Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2023 om 08:23 In reactie op: Ervaringen met insignia 2.0T i.c.m. 9sp automaat (motor type LSY) #18533311
Veel plezier er mee!
13 februari 2023 om 19:24 In reactie op: Ervaringen met insignia 2.0T i.c.m. 9sp automaat (motor type LSY) #18510857Inderdaad, niets van aantrekken. Ik rij sinds juni 2021 een station met deze versnellingsbak. Ik vind hem heerlijk, vooral schokloos, rijden.
Een klein minpuntje: als ik rond de 50 km per uur rij, draait de motor ff te weinig toeren in een te hoge versnelling. (meestal de 7e….)
Je hoort dan een lichte brom. Beetje gas erbij (ca. 100 toeren hoger) en het is weg.
3 augustus 2022 om 20:19 In reactie op: Eigenaars van de nieuwe Insignia? Een recensie vragen #18474778Ik rij sinds juni ’21 een 2021 Insignia ST met 9-traps automaat met 4 cilinder 200 pk.
Voordelen: het laatste GM-blok dus met veel koppel bij lage toerentallen. Ik vind het zelf een heerlijke motor, je zoeft gewoon weg en altijd vermogen genoeg om snel in te voegen of in te halen. De auto is zeer ruim, zowel voor- als achterin. Geen kraakjes in de auto hoorbaar. Is voor zijn grootte relatief zuinig. Onderstel kent drie rijmodi, ik rij zelf 95 % in de normale modi en soms in de sportstand. Bij 100 rij ik ca. 1 op 16 – 17 km. Bij 130 gaat het verbruik omhoog naar ca. 1 op 13-14. Navigatie werkt goed en is m.i. snel. Stemgestuurd werkt redelijk tot goed, geeft nog wel eens verkeerde reisdoelen. Alleen de oproep van recent bezochte adressen duurt mij te lang, soms wel meer dan 10 seconden…….
Nadelen:
1. De niet uitschakelbare adaptieve cruisecontrol. Dit systeem is te voorzichtig en grijpt te snel in, vind ik. Minimum afstand tussen je voorligger is voor het Nederlandse verkeer te groot. Er schuift een auto tussen en de auto gaat zelf remmen. Dat snelle afremmen vind ik zelf buitengewoon irritant, nog afgezien van de remkracht die aangewend wordt.
2. Het piepje om je handen aan het stuur te houden gaat ook te snel af. Kan m.i. ook niet worden uitgezet.
3. Als ik 50 rij dan wordt de 6 of 7 versnelling al gebruikt in de automaatstand. Draait de auto iets meer dan 1000 toeren en geeft dan een lichte motorbromtoon.
4. Ik heb de versie met schuif-,kantel- en panoramadak. Ik rij vaak op de kantelstand en doordat de opening kleiner is als bij een vorige Vectra van mij is het windgeruis meer aanwezig, vooral op de snelweg. Kantelfunctie: het dak gaat dan omhoog en schuift dan aan de buitenkant naar achteren, er komt wel een kunststof rekje met gaas omhoog om vliegen etc. tegen te houden. Het windgeluid is dan minder storend dan bij de kantelfunctie. Bij mijn Vectra ging indertijd het schuifdak aan de binnenkant (tussen dakplaatwerk en plafond) naar achteren. Ruimtegebrek door de lage hoogte zal hier ongetwijfeld aan ten grondslag liggen.
5. Tja, en met een lengte van bijna 5 meter past-ie niet goed in ieder parkeervak……
Maar over het algemeen: geen spijt van deze auto!
Let op: de website van Opel voor de originele dakdragerset vermeldt voor hetzelfde onderdeelnummer zowel de station- als de 4-deursuitvoering. En volgens mij hebben ze ieder een eigen onderdeelnummer omdat ze verschillen.
Nee, die passen niet. Ben zelf sinds juni 2021 in het bezit van een nieuwe Insignia Sportstourer B en daar heb ik andere dakdragers voor moeten kopen. Zowel de uitvoering van de Insignia A als B hebben een eigen, verschillend onderdeelnummer bij Opel. Voor de Sportstourer B is het bestelnummer 39163585 à € 239, 77 bij de dealer. Andere merken leveren vaak een lagere prijs op maar die originele vind ik zelf toppie qua bedieningsgemak en uitvoering. Heb die van mij gelukkig via Marktplaats weten te verkrijgen voor € 110, 00.
Nee, dit is de 200 pk viercilinder (nog van GM!) met 9-traps automaat
In 1986 begonnen met een drie jaar oude 1.2 Kadett D, vervolgens een drie jaar oude Ascona HB 1.6 (1988-1993) op LPG. Toen eindelijk mijn eerste nieuwe auto t.w. een Vectra 2.0 HB (1993-1997) kunnen kopen. Deze werd feb. 1997 opgevolgd door een Vectra 2.0 SW die in januari 2001 in een Vectra SW 2.6 V6 zijn opvolger vond. Januari 2006 een 2.8 V6 gekocht en deze tot mei 2012 in bezit gehad. Vervolgens een Zafira 1.4 automaat die in juli 2015 werd ingeruild voor een Zafira 1.6 T automaat. En na 147. 000 km staat deze nu in de handel en prijs ik mij gelukkig met een nieuwe Insignia ST.
Vanaf eind juni in bezit als opvolger van de Zafira 1.6 T automaat: mijn nieuwe Insignia Sportstourer.
Is dit de 64-SH-ZZ?
-
AuteurBerichten