Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tevens zag je in dat filmpje dat ze één of ander speciaal ragertje hebben voor het schoonmaken wat precies de maat heeft van die gaten. Is dat niet ergens anders te koop als alleen in een automaterialen zaak? Er zitten hier maar 2 van zulke zaken en die zitten een pokke eind hier vandaan om alleen voor een ragertje te gaan. (Of ik moet er ook gelijk die andere WD40 en een pakking kunnen kopen.)[/quote]
Een tandenborsten kan ook(ging perfect)
Dat zwarte ding bovenop is je luchtfilter….die kan je makkelijk losmaken en dan zie de de 2 koperen schroeven…links op de foto zie ik de EGR-klep..die kan je ook losmaken en schoonmaken door losmaken en het “gat” en het schroefje dat je in kan drukken schoon te maken..en alles kan je gerust met WD40 schoonmaken dat maakt niks kapot..maar kijk wel uit met gereedschap en pluizige doeken..
@Corsa hater wrote:
Heren,
Ik ben bij een garage geweest en die heeft geprobeerd met één of andere schoonmaakvloeistof dat gasklephuis te reinigen. Helaas zonder resultaat. Zou ik als leek dat ding niet uit elkaar kunnen halen en schoonmaken of kijken wat er aan mankeert? Mits dit niet tig onderdelen zijn die ik los moet halen natuurlijk. Anders loop ik dadelijk het risico dat ik een onderdeel vergeet terug te plaatsen of niet meer weet waar dat onderdeel ook al weer terug geplaatst moet worden. Zijn het gewoon een aantal schroeven die los moeten, kan ik hem uit elkaar halen en weet ik wat ik moet schoonmaken, is het geen probleem.
Kan het ook zijn dat er iets kapot aan is wat deze storing veroorzaakt en kan ik dit zelf repareren?Ik wou een foto bijvoegen om te laten zien waar die garage zei dat het probleem zit maar ik zie nergens de optie om een foto bij te voegen.
Als ik dat ding uit elkaar kan halen, schoonmaken of repareren en weer in elkaar kan zetten. Hoelang duurt zo’n operatie dan ongeveer?
Voor mij is ieder vertrouwen wat ik had in een garage, inmiddels tot een dieptepunt gezonken.
Ik hoor graag nog iets.
Mvg,
Ferry.
Ik heb gisteren toevallig mijn corsa’tje onder handen genomen bij de ”carburateur zeg maar” …..de bovenste 2 koperen bouten loshalen en je stekkertjes loshalen(de benzine slangen heb ik laten zitten), daarna met een torks een paar kleine schroefjes loshalen en je kan(op de leidingen na) bijna alles loshalen en schoonmaken, met WD40 ook de veertjes van de gasklep ingespoten :thumbup …..oke een beetje klungelige beschrijving misschien maar ik ben er heel ver mee gekomen en het is aardig schoon geworden met een beter resultaat(sneller reageren enz) :thumb
met een uurtje klaar(inde koude wind)
@bart-gsi wrote:
@KRSA2000 wrote:
Deze moet je trouwens hebben:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/stappenmotor-opel-astra-f-corsa-a-corsa-b-kadett.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het plaatje/link van bart is de gaskleppositiesensor (leuk scrabble woord btw)aahh oops.. sorry.. ik zie het idd.. mijn fout
een heel wat goedkopere stappenmotor, (iemand bekend met deze firma?)
http://webshop.porza.nl/article/list/1840/12847″ onclick=”window.open(this.href);return false;lijkt mij het beste ja….zal wel binnenkort contact opnemen wanneer we beide kunnen
schiet mij maar lek.. :swear .. :fy1
ik heb nu alles nagekeken en zelfs de ”carburateur” schoongemaakt en nagekeken…alle stekkers nagekeken en nog loopt hij beroerd.
wat gebeurd is: bougies en bougiekabels vervangen, andere bobine geprobeerd, olie ververst + filter
temperatuursensor in de radiator vervangen.
thermostaat vervangen (distributieriem is niet verschoven/verdraaid)…….zal het daar aan kunnen liggen?, het is wel een maand of 2 geleden gebeurd en afgelopen donderdag begon de wagen pas raar te lopen, maar niet roken of zo erg als deze ford stationair….wel bijna zelfde geluid
https://www.youtube.com/watch?v=7uEioFpm3jQ” onclick=”window.open(this.href);return false;vandaag naar de opel heen geweest en de olie laten verversen, de monteur wees erop dat hij op ”3 poten” liep…ik heb hem verteld dat ik alles al had nagekeken en schoongemaakt maar niet tot een oplossing kwam(ook wat jullie hierboven hadden aangegeven trouwens)
1 ding viel al op, nadat ik de stappenmotor en egr klep had schoongemaakt begon de wagen ook vlotter te trekken….niet dat het echt smerig was maar toch.
….na de olie verversing viel mijn vriendin al op dat hij wat beter liep…morgen maar eens de bougie’s eruit halen en dan maar eens weer kijken….
dus 1 van de bougies is waarschijnlijk mooi zwart…draadprobleem?(nieuwe bougiekabels zitten er al op)whahahahaha…..ik zal morgen wel wat ”posten”, maar ik heb het 1 en ander al gevonden….zal denk ik wel goedkomen….i hope so :hmmz
@bart-gsi wrote:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/gasklep-potentiometer-opel-ascona-astra-corsa-kad.html
dat is dit dingetje voor op het gasklephuis… je kijkt er als je de motorkap opendoet tegen aan
ik haal morgen het hele spul wel los en maak het eerst allemaal schoon….hopende dat de ”halve diesel” weer een normale benzinebak word…. :swear
@KRSA2000 wrote:
Stappenmotor controleren en evt reinigen/vervangen dus…
dat morgen maar effe doen (als ik niet hoef te werken althans)
wie o wie
knippert eerst 5 en dan 10x …Idle speed stepper motor/idle air regulator??
@basss27 wrote:
Ik kom zelf uit Doetinchem. Je mag gerust een keer langskomen zodat we de Corsa aan de computer kunnen hangen en uit kunnen lezen.
Ik zal het eerst zelf effe proberen aangezien het mij niet verstandig lijkt om met een ”halve diesel” rond te blijven rijden ;)
@basss27 wrote:
Waarom kom je vandaan? Genoeg mensen hier hebben een Opcom om de wagen uit te kunnen lezen, waaronder ikzelf.
Almelo, uitlezen met een paperclip?… :wtf
(heb de site aangeklikt en nu snap ik waarom met een paperclip…nu effe zoeken waar het zit)
Ik heb een andere Bobine erop gezet, nieuwe bougiekabels(waren beetje poreus aan het worden) en heb ermee gereden…..na een paar km begon het enginecheck lampje te branden wat die nog niet heeft gedaan daarvoor en het blijft ”stotteren”, maar optrekken en rijden doet hij wel goed alleen merk je wel dat er wat mankeert….ik snap het niet meer….de oude bobine er maar weer opgezet :( ..het begint nu donker te worden dus morgen maar weer verder kijken…voor suggesties, komt u maar met ideeen/antwoorden
@bart-gsi wrote:
Laat je motor eens lopen en spuit water met een plantenspuit op je bougiekabels (bij de bougie in de buurt) als je bougiekabel goed is moet je kleine vonkjes kunnen zien
Andere is als je een verdelerkap hebt aan het einde van je nokken as.. Zet een streepje met typex oo de kap en de verdeler ( dit i.v.m. timing van de ontsteking) en kijk hoe de rotor in de verdeler is…. Als je een bobine hebt waar de 4 bougiekabels oo zitten is het bovenstaande niet van toepassing
het grappige is dat ik een carburateur heb en deze bobine heb:
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/bobine/opel/corsa-b-73-78-79-bouwjaar-1993-03-2002-12/c612-588-14691/bobine/p178407.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en er staat onder dat dit niet toepasbaar is voor mijn type blok….beetje raar :hmmz
ik ga zo eerst naar de ”sloop” om een 2de hands bobine op te halen voor 30.- ipv eerst een nieuwe van 180.- te halen.. :angelde eerste 2 bougies zijn zwart, en ik vind de eerste 2 bougie kabels ”poreus” vergeleken met de andere 2
Niemand een idee? -
AuteurBerichten