Helemaal nieuw hier op het forum
Rij een Vectra-C station uit 2004. Inmiddels 140000 km op de teller van de 2.0 DTI.
Af en toe ging die in noodloop op de snelweg. Zeg 2-3 keer per jaar. Nu bij de laatste beurt een door de garage naar laten kijken. Gevolg: meerdere keren per dag plus in het geheel geen vermogen meer. Kost me kms om op 120 te komen)
Garage zeg de EGR schoon gemaakt te hebben, maar dat ie op korte termijn aan vervanging toe is.
Nu heeft die garage het helemaal verkloot
-APK niet afgemeld
-Ecotec dekplaat vergeten terug te monteren
-Bandensensor verkloot en doorberekend (Heb het wel terug gekregen na bezwaar)
Kortom, vertrouw de garage dus niet.
Net even de EGR open gehad….smerig (Althans het bovenste deel met de luchtmassa meter). De garag heeft er dus geheel niet naar gekeken.
Spul schoongemaakt. Kreeg alleen dat lagere deel, de echte EGR niet los (Kwam wat olie uit de slangen die er naar toe liepen, dus durfde het eigenlijk niet goed los te maken).
Wat is nu feitelijk de echte EGR? Dat bovensted ding of dat brok electronica met twee slangen daar onder.
Kan ik die slangen zo los maken (Wat gaat er door die slangen?)
Thanks!
(Excuses voor mijn onwetendheid)
(VeCtra Station, 2 liter diesel, 140000km)