Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bart gsi
ik lees van opeltje 17 dat het kan komen door flushen
Ik denk dan dat een deeltje is losgeraakt en mijn olie kanaal verstopt, en misschien door fluschen of powerflusch loskomt?
Het is een gok maar wat moet ik anders!Hallo ,
De garage heeft allle 16 stoters vernieuwd ( ik heb 8 slechte in handen gehad die ik zo kon indrukken )
Zoals ik gelezen heb moet ik toch gaan denken aan een verstopping in het oliekanaal.
Nu komt de vraag hoe kan ik deze oplossen nog een keer een flush ondergaan. Dit word dan de derde!!
Of zijn er nog andere mogelijkheden die de prijs in het normale houden ??groet marco
Danje voor je reactie
Ja onder de klepdeksel of de kleppen of de stoters. ( Het is hetzelfde geluid als voorheen toen werd de diagnose klepstoters. ( 8 stuks kapot zelf gezien ) Toen werden er nieuwe ingezet en vanaf de eeste sec was de auto niet stil gehele procedure nagelopen maar is nu nog niet rustig.)
een gelijkmatig getik hoe meer gas hoe meer lawaai.gr. marco
Hallo Bart Gsi
kun je me het verschil vertellen tussen deze en de gewone?
Wat denk jij van het verhaal van een verstopping zodat hij niet genoeg olie omhoog brengt ? denk daarbij de auto is 2 maal geflushed.
Wat zijn de kenmerken van een dichte leiding ( motor is droog )marco
Als eerste wil ik jullie bedanken voor de reacties.!
“ina” is dit een merk ? Sorry hoor maar ik ben een leek op dit gebied.
Ja garantie de garage zegt dat hij niet genoeg olie boven krijgt doordat waarschijnlijk een olie leiding ietwat dicht zit.
Olie druk gemeten en deze is prima. Waar / hoe kan ik zien of controleren als dit verhaal correct is? Als ik denk aan een tuinslang en dicht knijp heb ik een gedeelte met een hele hoge druk en een gedeelte mijn bijna geen druk.
Ook de nokkenas ( die daar toch heel dichtbij zit ziet er keurig uit en word gesmeerd, was het verhaal dat er weinig olie komt waar zou deze toch wel blauw worden van de warmte en de motor op een moment wel vastlopen.De garage weet zich geen raad en zegt dat ik er maar mee door moet rijden er kan niets gebeuren.
groetjes marco
Nee, ik ben bij een erkende garge geweest. Ik zal het merk opvragen .
Welk merk is het meest geschikt?
Wat denk jij van de olie ik heb hier en daar verschillende zaken gelezen.groetjes marco
Hallo Jhon
Dank je voor je reactie
Wat betreft de banden het zijn gewone originele banden en ook nog vrij nieuw met perfect profiel.
Ik heb al de wielen van achter voor gelegd. Toen trok de auto nog naar rechts. Daarna heb ik de wielen voor omgewisseld li maar re en omgekeerd. nu trekt de auto naar links. Ook vind ik dat ik de auto moet blijven corrigeren op een rechte weg corrigeer ik naar li moet ik ook gelijk weer naar rechts corrigeren. Ik heb hier op het forum iets gelezen over eps. ????Wat het tikken betreft , als eerste heb ik het gaskleppenhuis schoon gemaakt met remmen reiniger. gevolg hiervan was dat de auto 3 weken lang niet meer heeft getikt en perfect reed . daarna was het weer gedaan met de pret het tikken was terug en het hoog toerental was er ook weer bijvoorbeeld bij het overschakelen.
Daarna heb ik een nieuw (Second hand) gaskleppenhuis gekocht en gemonteerd. De auto reed als een zonnetje , geen tikken, lager toerental bij starten en schakelen .
Dit plezier heeft ook een week of 3 / 4 geduurd. Daarna weer terug bij af.Een kennis met auto ervaring zegt dat het de hydraulische klepstoters zijn die vervangen moeten worden.
maar ook nu dan tikt de auto wel en dan tikt hij niet het is wisselvallig, wisselt iedere dag.
Het geluid moet je voorstellen als een oude diesel auto zo een herrie maakt hij dan .
En als de auto tikt heb ik problemen met het toerental en als hij niet tikt rijd hij als een zonnetje zoals het hoort .
Heeft dit verband met elkaar ?Ik zal deze week eens de winterbanden op de auto leggen kijken wat er dan gebeurt aan het stuur.
-
AuteurBerichten