Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@jraaf wrote:
Heb je ‘m gereset? Bij een C dien je dan het raam met de knop in de auto helemaal naar beneden te doen en dan als ie open is nog minstens 3 seconden ingedrukt te houden. Dan weer helemaal dicht en ook nog eens 3 seconden ingedrukt te houden. Zo doende is ie opnieuw gereset.
Safe driving Jurgen
Tada, altijd handig zo’n forum. Ik heb even precies gedaan wat je hierboven schreef en het raam doet precies weer wat het voorheen deed. Terwijl ik zojuist even in de auto zat drong het ook tot me door waarom het raammechaniek zo reageerde. Het heeft natuurlijk helemaal niks met de vervangen cv unit te maken. Ik heb de plug op de zijkant van de deur ook nog even losgehaald tijdens het storingzoeken (schakelspanningen meten) en daarmee heb ik ook het raammechanisme spanningsvrij gemaakt.
Ik kwam er vandaag achter dat de cv rechtsvoor het niet meer deed. Even gebeld naar Kossen in Callantsoog en voor 45 euro een andere. Op het eerste gezicht was de nieuwe cv module hetzelfde als de defecte, ware het niet dat alle pennetjes op de cv module van de vervangende unit geplaatst waren. Op de oude defecte unit zaten er maar drie pennetjes in de connector.
Alles werkt weer alleen heb ik nu iets vaags met het rechter voorraam. Aan de linker voorzijde kan ik het raam in een keer open of dicht laten gaan door het knopje voor de ruit even iets langer ingedrukt te houden. Dit werkt nu dus niet meer aan de rechtervoorzijde, terwijl dit voordat ik de cv unit verving wel zo was. Het zij zo maar vreemd is het wel.
Dus …
@slopelrijder wrote:
Het voordeel is wel geweest dat de motor stil stond, gaat hij “lopend”onder water en dan water in de cilinder, zijn de krukassen simpel gezegd gewoon krom en de nodige andere schade aan het blok.
Je bedoelt natuurlijk de drijfstangen, dat fenomeen noemen ze waterslag.
@speaker wrote:
Een engelse set kan er gewoon in , want je zit in jouw auto dan op de bijrijdersstoel.
Die zijn trouwens ook een hoogte verstelbaar en hebben lendensteunen !!En anders ff de zitting van een ander ombouwen . Ik heb een paar jaar geleden een how2 hiervan gemaakt ( zie how2 gedeelte )
Is een half uur werk en dan zit je weer prima !!T kan allemaal… als je maar wilt !
Ik heb even je HOWTO gelezen en het kan dus, ik zit alleen met het feit dat het me tot op heden nog niet gelukt is een goed CD interieur uit ’99 te vinden. Uit je HOWTO kan ik niet opmaken of het ook mogelijk is mijn huidige bestuurders- en passagiersstoelzitting te wisselen (hoogteverstelling, gordel bevestiging etc …).
@sw_reijnders wrote:
jep sjouke
een van de grootste lulijzers hier
tik maar in in de search en je kan um niet missen ;)Gaat het hier dan om een Vectra CD interieur of zo’n GSI interieur?
@sw_reijnders wrote:
Als je toch in de buurt van Friesland woont, zou ik eens bij Sjouke een kijkje gaan nemen.
Die heeft namelijk zo’n interieur.….
En als je bij Egbert de Boer gaat kijken, meen een defibrillator mee
waarschijnlijk krijg je een hartverzakking van de prijzen die hij rekent ;)Sjouke?
Ik zal van de week even een AED meenemen van mijn werk als ik langs ga in Hemrik
Ik heb net nog wat uitgebreider de stoelen aan een onderzoek onderworpen, het omwisselen van de zittingen is een hels karwei wat volgens mij gedoemd is te mislukken vanwege allerhande problemen. Engelse stoelen gaat hem ook niet worden, de knoppen en hendels zitten dan nog aan de verkeerde kant.
Ik heb vandaag ook ebay afgestruind en daar heb ik alleen Engelse stoelen kunnen vinden, op marktplaats staat iemand uit Hemrik (Fr) met autostoelen en aangezien Hemrik voor mij in de weekeinden niet zo ver rijden is ga ik daar van de week maar eens een belletje aan wagen.
GSI stoelen? Over welk model Opel en uit welk bouwjaar hebben we het hier dan?
Vandaag mijn Vectra weer opgehaald bij de garage, nieuwe distributieriem set en waterpomp laten monteren.
@sw_reijnders wrote:
het is iig een garage die je behoorlijk wilt tillen.
gebeurd maar zelden dat “alles” kapot is aan een installatiewat was er dan allemaal kapot dan?
Dan is deze garage er een die de uitzondering op de regel is. Ik heb 2950 euro voor dat ding betaald (112 dkm op de teller, Vectra B X16XEL CD uit ’99) en kreeg er zelfs 3 maanden garantie bij. Onder de garantie hebben ze al het een en ander zonder morren gefixed, waaronder een nieuwe einddemper. De airco was ook iets waarvan niet expliciet vermeld was dat het NIET onder garantie viel. Maar ik begrijp ook heel goed dat een garage ruim 1000 euro ook wel een beetje teveel van het goed vind, ze hebben zelfs aangeboden om de kosten te delen, begrijpelijk. Ik ben er niet op in gegaan en dat was ook geen probleem, ik steek het geld liever in een nieuw distributiesetje met waterpomp. Aldus geschiede en woensdag kan ik hem weer ophalen.
Ik ben persoonlijk van mening dat wanneer je eens een goede garage treft je niet meteen het onderste uit de kan moet proberen te halen.
Mijn vorige auto die ik daar kocht kapte er na twee maanden mee en die heb ik dus weer ingeleverd in goed overleg met de garage, ik kreeg gewoon mijn aankoop bedrag terug zonder dat er überhaupt een discussie over ontstond. De Vectra heb ik daar gekocht en kreeg ik mee zonder afleveringskosten en met een volle tank.@arjontje wrote:
@sw_reijnders wrote:
het is iig een garage die je behoorlijk wilt tillen.
gebeurd maar zelden dat “alles” kapot is aan een installatiewat was er dan allemaal kapot dan?
Er kan wel veel niet goed zijn.
Bij mij is er ook een aantal dingen niet goed.
waaronder de ecu, condensator en de pomp.Ik moet wel zeggen ik mis de airco niet.
Bij mij zijn is de condensor lek (vlak bij de behuizing van de fan), de hoge druk persleiding is lek en de seals van de compressor hebben hun beste tijd gehad en er was nog iets wat kapot was. Zal me overigens niets verbazen als de vorige eigenaar er werkelijk helemaal niks aan heeft laten doen v.w.b. onderhoud. Ik ga me er dan ook niet druk om maken. Ben vanmiddag even wezen kijken en alles begon een beetje licht te geven als ze er met die lamp langs gingen als de boel bij stond, ze hadden er een goedje in gedrukt om te kunnen controleren als er een lek zou zijn. Never mind, dan maar geen airco.
@sw_reijnders wrote:
@malkier wrote:
De reparatie van mijn airco maar afgeblazen, grapje kost ruim 1000 euro, zo’n beetje alles wat naar de knoppen kan zijn is naar de knoppen.
dat was het antwoord van de dealer zeker? :sleeping
Nee was zeker niet het antwoord van de Opel dealer.
De reparatie van mijn airco maar afgeblazen, grapje kost ruim 1000 euro, zo’n beetje alles wat naar de knoppen kan zijn is naar de knoppen. Het ontbreken van dat beetje luxe kan me niet zo boeien. Ik heb meteen maar een afspraak gemaakt om mijn distributie set en waterpomp te laten vervangen, ding staat nu op ruim 118dkm dus is hij weer aan de beurt. De airco komt wel weer een keer als er geld op mijn rug groeit.
Gisteren auto gewassen en in de was gezet, pookje van de richtingaanwijzers vervangen en een lampjen van de interieur verlichting in het linker voorportier vervangen.
Vandaag de hele onderkant opnieuw in de tectyl gezet, weinig bijzonderheden geconstateerd anders dat een van de rubber doppen in de kuil voor de linkerkant van de achterbank er uit lag. Er zat wat vocht onder de vloer, ik heb de dop er vanaf de andere kant weer ingedrukt en even tijdelijk dicht gekit. Van de week even de vloerbedekking op die plek optillen, de boel even laten drogen en goed waterdicht maken. De schade was minimaal.
Bedankt voor de reacties, daar ga ik mijn handen dus niet aan branden. If it ain’t broke don’t fix it. Pimpen is leuk maar dit is een brug te ver. Het vervangen de lampjes in mijn dashboard vond ik nog net leuk.
Vandaag alle lampjes in het dashboard vervangen door nieuwe exemplaren. Vorige week begonnen de lampjes in het middenconsole er al mee op te houden. Gisteren begon het dashboard van links naar rechts uit te fikken.
Al met al heeft een uurtje werk gekost en als added bonus heb nergens plastic lipjes afgebroken.
Laat ik nu sinds een week een Vectra hebben waar ik zo’n grijs dingetje tegenkwam in het deurtje van de vulopening. Ik had al het boekje van de auto doorgeneusd maar kon er geen doel voor vinden. Nu is het me wel duidelijk, lijkt me helemaal handig als je stalen velgen hebt met wieldoppen.
[rquote=1904474&tid=145571&author=gts power]welkom hier.
erg mooie foto’s!!!
ik zelf zelf sind kort een Nikon d5000 met sigma 18-200mm lens.
ik fotografeer voornamelijk rally’s van ons rallyteampje.
alles doe ik nog op de AUTO stand maar dat moet hard gaan veranderen want ik vind ze nog niet mooi genoeg.
ik heb ook het hele boekwerk bij om de funtie’s onder knie te krijgen maar dat valt nog meer tegen dan wat ik dacht:o(er ging een wereld van informatie voor me open!)
[/rquote]Ik ben zelf in het bezit van een Canon EOS-1Ds MKI en een EOS-1D MKIII en een kostbare verzameling L lenzen van Canon. Vorig jaar heeft dit spulletje me weer geholpen een foto op de voorpagina van de Telegraaf te krijgen en wa publicaties in Defensie bladen.
Mijn cameras hebben geen automatische mode (het groene vierkantje), over het algemeen fotografeer ik het meest in de Av (Aperture Priority) mode. E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van wat ik aan het fotograferen ben, flitsen doe ik in de M mode (manual).
Succes met het onder de knie krijgen van je camera.
-
AuteurBerichten