Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
er zaten eerst continental banden op, en nu kumho
Beide banden zijn zomerbandenopel meriva 2007 1.6
Gister bovenstaande opdracht op werkspot gezet, dat ik daar niet eerder aan dacht.
Zojuist 1e offerte binnen gekregen voor het vervangen van de magneetspoel incl btw en montage voor 175 euro en incl garantie.Nou weinig reacties op losse magneetspoel.
Zijn er dan misschien mensen hier die de compressor in zijn geheel kunnen vervangen zodat ik straks als het weer wat warmer wordt toch weer airo heb?
Graag dan ook het bijbehorende prijskaartje?Zijn er mensen in de omgeving van Veghel waar ik de auto kan laten uitlezen?
Lampje brandt namelijk niet altijd, zo zijn er weken dat er niets aan de hand lijkt te zijn, en dan opeens is het weer terug. De auto houdt dan in bij optrekken.Nog steeds bezig met de afwikkeling als gevolg van de schade, en de verzekerings expert wil gelukkig echt meewerken!
Nog steeds zit ik te wachten op tegemoedkoming gemaakte kosten terwijl autoschade Hurkmans in Veghel dit had moeten oplossen, echter door hun onprofessionele houding en tegenwerking komt er vooralsnog van hun zijde geen oplossing.
Zojuist telefonisch met expert gesproken en heb toezegging gekregen dat hij zorgt draagt voor de finanaciele afwikkeling van de koppelingsspoel van de compressor.
Zo probleem grotendeel opgelost door zakhooiTM, gister met de auto langs geweest, en hij heeft alle storingen eruit weten te halen en het probleem ( bekabeling welke in schade gebied lag en stuk was ) gerepareerd en auto is storing vrij, waarvoor mijn dank!!!
Airco doet het nog niet, maar wist me ook te vertellen welk onderdeel daarvan defect was, dus alleen maar LOF!!
Bedankt!
Ik heb zelf gezien dat de ecu vervangen werd, en dat er 1 foutmelding bleef terugkomen, wij wilde de auto wel doormeten, maar niet die dag, en aangezien het voor mij dik 100 km rijden was, had ik er geen zin in om de volgende dag weer terug te komen, daarnaast vond ik het uur tarief wel erg hoog
Ecu is vervangen geweest, maar 1 foutmelding bleef terug komen, vandaar dat die beste man zei dat er wellicht toch ergens een fout in de bekabeling zat, en om die reden ook niet de vervangende ecu wilde plaatsen met het risico dat door kortsluiting deze ook defect zou raken
Airco gaat niet aan, zo heb ik sinds dit probleem nog meer rare dingen meegemaakt, zoals wanneer de jeager stekker van de aanhanger erin zit, ik constant een pieptoon onder het rijden heb, en dit voorheen nooit had.
1 keer heb ik zelfs gezien dat de achteruitrijlichten bleven branden zelfs toen de sleutel uit het contact werd gehaald, pas toen ik de stekker van de aanhanger eruit haalde doofde de lichten.sensor is al geruime tijd geleden vervangen, ook is het airco systeem al verschillende malen gevuld.
Mechanisch is alles in orde, het is dus de bedrading en ecu, en volgens hm-electronics moet eerst de kabelbreuk/kortsluiting worden opgespoord alvorens definitief de ecu te vervangen omdat anders ook de andere ecu defect kan raken.Tijdens de diagnose van uw auto met uw huidige originele ECU hebben wij de onderstaande fouten aangetroffen:
KW2000 Communication Window> 2007|Meriva|Engine|Z 16 XEP
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0XCE7574207894
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 011D229950
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 12249823 JY
systemSupplierECUSoftwareNumber: FFFR
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D06001
systemNameOrEngineType: Z16XEPIdentifier: 1D02
CalibrationDate: POP3308
Total number of fault codes: 4
P0530 – A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
(02) – Present
P1115 – Radiator Outlet Coolant Temperature Sensor Circuit Open or Low Voltage
(01) – Not present
P0135 – O2 Sensor 1 Heater Circuit
(00) – Presen
P0130 – O2 Sensor 1 Circuit Voltage High
(01) – PresentNa de programmering van de tweede ECU is gebleken dat er één foutcode blijft terugkomen bij het starten van de auto:
P0530 – A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
(02) – PresentSorry voor de onvolledigheid eerder, maar zat weer moeilijk te denken terwijl de oplossing zo simpel was.
Kunnen jullie hier iets mee?Is er iemand die ervaren genoeg is om de bekabeling na te lopen, liefst in de omgeving van Veghel en welke het voor een notk bedrag wil doen?
Hoe plaats je hier ook alweer een foto of meerdere?gisteren na lang wikken en wegen naar Zandvoort gereden naar hm electronics, de beste man is er 2,5 uur mee bezig geweest om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er toch ergens een kabelbreuk zit, helaas voor mij is het dus nog steeds niet gerepareerd, wel heeft hm-electronics een omschrijving van de oorzaak van het defect zoals ze beloofden naar mij toegestuurd, met hun rapportage kan ik de verzekerings expert misschien op andere gedachten brengen.
Volgens electronics heeft kabelbreuk ervoor gezorgd dat er kortsluiting is ontstaan welke een defecte ecu heeft veroorzaakt.
Vreemd vind ik het dan wel dat ik gewoon kan blijven autorijden, er branden alleen enkele lampjes zoals de auto met sleutel en het motorblok.
Zijn hier anders mensen die de auto kunnen nakijken op evt. kabelbreuk zonder dat het me een fortuin gaat kosten?
Misschien een domme vraag, maar vind ik het ecu label?
ik dacht z16xep
ZE hebben alles doorgemeten, nergens geen kabelbreuk geconstateerd.
Reden van uitlezen was airco welke niet werkte, foutcode gaf defect druksensor aan, deze werd vervangen, maar airco werkt nog steeds niet, daarna weer andere foutcodes, welke terug blijven komen, expert zegt dat repareren voor zover mogelijk is van ecu probleem zou moeten verhelpen.
Maar wat kost zoiets??@liviu2004 wrote:
I think you have easytronic gearbox. Is that an engine malfunction light coming ON during engine running? For easytronic it is advisable to replace brake fluid and to learn again the contact point of the clutch, with opcom or tech2, to be done according tis procedure.
What has the brake fluid do with it?
So if I understand it right, its partly software problem?[rquote=1861792&tid=142121&author=Jerk]Tja,
lastig verhaal dit
Als je door de politie van de weg af word gehaald met je vouwwagen enz heb je een groter probleem
Dan kan je je handel laten staan totdat je een zwaardere auto hebt geregeld
(weet ik helaas uit ervaring)Het rare is wel als je duikkleding enz in een dakkoffe rop je auto plaatst mag het weer wel
Dus ik zou zoveel mogelijk spullen in je auto proberen te proppen.[/rquote]dat snap ik, maar een gezin met 5 personen en een hond die mee gaat dan blijft er weinig ruimt over voor andere zaken, een dakkkoffer is een optie, maar daar mag je ook maar max 50-70 kg op mee nemen. de kogeldruk komt ook weer bij het totaal gewicht van de auto en mag je weer aftrekken van het totaal gewicht van de caravan
probleem is dat we een vouwcaravan gekocht hebben die aanvankelijk 950 kg zou wegen, na keuring door rdw weegt deze na kleine aanpassingen gedaan te hebben Veel meer, nl 1100 kg, en tja als dan de rubberboot met bb motor erbij gaat dan zit ik eigenlijk al bijna aan mijn top nl 1220 kg, komen daar nog de kleding en alle andere zaken bij zit ik ( schatting ) nabij de 1400 tot 1450 kg dus meer dan 1300 kg.
Bij opel wordt van 1300 kg uitgegaan met een max helling van 12% tot 1000 m boven de zeespiegel en voor elke 1000 m meer dient er 10% van het gewicht afgetrokken te worden. De bedoeling is dat we naar Noorwegen gaan en geen rare problemen willen gaan krijgen. Ik weet ook wel dat iedereen die gaat overbeladen is, althans de mensen die een caravan hebben want bijna iedereen laadt maar in en gaat maar door.
Eigenlijk zijn we voor de gek gehouden door het bedrijf waar we de caravan gehaald hebben, maar …………………
Weet het effe niet???[rquote=1861732&tid=142121&author=DeMeistah]langere remweg? en bij een ongeluk dat je aanhanger nog wel verder wil gaan?[/rquote]
dat probleem zou ik kunnen ondervangen door hulpveren te plaatsen volgens mij, die pas zijn werk gaan doen met zware belading en bij normaal gebruik niet het comfort teniet doen.
Je aanhanger verder wil gaan betwijfel ik omdat het een geremde wagen is, en dit evt een kwestie van afstellen is.wedden dat het alleen gebeurt wanneer je bluetooth van je mobiel aan staat, en dit niet gebeurt wanneer je telefoon geen verbinding met je radio heeft.
Althans dat is mij opgevallen[rquote=1574740&tid=119065&author=steve070]Hallo allemaal,
Wat ik niet echt als een probleem ervaar, maar wat mij wel opvalt en stoort is het gegeven dat het signaal van mijn autoradio regelmatig wordt onderbroken. Het stoort mij als ik luistert naar muziek of een discussie omdat ik maar de helft hoort. Het is niet constant maar wel regelmatig en ja de antenneaansluiting is gecontroleerd. Hetzelfde “euvel” had ik in mijn vorige zafira. De standaardradio, een siemens/vdo cdr 500 is gemonteerd. Hebben jullie hier ook last van of is het jullie ook opgevallen en is dit te verhelpen? [/rquote]
[rquote=1818656&tid=138614&author=HermanH]Hallo ,
Iemand heir ervaring met chippen bij één van de volgende bedrijven
*M tech (van de banner boven deze site)
*Tunex
*ZiptuningWil graag mijn Zafira B 1.9 cdti 120 pk een beetje opwaarderen en die reacties op al hun eigen sites vind ik niet reeél, staan vast geen negatieve reacties tussen op hun eigen site,vandaar hier mijn vraag.:wors[/rquote]
ziptuning tuned helemaal niks zelf, is gewoon een doorgeefluik die zlef verdient aan het aan de man brengen van klanten. wel grootse reklame, maar doet zelf niks.
spreek uit ervaring, ben eerder met ziptuning in kontact geweest, vervolgens moest ik op een totaal voor mij onbekende lokatie de tunig laten verzorgen waar ik overigens 3 keer voor terug gemoeten heb om het enigszins binnen het normale te houden.
wat mij betreft NOOIT MEER
ze beloven zoveel en je krijgt zo weinig
[rquote=1823308&tid=138776&author=erwin78]Ik snap je frustraties, maar je rijdt in een auto van een half jaar oud, met de nieuwste / modernste technieken (waar veel leden van hier misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben) en de Opel dealer ook geen raad mee weet, en dan verwacht je hier een oplossing, ik denk dat je dat niet kunt verlangen van een forum wat veelal door “liefhebbers” bezocht wordt.
Een technische oplossing heb ik helaas ook niet voor je (ookal ben ik al 16 jaar automonteur/diagnose specialist), maar beroep je gewoon op de garantie, anders moet de dealer de importeur maar inschakelen, kunnen ze je probleem niet oplossen dan heb je gewoon recht op een andere / nieuwe auto!!!!
[/rquote]
Ik verwacht helemaal niks, kom hier om mijn ervaringen uit te wisselen en te lezen hoe anderen hier mee om zouden gaan als het hun zou overkomen, om dan van daaruit verder te gaan.
Heb vandaag de klantenservice van GM gebeld en die weer de opel garage in veghel waar ik de auto gekocht heb, maar daar was niet de juiste persoon aanwezig en nu is het dus weer afwachten op een reactie en hopen dat er nu eindelijk een afdoende reparatie komt die het probleem voor eens en altijd oplost.
en zoals jij schrijft:kunnen ze je probleem niet oplossen dan heb je gewoon recht op een andere / nieuwe auto!!!!Heb dat wel eens geopperd, en dan kijken ze me aan ofdat ze willen zeggen: heeft ie ze wel allemaal op een rijtje!!??
klopt niet helemaal, maar goed.
Met hoeveeel mensen wordt hier gekeken, en waarbij er verschillende bij zitten die denk ik ook nog wat verstand van auto`s hebben, ( althans dat hoop ik dan stilletjes ) en dan komt er een vraag waar niemand iets zinnigs over te vertellen hebben, alleen maar afdwalende antwoorden die niets met de inhoud te maken hebben.
IS ER NIEMAND HIER DIE IETS ZINNIGS KAN VERTELLEN WAAR IK MEE VERDER KAN???
Sorry voor al dat schreeuwen, hoop zo wat mensen wakker :fy1 te schudden
het is een benzine uitvoering de 1.8 easy tronic.
snap niet helemaal wat de uitvoering uitmaakt
-
AuteurBerichten