Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de motor loopt ondertussen als een zonnetje, na het hele weekend ermee gereden te hebben, geen tikken meer en tot nu toe ook geen olieverbruik, de oliedrukmeter slaat ook helemaal uit dus ik heb wel vertrouwen in het torretje!
allemaal bedankt:thumbup
nou jongens, de motor loopt ondertussen, en goed:) geen rare geluiden, vol oliedruk, alleen stoters tikken wat. toen we het blok aan het inbouwen waren wilde ik de dichtgelaste stukken eruit draaien, maar ze bleken maar handvast te zitten. tevens zat er in 1 stuk leiding ook geen olie, gewoon schoon van binnen. ik denk dus dat ze met uitbouwen de leidingen dicht hebben gelast om lekken te voorkomen. ik ga er gewoon rustig aan mee rijden en ik zie wel wat het torretje doet!:D
ik ben van plan om de motor eerst rustig een aantal km;s te laten maken, daarna te flushen met Forte motorflush en dan goede kwaliteits olie erin, heb Forte wel eens eerder toegepast, ook bij mijn voormalig werk bij de motorrevisie, en nooit klachten over gehoord, wie heeft hier ( nare ) ervaringen mee bij een c20xe?.
bedankt voor de reacties!
@arjan, je hebt gelijk vrees ik, heb gister een thermostaathuis opengemaakt en zit idd geen bypass in, als olie warm wordt sluit hij de bypass af en kan de olie uitsluitend door de koeler stromen. maargoed, vanavond gaan we toch maar het blok inbouwen, loopt ie goed heb ik veel geluk;)
ik snap echt niet hoe je het verzint de leidingen dicht te lassen, of een andere koeler of een andere nippel om zonder koeler te rijden lijkt me net zo makkelijk mja, sommige mensen:cry
zodra alles draait laat ik mn bevindingen horen.
allemaal alvast bedankt voor jullie reacties.
ik zeg ook niet dat ik de koeler weglaat, ik wilde weten of de motor nu schade heeft opgelopen doordat de oliekoelerleidingen door de vorige eigenaar zijn dichtgelast?.
Dit is mijn manta
-
AuteurBerichten