Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2012 om 14:29 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958228
@postbusmanta wrote:
Je zegt in je eerste bericht:
“Ik heb alles bij elkaar gezocht”.
Betekent dit dat je ook echt naar alle nummers hebt gekeken?
Een 2.0 E heeft een bepaalde computer…………….en een bepaalde luchthoeveelheidsmeter.
Kloppen deze Bosch-nummers???
Heb je gele injectoren?
naar de bosch nummers heb ik zo niet gekeken maar ik heb er in totaal 3 computers bij en wel allemaal dezelfde code.
en ik heb inderdaad gele injectors.
waar kun je zien dan welke codes bij elkaar horen of bij elkaar horen.
voorheen liep de auto met dezelfde computercode en dezelfde luchtmassameter (5 polige geloof ik)
de man die er nu mee bezig is heeft de hele kabelboom er af gehaald en gaat nu alles doormeten en kijken of er breuken of dergelijke zit.
tot nu toe zijn we dus nog totaal geen stap verder..
30 december 2011 om 16:47 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958226temperatuur sensor is doorgemeten.:( is hem ook niet.
tank is er uit gehaald en schoon gemaakt,
van voor tot achter nieuwe brandstofleiding, alles was poreus en slecht.nog steeds geen beter resultaat.
nu word de kabelboom er uit gehaald en compleet doorgemeten, daarna vanaf het contactslot alles door meten..
veel moet het toch niet meer kunnen zijn heb inmiddels alles vervangen..:(
25 december 2011 om 16:21 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958224@postbusmanta wrote:
Heb je wellicht aan de aanslagschroef van de gasklep gedraaid?
Dan weet je computer namelijk niet wanneer de motor stationair draait, omdat de gasklep-positie-sensor niet bediend wordt.
Als de motor uit is en je verdraait de gasklep, moet je heel zacht een klikje horen.
heb er naar gekeken, de gasklep die gemonteerd zat gaf geen klikje,
echter had ik nog een andere gasklep liggen, even geluisterd en deze gaf wel een klikje, ook deze was af te stellen wat de gasklep die er op zit niet kon.
ik heb deze dus over gezet en nu zit er wel een gasklep op die te stellen is en die nu een klikje geeft.maar wederom nog steeds dezelfde fout:(
hij loopt wel iets rustiger maar zodra de luchtmassameter aangesloten word staat de motor bijna per direct af,
wat me ook opviel is dat hij aventoe en klap geeft (backfire?) in de injectie geloof ik, dit zodra ik de stekker op de luchtmassameter zet.zonder luchtmassameter start hij meteen alleen blijft hij niet staionair draaien doordat toerental te laag gaat.
mischien iemand nog enkele ideeen?
allemaal fijne kerstdagen gewenst en bedankt voor alle hulp en tips.
24 december 2011 om 20:03 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958222[youtube:15x9k200]http://www.youtube.com/watch?v=6OOxGywLx-I[/youtube:15x9k200]
voor de kenners kijk dit filmpje, hierop is heel duidelijk te zien wat de manta doet.24 december 2011 om 16:33 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958221ben van plan naar een man genaamd rene in friesland te gaan en de manta daar laten staan zodat die hem kan maken.
weet niet wat ik moet doen anders en weet niemand in de omgeving van braband die het voor een zacht prijsje kan en wil doen:(
18 december 2011 om 19:24 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958219@eddepet007 wrote:
Ja rem reiniger kan ook wel is wat schraler moet je ook niet te lang doen
Maar in princiepe mag daar je lmm niks mee van doen hebben
Ja hebben er als eens over gehad jij had tovh intrieur gehaald hier
oke dan weet ik ook meteen welke persoon ik tegen praat.;)
het interieur ligt nu te wachten in de schuur tot het gemonteerd kan worden.maar zoals ik al zei dus, met remreiniger slaat hij niet aan zodra de luchtmassameter er aan zit.
jammer dat hij niet zonder die lmm kan want dan start hij vrij snel, alleen loopt hij zo slecht.en wil hem zo graag opnieuw laten spuiten maar dat kan pas als ik hem rijdend heb, want de hele tijd slepen en op de ambulance kom ik ook niets verder mee.:(
18 december 2011 om 18:48 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958217ooh en ik zie al wat je bedoelt met start piloot,
we hadden het gewoon geprobeert met remreiniger,
maar ook hiervoor geld, zodra de luchtmassameter aangesloten is , is het gewoon niet starten voor de manta,
met of zonder start piloot.18 december 2011 om 18:45 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958216@eddepet007 wrote:
gaat ie op start piloot wel goed lopen ?
effe injecktie los gooien en enkel gedoseerd op start piloot laten lopen enkele minuten komt ie dan wel goed op toeren dan idd injecktie
wil ie dan niet door pakken toch ontsteking nakijkenbobine
evt temperatuursensor geeft ook rarew storingenHoi eddie,
als het goed is heb ik jou toch een keer gesproken hierover of niet?
kan zijn dat er meer naamgenoten zijn van je, dan mijn excuus.maar start poloot? ik zal even googlen want weet niet hoe dat werkt ofzo.
de grootste vraagtekens zijn bij mij dat de manta wel start zonder de stekker aan te sluiten op de luchtmassameter,
maar ik ga deze info weer doorsturen naar mijn oom.ik denk dat hierna de stap word alles door laten meten ofzo?
maar neem aan dat injectoren gewoon goed zijn werk doen omdat hij wel kan starten.wel had ik toenstraks op het forum gelezen dat het relais ook problemen kon geven,??
ik heb er destijds bij mantapartskennemerland eentje gehaald en overgezet, maar ook bij deze motor heeft het geen effect.heb er een keer de anwb voor laten komen en die trokken die relais eruit en verbond hem door zodat de brandstof pomp bleef lopen, dit is inmiddels wel weer gewoon vervangen door de relais.
als er mensen zouden zijn die het zoeken en tijd voor hebben, de manta staat in eindhoven en wil er uiteraard tegen vergoeding naar laten kijken.
en uiteraard nog meer info en tips welkom, want moet het nu toch van dit forum gaan hebben.
18 december 2011 om 15:46 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958214@fluks wrote:
kan het zijn dat je de aanvoer en retour van de benzine hhebt omgewisselt
ik weet bijna zeker dat dat niet verkeerd is aangesloten, heb gewoon heel simpel even de brandstofpomp laten draaien en waar benzine uit kwam heb ik dus rechtstreeks aangesloten op de injectoren, en de andere retour automatisch dus op het andere stangetje.
@postbusmanta wrote:
Ik krijg een beetje het gevoel dat je motor direct verzuipt op het moment dat je de stekker op de LMM aansluit.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Als de brandstofleiding op druk staat (en de aanvoer zit rechtstreeks aangesloten op leiding van de injectoren) en je trekt vervolgens een stekker van de brandstofpomp. Met aangesloten LMM………………start hij dan wel even?
het is nu op dit moment zo: als we het stekkertje van de luchtmassameter er af halen dan start en dan loopt hij (uiteraard loopt hij niet goed dan) maar zodra het stekkertje er weer op gaat slaat hij per direct af, dat duurt geen seconde.
wel als we even doorstarten met de luchtmassameter ruiken we een benzinelucht, echter weet ik niet hoe het op dit moment is omdat hij nu bij een oom van me staat en de brandstof leiding was bij de pomp ook poreus en is dus ook vervangen.
ik heb de tips aan hem doorgegeven over de brandstofpomp even los te koppellen, maar ik geloof dat we dat ook geprobeert hebben.
het probleem is bij de vorige motor ongeveer het zelfde.
doordat ik te ver op een weg stond en ineens volgas achteruit moest rijden omdat ik anders geen neus had, schokte mijn manta enorm met het snel naar achteren rijden.
toen ik weg reed na 500m begon te manta te schokken en te bokken.daarna heb ik de manta stil gezet en dus een nieuwe motor ingebouwd, omdat ze mij vertelde dat de motor opgeblazen was.
wat mij heel erg sterk leek.Mijn dank is zeer groot voor jullie tips en informatie en hoor graag meer als jullie me weer iets weten te vertellen.
groeten kevin
-
AuteurBerichten