stationair draaien )kan het niet aan die nokkenas sensor liggen? Dat die bij hoge temp over de nek gaat?
omdat het echt alleen bij een warme motor is.
ook lijkt hij op de snelweg toch in te houden, als je het gas in trapt, lijkt hij ff in te houden en dan gaat hij.
beetje met schokken zeg maar.naja als iemand dit herkent :) heb het zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
kan evt ook een filmlje maken. Want het is gewoon te reproduceren :(Oke dankje voor de uitleg :)
Ik heb nog eens getest zo, het lijkt wel alsof het net gebeurd voordat die ventilator moet gaan draaien, dan gaat hij voor een seconde of 3 naar 2000 Rpm.
Je ziet dan de temperatuur meter wat verder omhoog gaan en naarmate de tijd volgt weer heel langzaam naar beneden. Het motormanagement gaat ook niet branden ofzo. Er is verder niets te zien.
Probleem kan ik gewoon blijven reproduceren :( dat is het stomme.Naja, het was al voor die koppakking. ( met die rpm klacht ging ik naar de opel garage en men kwam daar met de conclusie dat die koppakking kapot was, die is nu dus vervangen )
Ik rijd er nu onlangs weer een week mee, en geen koelvloeistof weg dus het zou goed moeten zijn, die garage geeft me er zelfs een jaar garantie op.Dankjewel voor de reacties alvast :)
@ corsaracer:
Ok ja ik zal tzt als het ding weer in orde is wat fotos plaatsen.
Ja ik zal de naam maar niet noemen, maar dat hoorde ik toch echt van een grote Opel garage hier in het mooie Limburg…
Zal eens rond gaan kijken, Het grappige is dat je zo niks merkt als hij gewoon op normale bedrijfstemperatuur of koud is.@ Haasje:
Wat voor vacuum lek bedoeld u? Dan kan ik zelf eens ff kijken.
Ja ik heb het wat beknopt geschreven, maar die toerental kuren had hij voor de koppakking al. Ik merkte het omdat ik toch wel veel koelvloeistof moest bijvullen ineens, halve liter per week. ( na het mcdrek incident ) En ik geen lek kon vinden, geen rare rook of iets dergelijks. Toen hebben ze met zo’n meter ik weet de naam er niet van, er zat een vloeistof in die was groen en als dat geel werd duidde dat op een lekke koppaking. Bij mij werd die dus met 1 knijpje geel.Ik weet niet of deze E-gas heeft eigenlijk, omdat die gas kabel gewoon tot in de motor loopt via een alluminium profiel ( of ik zie het verkeerd, wat wel waarschijnlijk is )
Ik had hiervoor wel een Kadett GSI Steinmetz, die had dat wel ( had dat eens kapot eraan ) die had ik ook 7 jaar gereden. Verder ook niet veel aangehad. Heb nog spijt ervan dat ik die heb weg gedaan :( -
AuteurBerichten