Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit is de mijne, bij deze foto’s nog helemaal top. inmiddels is er wat nieuwe lak nodig (door veel stilstaan)
mijn signum 3.2 v6 uit 2005 3 weken geleden gekocht met 109450, staat inmiddels na een tripje naar Sevenum vandaag op 110550 :thumb
bedankt voor de reacties.
ben er inmiddels achter , ondanks dat ik bij de opties in de advertentie stond, dat deze optie er niet op zit.
spijtig maar tis niet anders. had hem er niet op laten staan. :afro@mercuryv6 wrote:
Hoi,
Heb zelf een originele NL Calibra turbo. Ze worden steeds zeldzamer. Ik hou een lijstje bij van de originele geleverde turbo’s, maar van de 108 die ooit geleverd zijn staan er nog 32 op kenteken en zijn er nog 13 die APK hebben. Als het goed is rijdt de mijne over een paar weken weer als de 4×4 er weer onder zit.
Gr Martin
sinds vandaag weer 14 met apk :afro :D :D
de mijne is weer gekeurd en uit de schorsing@mercuryv6 wrote:
Hoi,
Heb zelf een originele NL Calibra turbo. Ze worden steeds zeldzamer. Ik hou een lijstje bij van de originele geleverde turbo’s, maar van de 108 die ooit geleverd zijn staan er nog 32 op kenteken en zijn er nog 13 die APK hebben. Als het goed is rijdt de mijne over een paar weken weer als de 4×4 er weer onder zit.
Gr Martin
leuk dat je die lijst hebt! zou je mij die kunnen/willen mailen?
gr
marcoWelkom!
Ik heb een origineel in nederland geleverde Color-edition 4×4 Turbo uit 1994, in bezit sinds 2004, en binnenkort weer verse apk (na 1,5 jaar stilstaan)
Mits je koplampen in goed staat zijn zal je gewoon een strak lichtbeeld hebben!
ik rij al zeker 7-8 jaar met een set van Pilot, 6000k. zou niet hoger gaan, krijg er ook geen gezeur mee. en licht is super! 100% beter dan halogeen
Schitterende Calibra Sjors! :wors
de verlichting bij het kachelpaneel aanpassen is wel een hele nette optie! super gedaan!
ik heb deze lijst al eens eerder gezien. erg gaaf! :wors
sommige modellen zijn veel zeldzamer dan je denkt. en dat is wel erg leuk. ze zijn ook wel echt zeldzaam in het straatbeeld aan het worden.ik heb 1 van de 7 origineel in nederland verkochte color-edition turbo’s :wub :wub
sinds deze week mag ik weer legaal met mijn calibra rijden :)
hij heeft 1 jaar en 9 maanden stil gestaan (geschorst) ivm omstandigheden.630 km gereden na de laatste keuring in 2011 :jerry :jerry
vorige week heeft de calibra veel nieuwe onderdelen gehad; nieuwe distributieset incl waterpomp, nieuwe multiriem incl multiriemspanner, nieuwe accu, 16 nwe klepstoters, nwe nokkenaskeeringen en nieuwe klepdekselpakking.
grote beurt waarbij alle vloeistoffen en filters zijn vervangen en een nieuwe apk :thumbals afsluiter 4 nieuwe winterbanden op de originele turbo velgen :D :D
nog te doen in de komende weken, nieuwe castrol-versnellingsbak-olie, en de airco afpersen en vullen.
wel erg blij dat ik er mee kan rijden :afro
ik ga er ook heen, wordt de 6e of 7e keer al denk ik :thumb
mijn nieuwe daily :thumb
3 februari 2013 om 13:15 In reactie op: Kan iemand mee zoeken na mooie 18inch velgen 5×110 #18101254Er zijn wel mooie velgen te vinden in 5×110, maar als je budget beperkt is, moet je ook genoegen nemen met een beperktere keuze.
Voor de juiste prijs mogen mijn velgen ook wel weg, dan kan ik zelf andere kopen. :)
2 delige RH – RAN-crossline wielen in 8,5 x 18 voor en 9×18 achter, met 215/35/18 dunlop Sp sport maxx banden.
Maar dan heb je wel een richtprijs van 1750.. (nieuwprijs bijna 3800 euro, en in absolute nieuwstaat)Ik heb er ook al ruim 8 jaar 1 die voldoet aan de beschrijving :)
originele nederlander en full options :angel
3 oktober 2012 om 19:48 In reactie op: Eindelijk dan wat recente foto’s van mijn Blauwe Calibra #18063322Smaken verschillen… :thumbup :vertag gelukkig maar,
niet mijn smaak, maar de afwerking ziet er wel goed uit!
Ik heb ook meegereden met de carbagerun deze zomer :)
en heb de cali vele malen in het echt bekeken. Heeft van mij ook een stem gehad voor orginaliteitsprijs omdat er gewoon heel werk inzit. (hij is 2e geworden)
Voor het thema (carbagerun) is het ding echt geniaal bedacht en gemaakt!maar voor dagelijks is natuurlijk afschuwelijk en lelijk! het is ook helemaal niet strak!
(ik deed trouwens mee met een C-ascona :) )
vorige zomer op de Brouwersdam :)
Gevarendriehoek zoals op de foto bij astra F hoort ook in de Calibra, maar dan in een gele houder. (Die zit er bij mij origineel in)
verbanddoos heb ik gewoon recente, complete doos die precies in zp’n opbergvakje in de kofferbak past.
@paulgsi16v
ik heb cilindrische veren helaas.
heb jij hem 50-50 verlaagd met gewone dempers? of ingekorte dempers?
@wim-v6 wrote:
Zit geen sleepring in!!!!!
Stuurlint zit er in, als deze verkeed word gemonteerd, dan draaien m kapot met sturen.
Beschrijving van montage staat op het stuurlint zelf.
Deze kan je gewoon van de sloop halen, geen probleem.
de kunstof behuizing waar dat lint inzit is toch de sleepring?
correct me if i’m wrong, maar als ik het lint kapot zou hebben gedraaid dan had die in eerste instantie goed moeten zijn?
voordat het er aan het stuur gedraaid was?Maar dat was niet het geval.
Het verhaal van vocht is natuurlijk niet te controleren. als het nu allemaal weer gewoon droog is.
bij een ander lint van de sloop krijg je hetzelfde??Moeilijk om hierbij de goede oplossing te vinden..
oke, dan. niet echt het nieuws waarop je hoopt :angel maar wel iets waarmee je wat kunt :thumbup
stoel-airbags maar even ongemoeid laten dus, en voor het stuur alles nog 1x nakijken..
zo een sleepring kost nieuw zeker een vermogen??
(als daar het probleem in zit?)Welcome on the dutch opel-forum.
Like the calibra’s, the 95 turbo in special :wors :wors
Nou eindelijk is het allemaal gelukt.. het had wel wat voeten in aarde.
We hebben een pook op de sloop gevonden van een 88er ascona 1600.
Toen bleek dat er toch verschil zat in de “schakelhand” boenop de bak.We hadden deze van de oude bak overgezet omdat de verbinding eronder zat geklonken. uiteindelijk moesten we deze toch weer terug wisselen en e.e.a. aanpassen. maar gelukkig werkt het nu!
zal wel een verademing zijn op de snelweg! :wors
waanzinnig bruut ding! :wors :wors :wors
@jonasmanta wrote:
kan iemand mij helpen???
heb een gelijkaardig probleem. mijn ascona c 16s van 86 heeft een kapotte versnellingsbak (f13wr)
ik heb nu een f16 van een kadett e 17d erin gelegd en alles past.
Maar nu treed het volgende probleem op. ik kan zeer moeilijk schakelen. klopt er iets van de fabeltjes dat er iets verschilt van mijn drukgroep, koppeling of vliegwiel met die van een kadett e?
graag hulp!heb je na het wisselen van de bak deze wel afgesteld? met het bekende boortje in de schakelhand bovenop de bak?
-
AuteurBerichten